Biuro - zdjęcie 2
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich
47-100 Strzelce Opolskie ul. Zakładowa 1
print as PDF
Ogłoszenie nr 141397 / 16.08.2024
Dołącz do nas jako:

starszy inspektor

Do spraw: operacyjno-szkoleniowych; Wydział operacyjno - kontrolno - rozpoznawczy
#sprawy wewnętrzne
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Umowa na czas
określony (np. projektu)
available for project time

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Planuje i organizuje szkolenia na potrzeby KSRG na obszarze powiatu (miasta).
  • Organizuje szkolenia i zajęcia doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa.
  • Przygotowuje projekty umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych.
  • Organizuje przedsięwzięcia w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów KSRG na obszarze powiatu.
  • Organizuje obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego wymagane stosownymi przepisami, prowadzi okresową ocenę sprawności fizycznej strażaków oraz realizuje zadania z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej.
  • Uczestniczy w zadaniach związanych z analizowaniem stanu wyposażenia jednostek ratowniczo - gaśniczych i innych jednostek KSRG oraz przedstawianiu wniosków w tym zakresie.
  • Uczestniczy w zadaniach związanych z sporządzaniem analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki KSRG oraz przygotowanie niezbędnych zaświadczeń.
  • Uczestniczy w przeprowadzaniu inspekcji gotowości operacyjnej OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych oraz kontrolach wewnętrznych w JRG, sprawdzających przygotowanie do działań ratowniczych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie
  • Znajomość obowiązujących przepisów i zagadnień z zakresu: ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o ochotniczych strażach pożarnych, ustawy o ochronie przeciwpożarowej, doskonalenia zawodowego w PSP i OSP
  • Umiejętność obsługi komputera oraz programów MS Office.
  • Zdolność analitycznego myślenia, komunikowania się i argumentowania, współpracy i samodzielnego organizowania pracy, asertywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Prawo jazdy kategorii "B"
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe - studia na kierunku administracja, ochrona przeciwpożarowa, bezpieczeństwo wewnętrzne, ratownictwo medyczne.
  • Staż pracy co najmniej 3 lata na podobnym stanowisku pracy.
  • Dyspozycyjność, rzetelność i dokładność, wysoka etyka zawodowa i kultura osobista, umiejętność podejmowania decyzji z zachowaniem bezstronności, kreatywność, opanowanie.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu.
  • Przeszkolenie z zkresu obsługi programów komputerowych MS Office.
  • Przeszkolenie z zakresu obsługi programu EZD.
Co oferujemy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Możliwość udziału w szkoleniach specjalistycznych z zakresu wiedzy i umiejętności niezbędnych na stanowisku pracy
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

• Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym – praca z dokumentami.
• Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem.
• Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej.
• Obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę.
• Czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej i wymiarem etatu.
• Na stanowisku pracy mogą występować sytuacje wymagające dużej odporności psychicznej w związku z częstymi kontaktami z pracownikami i petentami urzędu oraz udziałem w kontrolach operacyjnych jednostek ochrony przeciwpożarowej.
• Praca może być wykonywana także poza siedzibą Komendy, co wiązać się bedzie z wyjazdami samochodem służbowym do jednostek ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu strzeleckiego i województwa opolskiego.

Miejsce pracy i otoczenie organizacyjno- techniczne stanowiska pracy

Siedziba Komendy znajduje się w Strzelcach Opolskich, przy ul. Zakładowej 1 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym. Praca na stanowisku wykonywana jest głównie w pokoju biurowym znajdującym się na parterze budynku A. Wejście główne posiada podjazd umożiwiający wejście do budynku osobom o ogranicznej możliwości poruszania. Budynek nie posida windy ani platformy do poruszania sie między kondygnacjami.

Podstawowe Wyposażenie stanowiska pracy

Zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.

Budynki i pomieszczenia Komendy nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, tj. brak wind i podjazdów.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Oferty pracy otrzymane po terminie lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane.

Postępowanie rekrutacyjne będzie składało się z następujących etapów:

1. Ocena złożonych dokumentów związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym.

2. Test wiedzy jednokrotnego wyboru składający się z 20 pytań merytorycznych z zakresu znajomości przepisów wymienionych w wymaganiach niezbędnych.

3. Rozmowa kwalifikacyjna, która będzie przeprowadzona indywidualnie z każdym kandydatem i punktowana w skali 1-5 przez każdą z osób wchodzących w skład komisji kwalifikacyjnej.

Informacja o kandydatach/ kandydatkach, którzy spełnią wymogi niezbędne oraz terminie i formie przeprowadzenia kolejnego etapu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich.

Komisja kwalifikacyjna nie dokona wyłonienia kandydata/ kandydatki, jeżeli żaden kandydat/kandydatka nie spełni wymagań niezbędnych zawartych w ogłoszeniu o naborze lub nie wykaże się dostateczną wiedzą wymaganą na stanowisku pracy. 

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania prawo jazdy kategorii „B”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Za potwierdzone wymagania dodatkowe określone w ogłoszeniu o naborze dotyczące przeszkolenia – studiów, szczególnych uprawnień i doświadczenia zawodowego przyznaje się punkty preferencyjne w ilości 5 punktów za każdą preferencję, jednak nie więcej niż 15 punktów ogółem
calendar icon

Aplikuj

do 2 września 2024

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 141397"
na adres:
Sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich
ul. Zakładowa 1
47-100 Strzelce Opolskie
od poniedziału do piątku w godz. 7.30 - 15.30
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
478616200
  • Dokumenty należy złożyć do: 02.09.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich z siedzibą przy ul. Zakładowej 1, 47-100 Strzelce Opolskie.
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@psp.opole.pl
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do innych odbiorców, do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej

Jednostka organizacyjna: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich

Udostępnił: Urszula Wiatrowska

Komórka organizacyjna: samodzielne stanowisko pracy ds. kadrowych

Wprowadzono: 16.08.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×