Warszawa - panorama
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie
02-514 Warszawa Al. Niepodległości 100
print as PDF
Ogłoszenie nr 90915 / 17.01.2022
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: koordynacji współpracy z przewoźnikami lotniczymi i weryfikacji danych przelotu pasażera (danych PNR) II Sekcja Wydział III Zarząd Operacyjno-Śledczy Komendy Głównej Straży Granicznej
#administracja publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi krajową i międzynarodową korespondencję oraz prowadzi konsultacje, spotkania i rozmowy w tej sprawie, ustala zasady, warunki techniczne i ustawowe procedury regulujące ten proces w celu koordynacji, organizacji i realizacji procesu organizacji wieloetapowego podłączania wszystkich krajowych i zagranicznych przewoźników lotniczych do systemu przekazywania danych do krajowego Systemu danych PNR (KSI PNR).
  • Uczestniczy w organizowaniu i realizacji współpracy międzynarodowej z przedstawicielami wszystkich zagranicznych organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości i Jednostek ds. Informacji o Pasażerach Państw Członkowskich UE w zakresie przetwarzania danych PNR, w tym w szczególności poprzez wymianę informacji dotyczących przelotów pasażerów i przewoźników oraz rozwiązań organizacyjnych i technicznych wspierających przetwarzanie danych PNR.
  • Weryfikuje i analizuje jakość przekazywanych przez przewoźników lotniczych danych PNR przetwarzanych w systemie KSI PNR, w celu ustalenia przypadków naruszeń ustawy PNR skutkujących prowadzeniem postępowań i nakładaniem administracyjnych kar finansowych oraz spowodowania poprawy jakości przekazywanych danych PNR.
  • Realizuje wnioski o przekazanie danych PNR lub wyników ich przetwarzania skierowane przez zagraniczne organy właściwe, w celu rozwijania współpracy międzynarodowej w zakresie wymiany informacji dotyczących przelotu pasażera z Państwami Członkowskimi UE, Europolem i krajami trzecimi.
  • Analizuje informacje z ogólnodostępnych źródeł dotyczące bieżącej sytuacji w kraju i za granicą, mającej wpływ na międzynarodowy ruch lotniczy oraz przetwarzanie danych PNR w Polsce. Zadanie jest realizowane w celu uzyskiwania wiedzy na temat zaistniałych zdarzeń i zjawisk, umożliwiającej na bieżąco wprowadzanie odpowiednich zmian w organizacji pracy JIP, w tym ustalanie rodzaju, zakresu i kolejności realizacji czynności służbowych, z uwzględnieniem aktualnego stopnia zagrożenia, możliwości technicznych i osobowych oraz potrzeb wynikających z zaistniałych okoliczności.
  • Opracowuje raporty, zestawienia i inną dokumentację odzwierciedlającą procesy koordynacji, organizacji i realizacji podłączania krajowych i zagranicznych przewoźników lotniczych do systemu przekazywania danych KSI PNR, współpracy międzynarodowej z przedstawicielami zagranicznych organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości i Jednostek ds. Informacji o Pasażerach Państw Członkowskich UE oraz przetwarzania danych PNR w celu udostępniania informacji dotyczących działalności Jednostki ds. Informacji o Pasażerach uprawnionym organom krajowym i zagranicznym.
  • Uczestniczy w spotkaniach, seminariach, konferencjach i innych przedsięwzięciach krajowych i międzynarodowych, w celu koordynacji, organizacji i realizacji wymiany informacji i doświadczeń z przedstawicielami krajowych i zagranicznych organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz Jednostek ds. Informacji o Pasażerach.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat w podmiotach branży lotniczej na stanowiskach bezpośrednio związanych np. z: organizacją ruchu lotniczego lub przetwarzaniem danych dotyczących operacji lotniczych bądź obsługi pasażerów lub wymianą informacji z przewoźnikami lotniczymi bądź organami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo publiczne.
  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych,
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (dobra znajomość w mowie i piśmie),
  • Znajomość obsługi elektronicznych urządzeń biurowych i pakietu „Microsoft Office”.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

·         warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

- praca samodzielna biurowo – administracyjna,

- praca w siedzibie urzędu,

- możliwość odbywania krajowych i zagranicznych podróży służbowych,

- w trakcie podróży służbowych warunki świadczenia pracy są zróżnicowane, mogą nie być dostosowane do wymagań osób niepełnosprawnych.

·         miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:

- praca w pomieszczeniu biurowym,

- praca w godzinach 8.15-16.15,

- oświetlenie naturalne i sztuczne,

- podstawowe wyposażenie stanowiska pracy: zestaw komputerowy, telefon stacjonarny, meble biurowe oraz elektroniczne urządzenia biurowe,

- praca przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,

- obsługa urządzeń biurowych: komputer, telefon, faks, skaner, drukarka, kserokopiarka, niszczarka,

- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,

- stanowisko pracy zlokalizowane jest na drugim piętrze budynku,

- pełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: budynek wyposażony w windę oraz toaletę i łazienkę dla osób niepełnosprawnych; brak barier architektonicznych,

- infrastruktura budynku: korytarze, klatki schodowe, schody, sanitariaty, aneks kuchenny,

- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.          

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

UWAGA!

LIST MOTYWACYJNY, ŻYCIORYS (CV) ORAZ WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ.

Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO.

W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZESNIE NALEŻY ZŁOŻYC ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.

  • Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie:
    http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html
    Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:
    - świadectwa pracy/służby,

- zaświadczenia o zatrudnieniu,

- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach   umów cywilnoprawnych,

- zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,
 referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,

- zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.

  • Wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 3300 zł netto + dodatek za wysługę lat,
  • Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie urzędu lub listownie,
  • Rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonychw ogłoszeniu, a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) dokumentów i oświadczeń,
  • Kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej,
  • Przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów, oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone,
  • Wzory wymaganych oświadczeń znajdują się na stronie:
    http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html,
  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spoełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. 
  • Nasz urządu jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientrację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. 

 

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Rozmowa kwalifikacyjna.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji lub uprawnień, świadectwa pracy oraz referencje.
  • Kopie dokumentów potwierdzających poziom znajomości języka angielskiego lub oświadczenie kandydata o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 – dobra znajomość w mowie i piśmie,
calendar icon

Aplikuj

do 27 stycznia 2022

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 90915"
na adres:
Biuro Kadr i Szkolenia
Komendy Głównej Straży Granicznej
al. Niepodległości 100
02-514 Warszawa
z dopiskiem „oferta pracy – starszy specjalista ZOŚ KGSG – oraz numer ogłoszenia”

Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 27.01.2022
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Dyrektor Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, Al. Niepodległości 100, 02-514 Warszawa
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: Komendant Główny Straży Granicznej, Al. Niepodległości 100, 02-514 Warszawa
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Brak
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Wytworzył/odpowiada: Komendant Główny Straży Granicznej

Jednostka organizacyjna: Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Udostępnił: Diana Ostojak

Komórka organizacyjna: Wydział Organizacji i Naboru/Biuro Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 17.01.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×