Warszawa - panorama
Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie
00-529 Warszawa ul. Wspólna 1/3
print as PDF
Ogłoszenie nr 81798 / 23.07.2021
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: dyscyplinarnych Zespół Obsługi Postępowań Dyscyplinarnych Departament Kontroli i Audytu
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Obsługuje administracyjnie oraz merytorycznie rzeczników dyscyplinarnych ministra oraz komisje dyscyplinarne I i II instancji w zakresie prowadzonych postępowań wyjaśniających i dyscyplinarnych tj.: analizuje dokumentację, rekomenduje sposób procedowania, przygotowuje projekty pism, prowadzi korespondencję e-mail i rozmowy telefoniczne (w imieniu rzeczników oraz przewodniczącego komisji dyscyplinarnych I i II instancji), rezerwuje hotele, udziela odpowiedzi na pisma, skargi i zapytania dziennikarzy, sporządza 2 razy w roku sprawozdania z działalności.
  • Organizuje i obsługuje: przesłuchania dokonywane przez rzeczników, posiedzenia komisji dyscyplinarnej I i II instancji, (m.in. opracowuje w uzgodnieniu z przewodniczącym komisji dyscyplinarnej oraz przewodniczącym i członkami składu orzekającego: terminy, miejsca i porządek posiedzenia, przekazuje dokumentację, protokołuje posiedzenia, przygotowuje projekty zarządzeń, postanowień, orzeczeń, przesyła zawiadomienia o rozprawach oraz zarządzenia, postanowienia, orzeczenia do uczestników postępowania).
  • Przygotowuje dokumentację odwoławczą od prawomocnych orzeczeń komisji dyscyplinarnych I i II instancji do przekazania do właściwej komisji dyscyplinarnej albo Sądu Apelacyjnego w Warszawie, Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
  • Prowadzi dokumentację dotyczącą postępowania wyjaśniającego oraz postępowania dyscyplinarnego I i II instancji wobec nauczycieli akademickich (prowadzenie akt I i II instancji), w celu zapewnienia sprawnej realizacji prowadzonych postępowań dyscyplinarnych I i II instancji.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi w sprawach nauczycieli akademickich w zakresie spraw dyscyplinarnych wpływających do Departamentu.
  • Udostępnia uczestnikom oraz innym uprawnionym podmiotom (Policja, Prokuratura, sądy) akt sprawy postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego I i II instancji, sporządza projekty zarządzeń i protokołów dotyczących przeglądania akt, kopii dokumentów akt sprawy.
  • Prowadzi rejestr dokumentacji dotyczącej wszczęcia i umorzenia postępowań wyjaśniających wobec nauczycieli akademickich w uczelniach oraz wszczęcia postępowań dyscyplinarnych wobec nauczycieli akademickich, terminów rozpraw dyscyplinarnych i orzeczeń wydawanych przez komisje dyscyplinarne I i II instancji.
  • Przygotowuje oraz opiniuje projekty aktów prawnych dotyczących przepisów dyscyplinarnych i przepisów wykonawczych dotyczących działania rzeczników dyscyplinarnych ministra, komisji dyscyplinarnej I i II instancji oraz ich wynagradzania w celu realizacji polityki Rządu w zakresie szkolnictwa wyższego oraz w celu poprawy istniejących procedur oraz zwiększenia efektywności prowadzonych postępowań. Sporządza wykładnię przepisów dotyczących przepisów dyscyplinarnych i stosunku pracy nauczycieli akademickich w celu właściwej realizacji zadań Departamentu.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w jednostkach sektora finansów publicznych lub kancelarii prawnej.
  • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,poufne” (lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu)
  • znajomość: ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
  • znajomość rozporządzenia MNiSW w sprawie szczegółowego trybu prowadzenia mediacji, postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli akademickich, a także sposobu wykonywania kar dyscyplinarnych i ich zatarcia
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, samodzielność i inicjatywa, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • przeszkolenie w zakresie funkcjonowania administracji
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania karnego
Co oferujemy

. ruchomy czas pracy
· indywidualny rozkład czasu pracy
· częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
· dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od
udokumentowanego stażu pracy
· „trzynaste” wynagrodzenie
. pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci
pracowników, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
· możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
· stołówka pracownicza
· karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
· dopłata do biletów na imprezy kulturalne
· możliwość rozwoju zawodowego (studia, szkolenia)
· dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
· dobrą lokalizację
· pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
· miłą atmosferę pracy

Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub kancelarii prawnej. czyli: kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających pełen wymagany okres i wymagany obszar zatrudnienia (np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje - w razie potrzeby uzupełnione opisami stanowisk czy zakresami czynności)
  • kopia dokumentu upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne"
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • kopie dokumentów potwierdzających wymagania pożądane (przeszkolenie)
  • kopie dokumentów potwierdzających znajomość pożądanego języka obcego na poziomie B1 (lub oświadczenie o tej znajomości)
calendar icon

Aplikuj

do 2 sierpnia 2021

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Biuro Dyrektora Generalnego
Wspólna 1/3
00-529 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - główny specjalista DKA/ZPD/2”)
Polecamy aplikowanie przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej)
lub na adres: nabory@mein.gov.pl
(KONIECZNIE z dopiskiem w tytule maila oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - główny specjalista DKA/ZPD/2”)
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
+48 22 501 71 68
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 02.08.2021
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie

Udostępnił: Joanna Borkowska

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Zarządzania Zasobami Ludzkimi/Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 23.07.2021

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×