Warszawa - panorama
Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54
print as PDF
Ogłoszenie nr 153021 / 18.06.2025
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: nadzoru nad NFOŚiGW i wfośigw w Wydziale Nadzoru Funduszy, Departament Funduszy Europejskich
#administracja publiczna #energia #klimat #środowisko
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Chcesz poczuć, że Twoja praca ma znaczenie? Pracuj z nami - dołącz do zespołu ekspertów, który działa na rzecz ochrony środowiska, budowania bezpieczeństwa energetycznego i zrównoważonej przyszłości. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Realizuje zadania związane z nadzorem Ministra nad działalnością Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz 16 wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw), w tym m.in. przygotowuje rozstrzygnięcia w sprawach indywidualnych związanych z działalnością NFOŚiGW i 16 wfośigw ze szczególnym uwzględnieniem programów współfinasowanych z FEnIKS 2021-2027 oraz KPO, a także rozpatruje i udziela odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski dotyczące działalności NFOŚiGW i 16 wfośigw
  • Realizuje działania nadzorcze w aspekcie zapewnienia i monitorowania komplementarności i spójności działań NFOŚiGW prowadzonych na podstawie ustawy Prawo Ochrony Środowiska (POŚ) z programami finansowanymi z funduszy UE, w tym FEnIKS i KPO
  • Realizuje zadania z zakresu programowania działalności NFOŚiGW i wfośigw poprzez uzgadnianie listy programów priorytetowych NFOŚiGW oraz opiniowanie programów priorytetowych na podstawie ustawy POŚ
  • Opiniuje działania związane ze zwalczaniem zagrożeń dla środowiska (w zakresie Porozumienia z 23 lutego 2021 r. pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych a Ministrem Klimatu i Środowiska w sprawie współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska) oraz zapewnieniem kontynuacji współpracy w ramach porozumienia w tym zakresie
  • Przygotowuje, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, informacje, stanowiska i opinie dotyczące bieżącej działalności NFOŚiGW i wfośigw (z wyłączeniem kwestii związanych z budżetem i gospodarką finansową) oraz dotyczące programów priorytetowych NFOŚiGW i programów realizowanych przez wfośigw ze szczególnym uwzględnieniem programów współfinasowanych z FEnIKS 2021-2027 oraz KPO, a także monitoruje, przygotowuje dokumenty związane z realizacją projektów, programów NFOŚiGW i wfośigw
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz oświadczenia senatorskie dotyczące spraw związanych z działalnością NFOŚiGW i 16 wfośigw oraz realizacją programów finansowanych ze środków europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem FEnIKS 2021- 2027 i KPO
  • Realizuje inne działania zlecone przez Ministra w zakresie nadzoru nad NFOŚiGW i wfośigw
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze nadzoru lub kontroli w jednostkach sektora finansów publicznych albo w zakresie wdrażania lub monitoringu programów finansowanych ze źródeł zagranicznych w obszarze ochrony środowiska lub poprawy efektywności energetycznej, albo powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość zagadnień dotyczących systemu finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej w Polsce, w tym programów finansowanych ze środków zagranicznych i krajowych
  • Znajomość Ustawy o finansach publicznych (w zakresie organizacji sektora finansów publicznych, funduszy europejskich), w tym rozporządzenia w sprawie gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej
  • Znajomość Ustawy Prawo ochrony środowiska (w zakresie systemu finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej)
  • Znajomość Ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), gratyfikację finansową za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Praca hybrydowa: 2 dni w tygodniu praca zdalna; w okresie adaptacyjnym (pierwsze 3 miesiące) praca stacjonarna
  • Ruchomy czas pracy
  • Pakiet świadczeń socjalnych, w tym m. in. dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Świadczenia dodatkowe: karty sportowe, zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów oraz ubezpieczenie na życie na preferencyjnych warunkach
  • Możliwość rozwoju zawodowego (m. in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
  • Przyjazne miejsce pracy: pomieszczenie i stojaki na rowery na terenie urzędu oraz prysznice, bufet w siedzibie urzędu
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:

  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
  • praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Dodatkowe informacje
  • Zapraszamy do obejrzenia filmu "Ludzie od klimatu" https://www.youtube.com/watch?v=Y0L_ws9SGnI
  • Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska znajdują się na stronie:https://bip.mos.gov.pl/sygnalisci/zgloszenia-wewnetrzne/
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja dokumentów pod względem formalnym
  • rozmowa kwalifikacyjna

Możemy przeprowadzić dodatkowe etapy naboru z użyciem następujących metod i technik:

  • analiza dokumentów
  • sprawdzian wiedzy
  • sprawdzian umiejętności
  • wywiad behawioralny
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-oswiadczen/
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 30 czerwca 2025

na adres:

Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym:
DFEstsp88/2025
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
880 179 084
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 30.06.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Przed przystąpieniem do procesu naboru proszę zapoznać się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych, dostępną na stronie: https://www.gov.pl/web/klimat/dane-osobowe---klauzula-informacyjna

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie

Udostępnił: Krzysztof Kanty

Komórka organizacyjna: Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkimi

Wprowadzono: 18.06.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×