Warszawa - panorama
Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54
print as PDF
Ogłoszenie nr 151115 / 06.05.2025
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: projektów MF EOG i NMF oraz innych projektów realizowanych ze środków zagranicznych w Wydziale Funduszy Norweskich, Departament Funduszy Europejskich
#administracja publiczna #finanse #klimat #środowisko
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Chcesz poczuć, że Twoja praca ma znaczenie? Pracuj z nami - dołącz do zespołu ekspertów, który działa na rzecz ochrony środowiska, budowania bezpieczeństwa energetycznego i zrównoważonej przyszłości. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Gromadzi informacje nt. wdrażania i rozliczania projektów finansowanych ze środków MF EOG i NMF, w tym przygotowuje raporty finansowe MF EOG i NMF oraz weryfikuje wkłady poszczególnych komórek Ministerstwa do raportów, weryfikuje wkład Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) do dokumentów programowych i raportów finansowych MF EOG oraz wnioski o zapotrzebowanie na środki MF EOG i NMF NFOŚiGW
  • Monitoruje i raportuje do Krajowego Punktu Kontaktowego i Biura Mechanizmów Finansowych nt. postępu rzeczowego i wydatkowania w projektach finansowanych ze środków MF EOG i NMF, w tym podejmuje działania związane z usprawnieniem wdrażania poszczególnych projektów oraz wprowadza do systemu informatycznego niezbędne informacje
  • Przygotowuje i weryfikuje treść dokumentów wynikających ze współpracy z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie MF EOG i NMF lub innych programów pomocowych oraz opiniuje treść dokumentów merytorycznych i technicznych (np. formularze wniosku, wzory umów o dofinansowanie), dokumentów programowych, założeń strategicznych, instrukcji, procedur, uzupełnień do nich itp. oraz dokumentów finansowych
  • Bierze udział w przygotowywaniu we współpracy z partnerami Programu i instytucjami nadzorującymi (m.in. z Biurem Mechanizmów Finansowych, Krajowym Punktem Kontaktowym, Ambasadą Królestwa Norwegii w Polsce, Ambasadą Islandii w Polsce) strategii współpracy bilateralnej na poziomie programów operacyjnych oraz uczestniczy w jej wdrażaniu
  • Opracowuje dokumenty i procedury w zakresie wdrażania Programu MF EOG i NMF (m.in. Podręcznik procedur i ścieżki audytu dla Operatora Programu (Podręcznik) MF EOG i NMF, Opis Systemu Zarządzania i Kontroli (OSZiK)) oraz monitoruje i sprawozdaje w zakresie tych dokumentów
  • Nadzoruje prawidłowość oraz terminowość działań prowadzonych przez NFOŚiGW w zakresie wdrażania MF EOG i NMF wynikających z obowiązujących unormowań prawnych i zawartych porozumień
  • Koordynuje realizację zadań Wydziału w zakresie kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem
  • Organizuje (w zakresie technicznym i merytorycznym) kontrole prowadzone przez inne instytucje (Biuro Mechanizmów Finansowych, Krajowy Punkt Kontaktowy, administracja skarbowa, Najwyższa Izba Kontroli) dotyczące wdrażanego programu oraz prowadzi kontrole na miejscu realizacji projektów MF EOG i NMF
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze realizacji, monitorowania lub programowania projektów albo powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość zasad realizacji MF EOG i NMF (Memorandum of Understanding, Regulacje ws. wdrażania Mechanizmu Finansowego EOG, wytyczne dot. wdrażania)
  • Znajomość zagadnień z zakresu zarządzania projektami (wnioskowanie, realizacja projektu, elementy projektu, monitoring, planowanie budżetu projektu)
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, współpraca
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), gratyfikację finansową za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe.
  • Praca hybrydowa: 2 dni w tygodniu praca zdalna; w okresie adaptacyjnym (pierwsze 3 miesiące) praca stacjonarna.
  • Ruchomy czas pracy.
  • Pakiet świadczeń socjalnych, w tym m. in. dofinansowanie do wypoczynku pracowników.
  • Świadczenia dodatkowe: karty sportowe, zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów, ubezpieczenie na życie na preferencyjnych warunkach.
  • Możliwość rozwoju zawodowego (m. in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych).
  • Przyjazne miejsce pracy: pomieszczenie i stojaki na rowery na terenie urzędu oraz prysznice, bufet w siedzibie urzędu.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:

  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • zagrożenie korupcją
  • częste reprezentowanie urzedu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
  • praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Dodatkowe informacje
  • Zapraszamy do obejrzenia filmu "Ludzie od klimatu" https://www.youtube.com/watch?v=Y0L_ws9SGnI
  • Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska znajdują się na stronie:

    https://bip.mos.gov.pl/sygnalisci/zgloszenia-wewnetrzne/

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja dokumentów pod względem formalnym
  • rozmowa kwalifikacyjna

Możemy przeprowadzić dodatkowe etapy naboru z użyciem następujących metod i technik:

  • analiza dokumentów
  • sprawdzian wiedzy
  • sprawdzian umiejętności
  • wywiad behawioralny
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski.
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 20 maja 2025

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: DFEstsp64/2025

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
880 179 084
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 20.05.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Przed przystąpieniem do procesu naboru proszę zapoznać się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych, dostępną na stronie: https://www.gov.pl/web/klimat/dane-osobowe---klauzula-informacyjna

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie

Udostępnił: Krzysztof Kanty

Komórka organizacyjna: Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkimi

Wprowadzono: 06.05.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×