Zboże - zdjęcie kłosów żyta
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie
00-930 Warszawa ul. Wspólna 30
print as PDF
Ogłoszenie nr 146228 / 01.01.2025
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: zabezpieczenia społecznego w Wydziale Zabezpieczenia Społecznego w Departamencie Oświaty i Polityki Społecznej
#administracja publiczna #rolnictwo #rozwój wsi #rybołówstwo #rynki rolne
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
quote-up Naszą misją jest zapewnienie optymalnych warunków umożliwiających zrównoważony rozwój polskiej wsi, rolnictwa i rybactwa oraz zapewnienie bezpieczeństwa żywności i wysokiej jakości usług publicznych. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • przygotowuje opinie i opracowania dotyczące polityki społecznej na obszarach wiejskich i zabezpieczenia społecznego, bierze udział w przygotowywaniu propozycji nowych rozwiązań w zakresie rozwoju społecznych funkcji gospodarstw rolnych, w celu prezentacji całego spektrum zagadnienia dającego przełożonym oraz komórkom organizacyjnym ministerstwa realizującym zadania PROW 2014-2020 oraz Plan Strategiczny WPR na lata 2023-2027 możliwość podjęcia właściwych decyzji i działań zmierzających do poprawy jakości życia na obszarach wiejskich;
  • prowadzi sprawy, w tym opiniuje projekty aktów prawnych, stanowisk i innych dokumentów opracowanych przez inne resorty lub komórki organizacyjne ministerstwa, dotyczące polityki społecznej wobec rolników i mieszkańców wsi, w szczególności grup defaworyzowanych, zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym w szczególności w ramach PROW 2014-2020 i Planu Strategicznego WPR na lata 2023-2027, w celu utworzenia jak najefektywniejszych systemów wsparcia na rzecz poprawy jakości życia rolników i mieszkańców wsi;
  • opracowuje stanowiska i opinie wobec interpelacji i zapytań poselskich, wystąpień Rzecznika Praw Obywatelskich i innych organów lub podmiotów odnośnie systemu zabezpieczenia społecznego, ubezpieczenia społecznego rolników, ubezpieczenia zdrowotnego dla rolników, a także styku dwóch systemów ubezpieczeń: powszechnego i rolnego;
  • opracowuje materiały analityczne, studyjne i informacyjne w zakresie realizacji działań systemowych w zakresie polityki społecznej wobec rolników i mieszkańców wsi oraz programów krajowych i unijnych o charakterze społecznym z właściwymi komórkami, organizacjami i instytucjami, w celu wypracowania optymalnych rozwiązań, w tym w zakresie Planu Strategicznego WPR na lata 2023-2027;
  • udziela odpowiedzi na skargi, wnioski i listy od obywateli w sprawach zabezpieczenia społecznego rolników oraz zagadnień na styku z PROW 2014-2020 oraz PS WPR 2023-2027, w celu zapewnienia dostępu do informacji publicznej, a także opracowuje wnioski i spostrzeżenia w celu doskonalenia systemu i poprawy efektywności pracy instytucji realizującej ten system oraz komunikacji z interesariuszami;
  • współpracuje przy prowadzeniu spraw w zakresie koordynacji działań związanych z polityką równego traktowania, wdrażania konwencji międzynarodowych i dyrektyw UE związanych ze sferą zabezpieczenia społecznego, tj. pomocy i integracji społecznej, niedyskryminacji, polityki prorodzinnej i zdrowotnej, itp. oraz tworzenia i realizacji programów i inicjatyw rządowych w tym obszarze, w zakresie działań Ministerstwa, w celu kontroli ich realizacji;
  • reprezentuje Departament i Ministerstwo w pracach zespołów wewnętrznych i międzyresortowych w zakresie zadań Wydziału, w celu przedstawiania i uzgadniania stanowiska w sprawach będących w zakresie działań Wydziału i Departamentu.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • 2 lata stażu pracy w administracji publicznej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Znajomość przepisów postępowania administracyjnego
  • Znajomość przepisów w zakresie zabezpieczenia społecznego
  • Znajomość przepisów w zakresie tworzenia prawa
  • Umiejętność praktycznego stosowania przepisów
  • Wiedza w zakresie polityki społecznej oraz polityki senioralnej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie wyższe prawnicze lub w zakresie nauk ekonomicznych lub w zakresie nauk społecznych
  • Roczne doświadczenie w obszarze polityki społecznej
  • Przeszkolenie w zakresie prawa zamówień publicznych lub w zakresie funduszy UE lub w zakresie polityki społecznej
  • Znajomość z zakresu PS WPR 2023-2027
  • Znajomość przepisów o zamówieniach publicznych
  • Znajomość przepisów o finansach publicznych
  • Umiejętność analitycznego myślenia
Co oferujemy

Wynagrodzenie i rozwój zawodowy: dodatek za wysługę lat pracy (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy, "trzynaste" wynagrodzenie, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, możliwość korzystania z niskooprocentowanej pożyczki, wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej, dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych, możliwość doskonalenia zawodowego poprzez udział w szkoleniach i innych formach rozwoju oraz możliwość refundacji kosztów języka obcego, studiów podyplomowych, adaptacja pracownika przygotowująca do codziennej pracy

Elastyczne formy zatrudnienia i świadczenia pracy: dobra lokalizacja, ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna uzgodniona z pracodawcą, praca zdalna okazjonalna), możliwość wyjścia z pracy w celu załatwienia ważnej sprawy, stołówka pracownicza, miła atmosfera w pracy, dbałość o zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, możliwość przyjścia do pracy z czworonogiem

Sport, rekreacja i zdrowie: platforma MyBenefit, dopłaty do biletów na imprezy kulturalno-oświatowe, raz w roku dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników, karty sportowe, dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych, możliwość wykupienia grupowego ubezpieczenia na życie, stojaki na rowery na terenie urzędu (możliwość korzystania z szafek ubraniowych i natrysków w szatniach dla rowerzystów), Strefa Kreacji - komfortowe pomieszczenie do odpoczynku i kreatywnych spotkań oraz siłownia dla pracowników, możliwość zakupu produktów w ramach „Lokalnego rolnika” oraz „Pszczelego dworku”

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa
  • gotowość do krajowych lub zagranicznych wyjazdów słóżbowych 
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • użytkowanie sprzętu biurowego
  • praca siedząca przed komputerem z monitorem ekranowym
  • budynek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych, odpowiedniej szerokości drzwi, braku progów na ciągach komunikacyjnych i do pomieszczeń biurowych, wyłożenie na ciągach komunikacyjnych wykładziny antypoślizgowej, dostosowanie toalet, platformy przyschodowe zamontowane są przy schodach wewnętrznych prowadzących z holu głównego na korytarze parteru
  • budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ze względu na korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami
Dodatkowe informacje
  • Umowa na czas zastępstwa
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów
  • Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne
  • Decyduje data wpływu do MRiRW
  • Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowane
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

1. Weryfikacja formalna ofert pracy

2. Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie sprawdzianu wiedzy lub umiejętności (który odbędzie się, jeżeli liczba ofert pracy spełniających wymagania formalne przekroczy 10) i rozmowy kwalifikacyjnej

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających wymagany w ogłoszeniu 2-letni staż pracy w administracji publicznej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • .
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego lub w zakresie nauk ekonomicznych lub w zakresie nauk społecznych
  • Kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie rocznego doświadczenia w obszarze polityki społecznej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia w zakresie prawa zamówień publicznych lub w zakresie funduszy UE lub w zakresie polityki społecznej
calendar icon

Aplikuj

do 15 stycznia 2025

na adres:
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "oferta pracy – starszy specjalista w DEJ - zastępstwo" lub osobiście składając w Biurze Przepustek MRiRW. Dokumenty można składać w formie elektronicznej przez Elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
22 623-26-01
  • Dokumenty należy złożyć do: 15.01.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowychi w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119, str. 1
    z 04.05.2016 r. oraz Dz. Urz. UE L Nr 127 str. 2 z 23.05.2018 r.) (dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:

    1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Siedziba Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się w Warszawie, ul. Wspólna 30, kod 00-930.

    2) Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych - iod@minrol.gov.pl., tel. 22 623 26 25.

    3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, tj. na podstawie art. 22¹ Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

    4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

    5) Administrator, nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.


    6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 3 lat od dnia rozpoczęcia procesu naboru, a następnie będą komisyjnie niszczone.

    7) Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania; prawo do żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do cofnięcia zgody przysługuje Pani/Panu o ile dane zostały pozyskane na podstawie Pani/Pana zgody i obowiązek ich przetwarzania nie będzie wynikał z przepisów prawa.

    8) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    9) Podanie przez Panią/Pana danych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

    10) W trakcie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO, co oznacza, że żadne decyzje dotyczące osoby, której dane dotyczą, nie będą zapadać automatycznie oraz że nie będą tworzone żadne profile dotyczącej Pani/Pana osoby.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie

Udostępnił: Magdalena Dąbrowska

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 01.01.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×