Warszawa - panorama
Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie
00-529 Warszawa ul. Wspólna 1/3
print as PDF
Ogłoszenie nr 115760 / 14.02.2023
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: analiz i ewaluacji w Wydziale Analiz i Strategii, Departament Nauki
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Pozyskuje dane oraz wykonuje na ich podstawie analizy dotyczące zagadnień o systemowym charakterze i strategicznym znaczeniu z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki, w szczególności dotyczące funkcjonowania podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, finansowania ich działalności i kształcenia oraz międzynarodowych rankingów tych podmiotów z wykorzystaniem publikacji w języku angielskim.
  • Przeprowadza ewaluację, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa i ekspertami zewnętrznymi, funkcjonujących rozwiązań oraz proponowanych zmian systemowych w polskim szkolnictwie wyższym, mającą na celu zapewnienia skuteczności instrumentów polityki publicznej w obszarze szkolnictwa wyższego.
  • Bierze udział w opracowywaniu materiałów na potrzeby planowania strategicznego dotyczącego funkcjonowania podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
  • Uczestniczy w prowadzeniu spraw związanych z przyznawaniem środków w ramach programów strategicznych „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza” oraz „Regionalna inicjatywa doskonałości” (dalej: inicjatywy doskonałości), przygotowuje dokumenty związane z realizacją programów (w tym ogłoszenia, komunikaty, wzory wniosków, projekty umów) w celu sprawnego przeprowadzenia konkursów i przyznania środków finansowych w ramach programów.
  • Uczestniczy w przygotowywaniu analiz i propozycji rozwiązań systemowych w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki w zakresie dostępu do informacji naukowej.
  • Monitoruje tendencje rozwojowe i identyfikuje najlepsze praktyki krajowe i międzynarodowe w zakresie szkolnictwa wyższego i nauki.
  • Bierze udział w opracowywaniu projektów przepisów legislacyjnych wdrażających koncepcję rozwiązań systemowych przygotowywanych przez Wydział.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w jednostkach sektora finansów publicznych, organizacjach pozarządowych lub podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki
  • znajomość metod i technik prowadzenia analiz w wymiarze systemowym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych (w tym arkuszy kalkulacyjnych) oraz statystyki opisowej i metod ilościowych
  • wiedza w zakresie funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego w Polsce
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, samodzielność i inicjatywa, myślenie analityczne, kreatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe wyższe lub studia podyplomowe z dziedziny nauk społecznych lub nauk ścisłych o charakterze aplikacyjnym
  • Doświadczenie zawodowe doświadczenie zawodowe w obszarze analizy na dużych zbiorach danych
  • znajomość metod i technik prowadzenia analiz z wykorzystaniem pakietów statystycznych
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy

· indywidualny rozkład czasu pracy
· częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
· dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego
stażu pracy
· „trzynaste” wynagrodzenie
. pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
· możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
· stołówka pracownicza
· karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
· dopłata do biletów na imprezy kulturalne
· możliwość rozwoju zawodowego (studia, szkolenia)
· dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
· dobra lokalizacja
· pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
· miła atmosfera pracy

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie; krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
obiekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość poruszania się po budynku: windy i drzwi odpowiedniej szerokości, toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, miejsce parkingowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość technicznego dostosowania stanowiska pracy (pokój, meble biurowe) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

- Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEiN w zakładce:
Praca: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/praca


- Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części
„DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie
wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo
wypełnione i podpisane). Deklaracja (oświadczenie) kandydata (w cv, liście motywacyjnym) nie stanowi
potwierdzenia doświadczenia zawodowego.


- Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.


- Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią
potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.


- Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia
w oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu
poziomów
biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wzory-oswiadczen-do-naboru.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o
załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.


- Prosimy o przesłanie tylko tych dokumentów których wymagamy lub zalecamy.


- Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w
przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu
jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne
sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.


- Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania
określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego
stanowiska pracy).

Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.
Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika
wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

  • weryfikacja formalna
  • test wiedzy
  • rozmowa kwalifikacyjna 
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe - 2 lata w jednostkach sektora finansów publicznych, organizacjach pozarządowych lub podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki czyli: kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających pełen wymagany okres i wymagany obszar zatrudnienia (np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje - w razie potrzeby uzupełnione opisami stanowisk czy zakresami czynności)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w obszarze analizy na dużych zbiorach danych
calendar icon

Aplikuj

do 24 lutego 2023

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 115760"
na adres:
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Biuro Dyrektora Generalnego Wspólna 1/3 00-529 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie oraz w liście motywacyjnym "ogłoszenie - starszy specjalista DN/WAS”)
Polecamy aplikowanie przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) lub na adres:
nabory@mein.gov.pl
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
+48 22 50 17 168 lub +48 22 52 92 735
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 24.02.2023
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
    swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    Administrator danych i kontakt do niego: Minister Edukacji i Nauki ul. Wspólna 1/3 00-529 Warszawa
    sekretariat.bm@mein.gov.pl tel. +48 22 529 27 18
    Kontakt do inspektora ochrony danych: Z inspektorem możesz się skontaktować w następujący sposób: telefonicznie,
    dzwoniąc pod nr tel. +48 22 52 92 286, mailowo, przesyłając informacje na adres iod@mein.gov.pl
    Cele przetwarzania danych: Wyłonienie kandydata do zatrudnienia oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu
    naboru.
    Informacje o odbiorcach danych: Wynik naboru na stanowiska w korpusie służby cywilnej zawierający imię, nazwisko i miejsce zamieszkania osoby wyłonionej w toku postępowania rekrutacyjnego zostaje opublikowany w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Urzędu oraz w Biuletynie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
    Okres przechowywania danych: Czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy (w tym na stanowisko pracy w służbie cywilnej - z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
    Masz prawo do:
    1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2) do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3) do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4) do usunięcia danych osobowych;
    – w zakresie określonym przepisami prawa.
    Żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany
    powyżej;
    5) w zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym
    momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    6) wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    Podstawa prawna przetwarzania danych:
    1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
    2) art. 221Kodeksu pracy, art. 26 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,
    art. 1 ust. 2 pkt 2 i art. 3 b ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, ustawa z dnia 14 lipca
    1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3) art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO;
    Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz
    ustawy o służbie cywilnej jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w
    służbie cywilnej oraz do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, zgodnie z
    obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
    Podanie danych osobowych innych niż szczególne kategorie danych osobowych, w zakresie szerszym, niż jest to wymagane
    przepisami prawa, zostanie potraktowane jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Podanie danych osobowych obejmujących szczególne kategorie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, będzie wiązało się z koniecznością wyrażenia wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, w formie oświadczenia.
    Inne informacje: Podane dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Edukacji i Nauki w Warszawie

Udostępnił: Aneta Ramusiewicz

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Zarządzania Zasobami Ludzkimi/Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 14.02.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×