Biuro - zdjęcie 2
Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie
02-222 Warszawa Al. Jerozolimskie 181
print as PDF
Ogłoszenie nr 107587 / 05.10.2022
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: prowadzenia księgowości w zakresie dochodów urzędu w Biurze Dyrektora Generalnego
#energia #księgowość

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Niezależny regulator rynków energii. Chroni interesy odbiorców energii, gazu i ciepła promując konkurencję i regulując naturalne monopole. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • monitoruje stany zadłużenia, weryfikuje terminowość i prawidłowość obliczania corocznych opłat wnoszonych przez Przedsiębiorców z tytułu uzyskania przez nich koncesji oraz kar pieniężnych nakładanych na Przedsiębiorców przez Prezesa URE
  • prowadzi korespondencję z koncesjonariuszami oraz komórkami organizacyjnymi URE w zakresie poboru opłat koncesyjnych i kar pieniężnych, w tym wezwań do zapłaty
  • księguje wyciągi bankowe w zakresie dochodów budżetowych oraz uzgadnia poprawność dokonanych zapisów, przygotowuje przekazanie dochodów do Ministerstwa Finansów z zachowaniem trybu i terminów określonych w Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa oraz przygotowuje przelewy dotyczące zwrotów nadpłat i nienależnie wniesionych opłat koncesyjnych i kar w zakresie przydzielonych do obsługi Przedsiębiorców
  • sporządza sprawozdanie budżetowe Rb-27, sporządza sprawozdanie o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych oraz inne informacje z zakresu realizacji dochodów budżetowych z zakresu swojego działania
  • dekretuje dowody księgowe w zakresie dochodów budżetowych w sposób określony przepisami oraz dokonuje ich ewidencji w programie księgowym zatwierdzonym do użytkowania w Urzędzie, rozlicza opłaty koncesyjne na formularzach, wprowadza dane z formularzy do programu księgowego, uzupełnia BAZY URE w zakresie kompetencji wydziału
  • uzgadnia ewidencję oraz dokonuje inwentaryzacji sald kont analitycznych, ze szczególnym uwzględnieniem klasyfikacji paragrafowej, wykorzystywanych do rejestracji zdarzeń gospodarczych w zakresie dochodów budżetowych
  • na bieżąco informuje komórki merytoryczne Urzędu o zaleganiu podmiotów we wnoszeniu opłat koncesyjnych oraz kar pieniężnych oraz współpracuje i uzgodnienia z wydziałem ewidencji i windykacji należności w zakresie dotyczącym windykacji należności, w tym niezwłoczne przekazuje informacje o wpłatach podmiotów, w stosunku do których prowadzone są czynności windykacyjne, przekazuje formularze opłat koncesyjnych, przekazuje sprawy do zgłoszenia do masy upadłościowej
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w administracji publicznej
  • Dobra znajomość ustawy o rachunkowości i przepisów wykonawczych
  • Bardzo dobra znajomość szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
  • Dobra znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Dobra znajomość ustawy Ordynacja podatkowa
  • Umiejętność obsługi MS Excel
  • Komunikatywność, umiejętność współpracy, umiejętność analitycznego myślenia
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe preferowany kierunek: ekonomia, finanse i rachunkowość
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w obszarze rachunkowości lub windykacji należności
  • Program księgowy Xpertis
  • Bankowość elektroniczna NBP
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce
Co oferujemy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

Naszym pracownikom oferujemy: zatrudnienie na podstawie umowy o pracę u stabilnego pracodawcy, dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat stażu) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy, dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastkę”), nagrody jubileuszowe, możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie i dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego, możliwość wykupienia legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką.

Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
calendar icon

Aplikuj

do 15 października 2022

w formie papierowej z dopiskiem: "ogłoszenie nr 107587"
na adres:
Urząd Regulacji Energetyki
Biuro Dyrektora Generalnego – Wydział Kadr i Szkoleń
Aleje Jerozolimskie 181
02-222 Warszawa

  • Dokumenty należy złożyć do: 15.10.2022
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie

Udostępnił: Agnieszka Słonawska-Gambrych

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 05.10.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×