Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Finansów w Warszawie
00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
print as PDF
Ogłoszenie nr 90551 / 06.01.2022
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: koordynacji współpracy krajowej i zagranicznej w Wieloosobowym Stanowisku Pracy do Spraw Koordynacji Współpracy Krajowej i Zagranicznej, Departament Rozwoju Rynku Finansowego

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi prace oraz współpracuje z innymi wydziałami oraz departamentami w zakresie projektów regulacji prawnych UE oraz innych dokumentów, w tym opracowuje stanowiska strony polskiej oraz projektów stanowisk i materiałów, dotyczących polityki w obszarze usług finansowych, w szczególności w obszarze „zrównoważonego finansowania” (Sustainable finance), w ramach prac prowadzonych na forum UE dotyczących rynku finansowego w zakresie właściwości stanowiska. Prowadzi prace oraz współpracuje z innymi wydziałami oraz departamentami w zakresie sporządzania wkładów do instrukcji dla Przedstawicieli Polski na posiedzenia organów, komitetów i grup roboczych UE.
  • Prowadzi prace związane z udziałem przedstawiciela ministra w Komitecie Usług Finansowych (FSC) Rady UE, Komitecie Ekonomiczno–Finansowym (EFC) oraz Radzie do spraw ekonomicznych i finansowych (ECOFIN): opracowuje instrukcje i materiały na posiedzenia Komitetu; analizuje zgłoszone do dyskusji dokumenty i raporty; uzgadnia i opracowuje opinie i stanowiska strony polskiej, we współpracy z wewnętrznymi komórkami departamentu oraz Narodowym Bankiem Polskim (NBP) i Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF), i innymi instytucjami zewnętrznymi.
  • Prowadzi prace oraz współpracuje z innymi wydziałami oraz departamentami w zakresie usług finansowych w związku z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w OECD i WTO, w tym: prowadzi sprawy i uczestniczy w pracach Komitetu Rynków Finansowych (CMF) OECD i jego agend; współpracuje z NBP i UKNF w kwestiach, dotyczących prac CMF; analizuje dokumenty, uzgadniania i przedstawia finalne wersje stanowisk i dokumentów; opracowuje instrukcje i uczestniczy w posiedzeniach.
  • Sporządza i analizuje „Karty realizacji zadań operacyjnych" zawartej w „Planie operacyjnego funkcjonowania działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny"- w częściach dotyczących przygotowania sprawnego funkcjonowania dwóch działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra Finansów instytucji finansowych oraz finansów publicznych.
  • Analizuje i opiniuje materiały, uczestniczy w procesach negocjacyjnych, uzgadniania z zainteresowanymi stronami oraz opracowuje stanowiska i opinie na temat projektów umów dwustronnych i wielostronnych, porozumień i konwencji międzynarodowych w zakresie właściwości departamentu i stanowiska; współpracuje w zakresie właściwości departamentu z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, w pracach unijnego komitetu TPCSI (Handel: Usługi i Inwestycje) oraz w zakresie zadań, dotyczących 3 członkostwa Polski w WTO; w tym w zakresie opracowania ofert na usługi finansowe strony polskiej, które są częścią umów o współpracy pomiędzy UE i innymi podmiotami prawa międzynarodowego oraz GATS.
  • Współpracuje w sprawach znajdujących się we właściwości stanowiska z UKNF, NBP, BFG, Ministerstwem Rozwoju i Technologii i innymi instytucjami oraz Związkiem Banków Polskich i innymi stowarzyszeniami podmiotów rynkowych w zakresie uzgadniania wspólnych stanowisk strony polskiej na temat dokumentów pozalegislacyjnych – raportów, materiałów, analiz przekrojowych i przeglądów, dotyczących rynku finansowego (wydawanych przez instytucje polskie i zagraniczne).
  • Koordynuje prace w departamencie, związane z opracowywaniem zbiorczych odpowiedzi i opinii w kwestiach innych niż wymienione w pkt 1-5 oraz związanych z przygotowaniem wymaganych tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań, raportów i informacji, w tym monitoruje prace legislacyjne, wdrożenia aktów prawnych UE do krajowego porządku prawnego i innych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze instytucji finansowych lub współpracy z UE lub administracji publicznej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i opracowywanie tekstów w zakresie właściwości departamentu
  • Znajomość zasad funkcjonowania Unii Europejskiej oraz organizacji międzynarodowych
  • Znajomość procedur legislacyjnych
  • Wiedza z zakresu funkcjonowania administracji publicznej
  • Wedza z zakresu funkcjonowania rynku finansowego
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania, ustnych i pisemnych wypowiedzi
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub finanse lub administracja
  • Wiedza z zakresu krajowych i unijnych regulacji prawnych dotyczących rynku finansowego
Co oferujemy
  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku MF)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością
Warunki pracy

praca administracyjno-biurowa;

obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie;

krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe i częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, posiedzenie Komitetu Rynków Finansowych OECD (CMF; dwa razy do roku); Zespół Roboczy ds. Liberalizacji Kodeksów OECD (ATFC; dwa razy do roku); FSC Rady UE (udział w zależności od decyzji dyrektora; FSC odbywa się 10 - 1 razy do roku); Konferencja EUROFI (1– 2 razy do roku).

Dodatkowe informacje

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).

Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.

CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI /KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen

Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja formalna dokumentów;
  •  rozmowa kwalifikacyjna.
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
calendar icon

Aplikuj

do 17 stycznia 2022

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2022/370/FN

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(22) 694 4387
  • Dokumenty należy złożyć do: 17.01.2022
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Finansów z siedzibą w Ministerstwie Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: informujemy, że możecie się Państwo kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@mf.gov.pl lub listownie na adres korespondencyjny: Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: informujemy, że Państwa dane osobowe mogą być udostępniane tylko i wyłącznie uprawnionym organom na podstawie odpowiednich przepisów prawa
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Finansów w Warszawie

Udostępnił: Sylwia Snitkiewicz

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 06.01.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×