Biuro - zdjęcie 3 - budynek i flaga UE
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6
print as PDF
Ogłoszenie nr 81014 / 12.07.2021
Dołącz do nas jako:

specjalista

w Wydziale do spraw Funduszy Europejskich w Departamencie Strategii Transportu
#administracja publiczna
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Realizuje zadania związane z programami operacyjnymi i instrumentami finansowanymi ze środków pochodzących z budżetu UE w sektorze transportu (POliŚ 2007-2013, POliŚ 2014-2020, POPW 2014-2020 i instrument CEF), w szczególności monitoruje stan wykorzystania alokacji UE na projekty kolejowe, drogowe, lotnicze i projekty z zakresu BRD, w tym zwłaszcza projekty realizowane przez beneficjentów kluczowych tj. PKP PLK S.A. i GDDKiA oraz monitoruje postęp realizacji rzeczowej programów i projektów, w tym m.in.: wartości zakontraktowanych środków i wykorzystanej alokacji na działania transportowe, liczby podpisanych umów, osiągniętych wskaźników realizacji projektów;
  • Wykonuje zadania związane z nadzorem ministra nad CUPT, w tym: - realizuje czynności związane z funkcjonowaniem kontroli zarządczej, tj. analiza planów, sprawozdań, oświadczeń, itp., - inicjuje działania kontrolne w CUPT, w tym współpracuje z Departamentem Kontroli w zakresie prowadzenia kontroli systemów zarządzania i kontroli w CUPT oraz monitoruje stan wdrożenia zaleceń pokontrolnych, - podejmuje działania związane z inicjowaniem zmian lub analizą propozycji zmian w dokumentach statutowych CUPT (statut, regulamin organizacyjny) pod kątem optymalizacji procesów wykonywanych przy wdrażaniu programów i instrumentów finansowanych z funduszy europejskich, - analizuje informacje i dokumenty otrzymane z CUPT, w związku z systemem wdrażania programów i instrumentów finansowanych z funduszy europejskich (tj. np. sprawozdania monitoringowe, itp.), - analizuje wyniki kontroli systemowych w CUPT pod kątem wpływu na wykonywanie zadań związanych z wykorzystaniem środków w ramach polityki spójności oraz monitoruje stan wdrożenia zaleceń z kontroli systemowych, -dokonuje merytorycznej oceny wydatków planowanych przez CUPT (w tym merytoryczna analiza: materiałów do projektu ustawy budżetowej, planu finansowego oraz innych dokumentów CUPT z zakresu budżetu);
  • Współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa i innymi jednostkami organizacyjnymi przy programowaniu działań oraz projektów kolejowych, drogowych, lotniczych i BRD, finansowanych z udziałem środków pochodzących z funduszy europejskich, w tym w zakresie: - opracowuje kryteria wyboru projektów, - przygotowuje i przekazuje do Instytucji Zarządzającej informacji na temat potrzeby przesunięć środków UE pomiędzy działaniami/priorytetami POliŚ, - opiniuje wzory dokumentów, instrukcji, wytycznych i zaleceń, - prowadzi sprawy dotyczące rozwiązań systemowych we wdrażaniu projektów infrastrukturalnych;
  • Bierze udział w tworzeniu, weryfikacji, realizacji oraz ocenie efektów wdrażania strategii, programów, dokumentów programowych i planistycznych, opracowywanych w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra, pod kątem wykorzystania dostępnych funduszy europejskich, poprzez współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz beneficjentami funduszy europejskich, zaangażowanymi w realizację polityki transportowej państwa w ramach kompetencji Ministra: - tworzy strategie i plany rozwoju danych dziedzin transportu pod kątem wykorzystania środków europejskich i realizacji polityki spójności, -ocenia efekty wdrażania polityk, strategii, dokumentów programowych w części realizowanej przy wykorzystaniu środków z budżetu UE i ich wpływu na wdrażanie polityki spójności, - opracowuje dokumenty programowe na kolejną perspektywę finansową z uwzględnieniem potrzeb, planów i celów rozwoju infrastruktury transportowej drogowej, kolejowej i BRD;
  • Współpracuje z beneficjentami POliŚ 2014-2020, PO PW 2014-2020 i CEF, zaangażowanymi w realizację polityki transportowej Ministerstwa, będącymi podmiotami wykonującymi zadania w ramach działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra w procesie realizacji projektów oraz rozliczania środków pochodzących z budżetu UE, w szczególności: - wspiera merytorycznie CUPT przy rozwiązywaniu problemów indywidualnych (tj. w konkretnych projektach) oraz systemowych (tj. w danej grupie projektów), - sporządza na potrzeby beneficjentów opinie oraz analizy dot. wykorzystania środków UE na infrastrukturę transportową, - podejmuje działania zmierzające do eliminacji barier i rozwiązania problemów zaistniałych w procesie przygotowania i realizacji projektów, a także współpracuje z instytucjami zewnętrznymi (m.in. Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwem Finansów, Komisją Europejską) w zakresie działań podejmowanych w związku z wykorzystaniem środków z funduszy europejskich;
  • Analizuje wyniki audytów KE, ETO, IA w zakresie stwierdzanych uchybień i nieprawidłowości oraz współpracuje z CUPT przy opracowaniu odpowiedzi sektora transportu w zakresie tych ustaleń;
  • Analizuje i weryfikuje dokumenty finansowe, zarówno w zakresie planowania jak i wydatkowania środków finansowych pochodzących z budżetu UE, w tym m.in.: - prowadzi analizę i merytoryczną weryfikację wniosków o zapewnienie finansowania lub uruchomienie środków z rezerwy celowej dla projektów transportowych współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE, w zakresie przypisanym do Departamentu, - analizuje prognozy finansowe wydatkowania środków przez beneficjentów projektów kolejowych, drogowych i BRD, korzystających z finansowania przy pomocy środków unijnych, - monitoruje stan certyfikacji środków w kontekście przyjętych planów certyfikacji na dany rok;
  • Współpracuje z Departamentem Budżetu, innymi komórkami resortu oraz Ministerstwami właściwymi ds. rozwoju regionalnego o finansów w zakresie spraw dotyczących zamknięcia FS 2004-2006.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze wdrażania funduszy UE lub projektów transportowych lub związane ze współpracą międzynarodową lub w zakresie prawa lub finansów
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Wiedza specjalistyczna z zakresu wdrażania środków pomocowych UE, jak również finansów publicznych
  • Skuteczna komunikacja
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • dogodną lokalizację
  • elastyczny czas pracy - rozpoczynanie pracy w godz. 7.00 - 10.00
  • pracę zdalną
  • owocowe wtorki
  • dodatkowe wynagrodzenie tzw. „trzynastka”, dodatek za wysługę lat, bogaty pakiet szkoleń, refundację nauki języka i studiów podyplomowych
  • pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku i kart sportowych, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach
  • możliwość wykupienia w preferencyjnej cenie pakietu medycznego, polisy na życie i zniżkowej legitymacji PKP
  • wsparcie dla rodziców: pokój rodzica z dzieckiem
  • udogodnienia dla rowerzystów - stojaki na rowery na terenie ministerstwa, prysznic
  • preferencyjne ceny posiłków w kantynie znajdującej się na terenie ministerstwa
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A”
(dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal
konferencyjnych

Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:

  • praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • zagrożenie korupcją
  • rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
  • UMOWA NA ZASTĘPSTWO
Dodatkowe informacje

Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams lub inny darmowy komunikator możliwy do zainstalowania na telefonie)
Prosimy o przesłanie tylko tych dokumentów, których wymagamy lub zalecamy.
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów/kandydatki, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany
wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
• https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania
rekrutacyjnego.

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 22 lipca 2021

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 81014"
na adres:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DST-143/21”, należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 - 16:00
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
22 630 16 91 lub 22 630 18 24
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 22.07.2021
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
    sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
    danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochroniedanych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.
    1), informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Infrastruktury z siedzibą w Warszawie, przy
    ul.Chałubińskiego 4/6, zwany dalej „Administratorem danych”; 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji
    naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej; 3) podstawą
    przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks pracy oraz
    udzielona przez Panią/Pana zgoda w zakresie w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe (nadmiarowe)
    niewymagane przez wskazane akty prawne; 4) administrator danych przewiduje możliwość powierzenia przetwarzania
    danych innym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora danych usługi z zakresu IT; 5) zgodnie z art. 29 ww. ustawy
    o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią
    informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze; 6) podanie danych osobowych
    jest dobrowolne, ale niepodanie danych, które są wymagane przepisami ww. ustaw, lub brak zgody na przetwarzanie danych
    podanych dodatkowo, będzie skutkowało odrzuceniem oferty kandydata; 7) posiada Pani/Pan prawo do: • żądania dostępu
    do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, • wniesienia skargi do organu
    nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, • cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które
    zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne; 8) Pani/Pana dane osobowe nie
    podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu; 9)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane
    przez okres 5 lat, zgodnie z regulacjami wewnętrznymi wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o
    narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z2018 r. poz. 217, z późn. zm.) w zakresie: imię i nazwisko oraz miejsce
    zamieszkania (miasto). Pozostałe dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na
    stanowisko pracy w służbie cywilnej(z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość
    wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego
    stanowiska) 10) dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Infrastruktury: Inspektor ochrony
    danych,Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, adres e-mail: inspektor.RODO@mi.gov.pl

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Udostępnił: Małgorzata Biernat

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 12.07.2021

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×