Warszawa - panorama
Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54
print as PDF
Ogłoszenie nr 157135 / 21.10.2025
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: rozliczania płac w Wydziale Księgowości, Biuro Finansowe
#administracja publiczna #finanse publiczne
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Chcesz poczuć, że Twoja praca ma znaczenie? Pracuj z nami - dołącz do zespołu ekspertów, który działa na rzecz ochrony środowiska, budowania bezpieczeństwa energetycznego i zrównoważonej przyszłości. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Rozlicza i księguje fundusz wynagrodzeń oraz pochodne od wynagrodzeń osób zatrudnionych w ramach umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych oraz księguje rozliczone wynagrodzenia w module finansowo-księgowym, z uwzględnieniem środków Unii Europejskiej oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych
  • Analizuje poprawność księgowanych wynagrodzeń, ze szczególnym uwzględnieniem źródeł finansowania, budżetu zadaniowego i projektów oraz dokonuje odpowiednich przeksięgowań
  • Księguje zaangażowanie środków na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń m.in. w ramach bezzwrotnych środków zagranicznych
  • Przygotowuje sprawozdania i inne zestawienia z wykonania wynagrodzeń w zakresie dysponenta III stopnia
  • Analizuje i uzgadnia stany księgowe na kontach zakładowego planu kont ze szczególnym uwzględnieniem kont 404, 405, 231, 229, 225, 130, 250
  • Współpracuje z pracownikami innych komórek organizacyjnych Ministerstwa w przygotowaniu informacji dla organów kontrolnych w zakresie wykorzystania środków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla osób zaangażowanych w realizację projektów finansowanych lub dofinansowywanych ze środków Unii Europejskiej
  • Bierze udział w prowadzeniu obsługi finansowo - księgowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej (KZP) oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS)
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na kierowane przez podmioty zapytania i wnioski o udzielenie informacji w zakresie wykonania funduszu płac
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 0,5 roku w obszarze rozliczania wynagrodzeń albo powyżej 1,5 roku w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych w zakresie klasyfikacji budżetowej
  • Znajomość ustawy o rachunkowości w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych i inwentaryzacji
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie wynagrodzeń i grup pracowniczych
  • Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, myślenie analityczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), gratyfikację finansową za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Praca hybrydowa: 2 dni w tygodniu praca zdalna; w okresie adaptacyjnym (pierwsze 3 miesiące) praca stacjonarna
  • Ruchomy czas pracy
  • Pakiet świadczeń socjalnych, w tym m. in. dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Świadczenia dodatkowe: karty sportowe, zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów, ubezpieczenie na życie na preferencyjnych warunkach
  • Możliwość rozwoju zawodowego (m. in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
  • Przyjazne miejsce pracy: pomieszczenie i stojaki na rowery na terenie urzędu oraz prysznice, bufet w siedzibie urzędu
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • Budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
  • Praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Dodatkowe informacje
  • Zapraszamy do obejrzenia filmu "Ludzie od klimatu" https://www.youtube.com/watch?v=Y0L_ws9SGnI
  • Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska znajdują się na stronie:
    https://bip.mos.gov.pl/sygnalisci/zgloszenia-wewnetrzne/
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Weryfikacja dokumentów pod względem formalnym
  • Rozmowa kwalifikacyjna

Możemy przeprowadzić dodatkowe etapy naboru z użyciem następujących metod i technik:

  • Analiza dokumentów
  • Sprawdzian wiedzy
  • Sprawdzian umiejętności
  • Wywiad behawioralny
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej: https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-oswiadczen/
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 4 listopada 2025

na adres:

Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: BFsp133/2025


Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
532-442-654
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 04.11.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Przed przystąpieniem do procesu naboru proszę zapoznać się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych, dostępną na stronie: https://www.gov.pl/web/klimat/dane-osobowe---klauzula-informacyjna

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie

Udostępnił: Aleksandra Momot

Komórka organizacyjna: Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkimi

Wprowadzono: 21.10.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×