Biuro - zdjęcie 2
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
00-463 Warszawa Podchorążych 38
print as PDF
Ogłoszenie nr 154765 / 05.08.2025
Dołącz do nas jako:

specjalista

w Biurze Współpracy Międzynarodowej
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi sprawy związane z międzynarodową wymianą informacji w ramach systemu Koordynacji w KG PSP. Przekazuje dokumenty do właściwych jednostek, koordynuje konsultacje i przygotowuje projekty stanowisk Polski. W razie potrzeby rozsyła je do uzgodnień i przedstawia argumenty dotyczące zgłoszonych uwag. Opracowuje analizy dotyczące realizacji danej tematyki w kraju i za granicą
  • Reprezentuje KG PSP i Polskę na wydarzeniach międzynarodowych i krajowych. Samodzielnie przygotowuje wystąpienia, prezentacje i instrukcje. Utrzymuje kontakty z partnerami zagranicznymi w celu realizacji interesów KG PSP
  • Współorganizuje krajowe i zagraniczne wydarzenia międzynarodowe (konferencje, ćwiczenia, warsztaty). Zajmuje się zarówno stroną logistyczną (sale, noclegi, opieka nad gośćmi), jak i merytoryczną (agenda, zaproszenia, prezentacje, tłumaczenia)
  • Odpowiada na pytania i prośby partnerów krajowych i zagranicznych (ankiety, informacje, kontakty do ekspertów)
  • Przygotowuje analizy, plany, raporty i rekomendacje dotyczące współpracy międzynarodowej PSP dla Kierownictwa, innych komórek KG PSP, ministerstw, KPRM oraz Parlamentu
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2
  • znajomość aktów prawnych: ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o służbie cywilnej
  • gotowość do kilku wyjazdów zagranicznych/krajowych w miesiącu, najczęściej 2/3-dniowych
  • wysoka kultura osobista oraz kultura języka polskiego i angielskiego w mowie i piśmie
  • umiejętność efektywnej współpracy w zespole – budowania relacji, dzielenia się wiedzą i wspierania innych w realizacji wspólnych celów
  • wrażliwość kulturowa – rozumienie różnic w stylu komunikacji, normach, oczekiwaniach, punktach widzenia
  • umiejętność stałego pogłębiania wiedzy zakresie powierzonych tematów
  • poświadczenie bezpieczeństwa – dostęp do informacji niejawnych do klauzuli „tajne” oraz odpowiadających tej klauzuli informacji niejawnych Unii Europejskiej (Secret UE) i NATO (NATO Secret) LUB zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego celem uzyskania poświadczeń
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie w organizacji konferencji lub podobnych wydarzeń
  • Doświadczenie związane ze współpracą z partnerami zagranicznymi
Co oferujemy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
  • Praca na rzecz Państwowej Straży Pożarnej – służby o najwyższym zaufaniu społecznym w Polsce
  • Dodatek za wysługę lat: od 5% (po 5 latach pracy) do 20%
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne
  • Możliwość ubiegania się o dofinansowanie podnoszenia kwalifikacji
  • Możliwość częściowej refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
  • Pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, świadczenie świąteczne, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
  • Możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych
  • Wypłaty z funduszu nagród uzależnione od wyników pracy
  • Nagrody jubileuszowe
  • Możliwość udziału w projektach międzynarodowych z dodatkową gratyfikacją pieniężną z zewnętrznych źródeł finansowych
  • Możliwość dostosowania godzin pracy w szczególnych sytuacjach losowych
  • Możliwość pracy zdalnej okazjonalnej – do 24 dni w roku kalendarzowym
  • Dostęp do międzynarodowych szkoleń i wymian eksperckich
Warunki pracy

Komenda Główna PSP znajduje się przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie na terenie kompleksu będącego siedzibą kilku służb. Teren chroniony z własnym parkingiem przy budynkach urzędu. Urząd usytuowany w dwóch budynkach. Proponowana praca w budynku administracyjno-biurowym w obiekcie przystosowanym dla osób z niepełnosprawnościami. Drugi budynek urzędu zawiera bariery architektoniczne: brak podjazdu, ruchomej platformy do transportu wózka, windy, pomieszczenia higieniczno-sanitarne nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Stanowiska pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i telefony. Praca administracyjno-biurowa, w siedzibie urzędu, powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze, w godzinach 8:15 – 16:15. W trakcie delegacji warunki i godziny pracy mogą być zróżnicowane.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Jeśli dokumenty składasz elektronicznie, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie ich oryginałów (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu.

Na kopercie i liście motywacyjnym proszę dopisać: BWM /specjalista

Wyniki niniejszego naboru będą dostępne na stronie Komendy Głównej PSP w zakładce „Wyniki naborów” pod linkiem: https://www.gov.pl/web/kgpsp/praca-nabory.

Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Przekazanie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełnienia wymagań dodatkowych przez kandydatów.

 Oferty kandydatów nie zakwalifikowanych do zatrudnienia zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 m-cy od dnia zatrudnienia kandydata.

OCHRONA SYGNALISTÓW

W Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z przepisami art. 24 ust. 1 ustawy  z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, decyzją Komendanta Głównego PSP nr 59 z dnia 18.09.2024 r., została wprowadzona wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych .

Z ww. procedurą można zapoznać się za pośrednictwem strony internetowej KG PSP lub w siedzibie Komendy.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych określonych
    w ogłoszeniu,
  • test wiedzy,
  • rozmowa kwalifikacyjna.
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-09-01
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023r. poz. 342, 497 i 1195), ani niebycie ich współpracownikiem - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopia posiadanych poświadczeń bezpieczeństwa lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego celem uzyskania niezbędnych poświadczeń bezpieczeństwa
  • Poświadczenie bezpieczeństwa – dostęp do informacji niejawnych do klauzuli „tajne” oraz odpowiadających tej klauzuli informacji niejawnych Unii Europejskiej (Secret UE) i NATO (NATO Secret) LUB zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego celem uzyskania poświadczeń
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia w organizacji konferencji lub podobnych wydarzeń i/lub doświadczenia związanego ze współpracą z partnerami zagranicznymi
calendar icon

Aplikuj

do 15 sierpnia 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 154765"
na adres:
Istnieje możliwość osobistego złożenia dokumentów w siedzibie Urzędu przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie, w Kancelarii Ogólnej, w godzinach pracy: 8.15 do 16.15 lub przesłania w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP, wykorzystując formularz „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
Przy wyszukiwaniu urzędu należy wpisać: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej.

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
+48 47 722 32 02 Biuro Współpracy Międzynarodowej KG PSP
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 15.08.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    1.    Administratorem przetwarzającym Pana/Pani dane osobowe jest: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej 00-463 Warszawa, ul. Podchorążych 38, tel. 22 523-39-00, fax. 22 523-30-16, e-mail: komendant@kg.straz.gov.pl.

    2.    W Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej (dalej: KGPSP) wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: tel. 22 523-33-69, fax. 22 523-30-16, e-mail: iod@kg.straz.gov.pl.

    3.    Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu zapewnienia sprawnego oraz prawidłowego przebiegu postępowania rekrutacyjnego do pracy w KG PSP.

    4.    Dane osobowe, które są zbierane od Pana/Pani to: imię (imiona) nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez Pana/Panią, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia. Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

    5.     Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest:

    - art. 221§ 1 Kodeksu pracy w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 6 ust. 1 lit a RODO, w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust. 2 lit. a RODO, art.10 RODO.

    6.    Odbiorcami danych będą komisja rekrutacyjna do przeprowadzenia procedury naboru oraz instytucje upoważnione z mocy prawa (np. BIP KPRM).

    7.    Pana/Pani dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, jak i nie będą podlegały profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

    8.    Przekazane na potrzeby niniejszej rekrutacji Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej niż przez okres trzech miesięcy od daty zatrudnienia.

    9.    Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    10.  W przypadku przetwarzania danych podanych dobrowolnie przysługuje Panu/Pani również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    11.  W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez KG PSP w Warszawie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

Jednostka organizacyjna: Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie

Udostępnił: Oliwia Ślęczkowska

Komórka organizacyjna: Biuro Kadr

Wprowadzono: 05.08.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×