Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Finansów w Warszawie
00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
print as PDF
Ogłoszenie nr 148741 / 25.02.2025
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: wymiany informacji z zagranicą (AML) w Wydziale Wymiany Informacji z Zagranicą, Departament Informacji Finansowej
#administracja publiczna #finanse publiczne
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Analityk AML w GIIF quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Analizuje przebieg transakcji związanych z informacjami spontanicznymi przekazanymi przez zagraniczne jednostki analityki finansowej, Europol, europejskie urzędy nadzoru oraz właściwe organy innych państw, zagraniczne instytucje i międzynarodowe organizacje zajmujące się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu.
  • Przekazuje informacje o okolicznościach wskazujących na podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, dotyczące innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, do jednostki analityki finansowej tego państwa.
  • Przekazuje do właściwych wydziałów Departamentu Informacji Finansowej, dane i informacje o okolicznościach wskazujących na podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, potencjalnie powiązanych z Rzeczpospolitą Polską, uzyskanych od zagranicznych Jednostek w celu ich weryfikacji.
  • Sporządza odpowiedzi na wnioski zagranicznych jednostek analityki finansowej, Europolu, europejskich urzędów nadzoru oraz właściwych organów innych państw, zagranicznych instytucji i międzynarodowych organizacji zajmujących się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu.
  • Przygotowuje, na podstawie wkładu właściwych wydziałów, informacje niezbędne do anonimowego powiązywania danych przetwarzanych przez GIIF z danymi będącymi w posiadaniu zagranicznych jednostek analityki finansowej za pośrednictwem technologii ma3tch oraz przekazuje do właściwych wydziałów informacje o zidentyfikowanych powiązaniach z prowadzonymi sprawami analitycznymi oraz wnioskami krajowych organów.
  • Rejestruje w systemie informatycznym Generalnego Inspektora Informacji Finansowej dane dotyczące zagranicznych wniosków i informacji spontanicznych oraz podmiotów w nich figurujących, a także uzyskuje dokumenty i informacje dotyczące podmiotów figurujących w zagranicznych wnioskach i informacjach spontanicznych, w tym poprzez przesyłanie zapytań do baz danych zawierających informacje policyjne, podatkowe, celne i osobowe, wymagających posiadania upoważnienia.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w instytucjach obowiązanych (w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przy uwzględnieniu zagranicznych odpowiedników oraz podmiotów, które w ramach usługi wspierają stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego oraz prowadzenie i dokumentowanie wyników bieżącej analizy przeprowadzanych transakcji) lub w jednostkach współpracujących (w rozumieniu ww. ustawy), w jednym ze wskazanych obszarów: finanse, podatki, współpraca międzynarodowa, analiza danych
  • Szczególne uprawnienia: Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze uzyskania tego poświadczenia
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym płynne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych, w zakresie realizowanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy finansowaniu terroryzmu, w szczególności znajomość uregulowań dotyczących wymiany informacji pomiędzy jednostkami analityki finansowej oraz współpracy GIIF z innym zagranicznymi partnerami
  • Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ochrony informacji niejawnych
  • Znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel na poziomie zaawansowanym
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność argumentowania
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm)., ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe na kierunku analiza danych lub ekonomia lub finanse
  • Znajomość języka niemieckiego lub francuskiego lub hiszpańskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości komórki
  • Znajomość podstaw prawa cywilnego
  • Znajomość podstaw prawa handlowego
  • Znajomość prawa finansowego
  • Umiejętność obsługi platform do integracji, analizy i wizualizacji danych (np. KNIME, Tableau, Power BI)
  • Umiejętność analizy zbiorów ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych danych
Co oferujemy
  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 11 marca 2025

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/031/IF

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
22 694 53 88
  • Dokumenty należy złożyć do: 11.03.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Finansów w Warszawie

Udostępnił: Katarzyna Załączkowska

Komórka organizacyjna: Wydział Rekrutacji i Rozwoju Zawodowego Biura Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 25.02.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×