Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
print as PDF
Ogłoszenie nr 133712 / 13.02.2024
Dołącz do nas jako:

specjalista

w Wydziale ds. Współpracy Prawnej i Należności Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w Departamencie Funduszy
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi prace legislacyjne dotyczące zagadnień związanych z ochroną roszczeń pracowniczych oraz finansowaniem z FGŚP świadczeń przysługujących pracownikom, innych niż wynikające z przepisów o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy oraz opracowuje projekty założeń projektów ustaw i projekty ustaw oraz akty wykonawcze w tym zakresie.
  • Udziela ulg w spłacie należności cywilnoprawnych/ publicznoprawnych w zakresie wpływających do Ministerstwa wniosków marszałków województw i dyrektorów wojewódzkich urzędów pracy w sprawie określenia warunków zwrotu należności FGŚP, odstąpienia od dochodzenia zwrotu należności FGŚP, odraczania lub umarzania należności FGŚP.
  • Opracowuje projekty stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i projektów innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych oraz przygotowuje projekty odpowiedzi, wyjaśnień i interpretacji dotyczących ochrony roszczeń pracowniczych i działalności FGŚP.
  • Przygotowuje projekty pełnomocnictw do wykonywania zadań w imieniu dysponenta FGŚP, w szczególności przez Sekretarza Stanu/Podsekretarza Stanu, kierownictwo DF oraz przygotowuje projekty pełnomocnictw do wykonywania zadań w imieniu dysponenta FGŚP przez marszałków województw.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na pytania prejudycjalne, przekazywane przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Zagranicznych, w zakresie FGŚP.
  • Wykonuje zadania z zakresu współpracy z Instytucjami Gwarancyjnymi Państw Członkowskich Unii Europejskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – Stron Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) w zakresie ochrony roszczeń pracowniczych, w szczególności powiadamiania odpowiedniej instytucji gwarancyjnej o dokonaniu wypłaty świadczeń pracowniczych ze środków FGŚP w przypadku ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy zagranicznego z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
  • Wprowadza dane do systemu wsparcia dla przedsiębiorców w zakresie pomocy publicznej lub pomocy de minimis na podstawie wniosków, w tym dokonuje analizy możliwości wsparcia w ramach dostępnych instrumentów pomocowych, ustala kwoty pomocy oraz przygotowuje zaświadczenia o udzielonej pomocy.
  • Opracowuje plan prac legislacyjnych w zakresie działania DF.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze obsługi prawnej lub opracowywaniu projektów aktów prawnych
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1),
  • znajomość ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy oraz aktów wykonawczych,
  • znajomość ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz aktów wykonawczych, w zakresie instrumentów FGŚP,
  • znajomość ustawy Prawo upadłościowe, – Część pierwsza: Tytuł I, Tytuł II (Działy I-IV),
  • znajomość ustawy Prawo przedsiębiorców,
  • znajomość „Zasad Techniki Prawodawczej” – załącznika do rozporządzenia w sprawie „Zasad Techniki Prawodawczej”,
  • znajomość Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/94/WE w sprawie ochrony pracowników na wypadek niewypłacalności pracodawcy,
  • umiejętność analizy i syntezy informacji,
  • umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów,
  • umiejętność współpracy,
  • komunikatywność,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Dofinansowanie kosztów żłobków/przedszkoli/wyprawki szkolonej z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w
    materiałach drukowanych).
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     

Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
  • Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
  • Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
  • W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
    dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
    pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
    dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  • Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.
  • Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
    dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
    oświadczenia.
  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
    Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
  • Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
    wymagania formalne.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych
  • sprawdzian wiedzy lub umiejętności
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 23 lutego 2024

na adres:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DF-3
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
538-117-569, 538-117-567, 538-117-565.



  • Dokumenty należy złożyć do: 23.02.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe – klauzula informacyjna

    • Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
    • Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrips.gov.pl 
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
    • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
    • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
    • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
    • Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
    • Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
    • W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Udostępnił: Mariola Szmulska

Komórka organizacyjna: BDG

Wprowadzono: 13.02.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×