Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
print as PDF
Ogłoszenie nr 143264 / 28.09.2024
Dołącz do nas jako:

referendarz

Do spraw: obsługi projektów w Wydziale Włączenia Społecznego w Departamencie Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Ocenia i wybiera projekty konkurencyjne i niekonkurencyjne w ramach FERS, tym: przygotowuje Regulaminy wyboru projektów konkurencyjnych i niekonkurencyjnych, a także ogłasza i prowadzi nabory wniosków o dofinansowanie projektów; dokonuje oceny projektów wybranych w sposób konkurencyjny i niekonkurencyjny w ramach działań nadzorowanych przez Departament oraz prowadzi ocenę strategiczną– w zależności od przyjętego sposobu wyboru projektów oraz rekomenduje projekty do dofinansowania; prowadzi negocjacje, rekomenduje wnioski o dofinansowanie realizacji projektów; przygotowuje do podpisania umowy/decyzje/porozumienia o dofinansowanie realizacji projektów; weryfikuje prawdziwość oświadczeń o bezstronności osób oceniających wnioski o dofinansowanie projektów.
  • Monitoruje stan realizacji projektów (m.in. konkurencyjnych/niekonkurencyjnych), w tym zatwierdzenia wydatków rozliczanych we wnioskach o płatność: rozpatruje wnioski o zatwierdzenie zmian w projekcie; przygotowuje, weryfikuje, podpisuje i aneksuje umowy/ decyzje o dofinansowanie; weryfikuje i zatwierdza wnioski o płatność, w tym postępu rzeczowego i finansowego z realizacji projektów składanych przez beneficjentów realizujących projekty wybrane w sposób konkurencyjny i niekonkurencyjny; przekazuje do DB polecenia wypłaty wnioskodawcom kolejnych transz środków (zgodnie z harmonogramami płatności) na realizację projektów; wprowadza dane do centralnego systemu teleinformatycznego na lata 2021-2027, w tym wprowadza korekty finansowe i nieprawidłowości do rejestru obciążeń w CST; przekazuje do Wydziału Budżetu i Pomocy Technicznej zestawienia dotyczące wydatkowania środków budżetowych w ramach realizowanych projektów; odzyskuje korekty finansowe i nieprawidłowości, w tym monitoruje terminy odzyskiwania środków (również wynikających z decyzji); monitoruje postępy w realizacji celów pośrednich i końcowych określonych w FERS w formie wskaźników produktu oraz celów końcowych określonych dla wskaźników rezultatu w obszarze właściwości wydziału; na bieżąco współpracuje z beneficjentami projektów.
  • Wdraża program w zakresie zapewnienia zgodności projektów z założeniami i przepisami FERS oraz obsługi projektów konkurencyjnych/niekonkurencyjnych, w tym: bierze udział w przygotowywaniu i aktualizacji Rocznych Planów Działania oraz szczegółowych kryteriów wyboru projektów; bierze udział w przygotowaniu i aktualizacji SZOP FERS; bierze udział w przygotowaniu i aktualizacji wkładu do harmonogramu naborów FERS; prowadzi nabór ekspertów do wykazu ekspertów IP, w obszarze integracji społecznej; opiniuje/ zatwierdza dokumenty wdrożeniowe (np. instrukcje wykonawcze, wytyczne, etc.); przygotowuje/bierze udział/ prowadzi szkolenia, grupy robocze, spotkania konsultacyjne, Komitety Monitorujące, Komitety Sterujące z zakresu realizacji programu w obszarze właściwości wydziału.
  • Współpracuje na bieżąco z organami kontrolnymi oraz bierze udział w kontrolach, w tym: współpracuje podczas kontroli i audytów Departamentu z uprawnionymi podmiotami (np. NIK, UKS, IZ, DKA, KE, ETO); bierze udział w kontrolach spełniania warunków dla rezultatów w ramach FNLC; bierze udział w kontrolach krzyżowych.
  • Zamyka pomoc, w tym: przygotowuje dokumentację zamknięcia projektów; przygotowuje umowy przenoszące prawa autorskie do wypracowanych w ramach projektów produktów i rezultatów; przygotowuje zestawienia w zakresie poniesionych wydatków, wykrytych nieprawidłowości, zwróconych bądź pozostających do zwrotu środków.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • Znajomość zagadnień z obszaru włączenia społecznego i ekonomii społecznej (w tym w zakresie pomocy i integracji społecznej, usług społecznych)
  • ­Znajomość FERS i Szczegółowy Opis Priorytetów (SZOP) FERS
  • ­Znajomość dokumentów programowych, w tym: Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, Wytyczne dotyczące monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021- 2027, Wytyczne dotyczące realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Zasady wyboru projektów w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Zasady finansowania programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
  • ­Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
  • Komunikatywność
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office, (w szczególności MS Excel)
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Dofinansowanie kosztów żłobków/przedszkoli/wyprawki szkolonej z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w
    materiałach drukowanych).
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Zagrożenie korupcją.
  • Budynek przy ul. Brackiej 4  jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest windy umożliwiającej wjazd osobie na wózku inwalidzkim. W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
  • Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
  • Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
  • W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
    dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
    pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
    dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  • Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
    dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
    oświadczenia.
  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
  • Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
  • Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
    wymagania formalne.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych
  • sprawdzian wiedzy lub umiejętności
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 14 października 2024

na adres:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrpips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DWF-4
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
538-117-570, 538-117-568, 538-117-566.
  • Dokumenty należy złożyć do: 14.10.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe – klauzula informacyjna

    • Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
    • Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrpips.gov.pl 
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrpips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
    • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
    • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
    • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
    • Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
    • Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
    • W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Udostępnił: Ewelina Więch

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 28.09.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×