Biuro - zdjęcie 7 - wykres słupkowy
Urząd Statystyczny w Warszawie
02-134 Warszawa ul. 1 Sierpnia 21
print as PDF
Ogłoszenie nr 144538 / 31.10.2024
Dołącz do nas jako:

radca prawny

Samodzielne Stanowisko Pracy
#administracja publiczna #legislacja #prawo

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Naszą misją jest dostarczanie wiarygodnych, rzetelnych, niezależnych, wysokiej jakości wynikowych informacji statystycznych na temat stanu i zmian zachodzących w społeczeństwie, gospodarce. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Sporządza opinie prawne i udziela bieżących konsultacji i porad prawnych w zakresie stosowania prawa.
  • Monitoruje zmiany przepisów prawa, orzecznictwo, dokonuje ich analizy oraz przygotowuje we współpracy z komórkami organizacyjnymi propozycje rozwiązań prawnych związanych z nowymi regulacjami.
  • Bierze udział w opracowywaniu i opiniowaniu pod względem formalno-prawnym: aktów prawnych, projektów zarządzeń, upoważnień, umów cywilno-prawnych i porozumień zawieranych przez Urząd.
  • Reprezentuje Urząd w postępowaniach przed sądami powszechnymi i innymi organami, a także w sądowych postępowaniach egzekucyjnych, w tym przygotowuje pisma procesowe i prowadzi sprawy sądowe.
  • Współuczestniczy w przygotowywaniu odpowiedzi na skargi, wnioski, a także współpracuje przy przygotowywaniu zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe: 2 lata w zakresie świadczenia pomocy prawnej, w tym co najmniej 1 rok w administracji publicznej.
  • Wpis na listę radców prawnych.
  • Wiedza z zakresu przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa dotyczącego: prawa i procedury: cywilnej, administracyjnej i karnej, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, prawa pracy.
  • Znajomość: zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej, oraz zasad funkcjonowania statystyki publicznej.
  • Umiejętność: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, w tym sporządzania opinii prawnych, tworzenia i redagowania dokumentów, w szczególności umów, wewnętrznych aktów prawnych.
  • Kompetencje behawioralne: umiejętność wykorzystania wiedzy i otwartość na doskonalenie zawodowe, zorientowanie na osiąganie celów i umiejętność organizacji pracy, umiejętność efektywnej komunikacji, umiejętność współpracy, zdolność analitycznego myślenia, umiejętność prowadzenia negocjacji.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Ciekawe zadania i dobrą atmosferę w miejscu pracy
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • „Trzynaste” wynagrodzenie
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • Możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
  • Możliwość angażowania się w organizowane akcje wolontariackie
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy
  • Praca biurowa
  • Użytkowanie sprzętu biurowego
  • Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie
  • Zagrożenie korupcją
  • Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz

 

Deklaracja dostępności: https://warszawa.stat.gov.pl/deklaracja-dostepności/

Dodatkowe informacje
  • CV, list motywacyjny i oświadczenia podpisz odręcznie.
  • Oświadczenia opatrz aktualną datą. Wzór oświadczeń dostępny jest na stronie Urzędu: https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-warszawie/oferty-pracy/
  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia świadectwa szkolnego, dyplomu lub zaświadczenia ze szkoły o jej ukończeniu.
  • Dokumentem potwierdzającym doświadczenie zawodowe jest kopia świadectwa pracy, zaświadczenie (o zatrudnieniu, o wykonywaniu prac zleconych, o odbywaniu staży/praktyk/wolontariatu, itp.) lub inne dokumenty, z których wynika zakres zadań i czas ich realizacji (np. referencje, zakres obowiązków, opis stanowiska pracy, itp.). Dodatkowo opisz w CV swoje doświadczenie zawodowe określając daty początkowe i końcowe oraz wykonywane czynności. 
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia. Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie.
  • Kandydatki/kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru będą informowani e-mailem lub telefoniczne o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Od 25 września 2024 r. w Urzędzie Statystycznym w Warszawie obowiązuje procedura zgłoszeń wewnętrznych wynikająca z ustawy z dnia 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów dostępna pod adresem: https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-warszawie/zgloszenia-naruszen/
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Weryfikacja formalna ofert
  • Test wiedzy i zadania badające kompetencje
  • Rozmowa kwalifikacyjna
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopię zaświadczenia o wpisie na listę radców prawnych
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (dotyczy danych osobowych wykraczających poza zakres wymagany przepisami prawa)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 18 listopada 2024

na adres:
Urząd Statystyczny w Warszawie
Wydział Kadr i Szkolenia
ul. 1 Sierpnia 21
02-134 Warszawa
z dopiskiem: 33/2024
Kandydaci mogą składać dokumenty aplikacyjne:
•   osobiście - w kancelarii Urzędu Statystycznego w Warszawie w godzinach pracy Urzędu 7:30-15:30 w zamkniętych kopertach
•   za pośrednictwem operatora pocztowego - przesyłając na adres Urzędu
•   poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
452-045-169
  • Dokumenty należy złożyć do: 18.11.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Karolina Damaschke-Florczak

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 31.10.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×