Warszawa - panorama
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
print as PDF
Ogłoszenie nr 124009 / 14.07.2023
Dołącz do nas jako:

radca prawny

w Samodzielnym Stanowisku Pracy do spraw Obsługi Prawnej w Departamencie Polityki Senioralnej

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • ­Prowadzi postępowania administracyjne wobec zleceniobiorców zadań publicznych w ramach programów realizowanych przez Departament Polityki Senioralnej (DAS) na każdym ich etapie.
  • ­Sporządza opinie prawne, udziela porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa i orzecznictwa w sprawach prowadzonych przez DAS.
  • ­Wykonuje zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi oraz organami administracji publicznej w sprawach pozostających we właściwości DAS.
  • ­Wnosi skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz udziela odpowiedzi na skargi kasacyjne wnoszone przez strony.
  • ­Projektuje prawne rozwiązania na rzecz rozwoju systemu wsparcia seniorów, współpracy wewnątrz i międzypokoleniowej oraz aktywnego i zdrowego starzenia się, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.
  • ­Przygotowuje projekty aktów normatywnych należących do zakresu działania DAS.
  • ­Opiniuje pod względem formalno-prawnym projektów umów, porozumień, decyzji, postanowień i innych dokumentów.
  • ­Udziela wyjaśnień w zakresie zagadnień prawnych, dotyczących projektów realizowanych przez DAS.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze i aplikacja radcowska lub aplikacja prokuratorska lub aplikacja sędziowska lub aplikacja notarialna lub złożony egzamin radcowski
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w jednostkach sektora finansów publicznych
  • ­wpis na listę radców prawnych
  • ­znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  • ­znajomość ustawy o pomocy społecznej
  • ­znajomość ustawy o finansach publicznych
  • ­znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • ­wiedza z zakresu ogólnej problematyki społeczno-ekonomicznej
  • ­znajomość polityki społecznej w zakresie osób starszych
  • ­umiejętność współpracy
  • ­umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­komunikatywność
  • ­umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną.
  • Dopłaty do żłobka, przedszkola i klubu dziecięcego oraz opieki sprawowanej przez opiekuna dziennego
    z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników.
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych.
  • Refundacja wydatków na cele kulturalne.
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
  • Kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie aplikacji radcowskiej lub aplikacji prokuratorskiej lub aplikacji sędziowskiej lub notarialnej lub kopia dokumentu potwierdzającego złożony egzamin radcowski
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 28 lipca 2023

na adres:
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
- przez Internet za pomocą ePUAP
- mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
- osobiście w siedzibie urzędu
- przesłać pocztą

z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie DAS-5
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRiPS)
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
538-117-569, 538-117-567, 538-117-570.
  • Dokumenty należy złożyć do: 28.07.2023
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie

Udostępnił: Mariola Szmulska

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 14.07.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×