Warszawa - panorama
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
00-925 Warszawa al. Niepodległości 208
print as PDF
Ogłoszenie nr 78806 / 26.05.2021
Dołącz do nas jako:

główny specjalista do spraw legislacji

w Wydziale Legislacji w Gabinecie Prezesa
#administracja publiczna #legislacja #prawo #statystyka publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Opracowuje projekty aktów normatywnych wydawanych z inicjatywy Prezesa GUS (ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, zarządzeń wewnętrznych Prezesa GUS oraz zarządzeń Dyrektora Generalnego GUS) pod względem legislacyjnym i redakcyjnym, zgodnie z obowiązującymi zasadami techniki prawodawczej, w celu zapewnienia zgodności projektowanych aktów prawnych z zasadami techniki prawodawczej i obowiązującym systemem prawa,
  • Organizuje i prowadzi proces legislacyjny aktów prawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami regulującymi sposób opracowywania, uzgadniania i przyjmowania aktu prawnego, w zależności od jego rodzaju, w celu zapewnienia terminowości i jakości przebiegu procesu legislacyjnego,
  • Koordynuje przygotowanie stanowiska i opinii Prezesa GUS do projektów aktów prawnych nadsyłanych w ramach uzgodnień międzydziałowych lub niezgłoszonych w trybie oficjalnym, a mających wpływ na statystykę publiczną, w uzgodnieniu z właściwymi departamentami merytorycznymi, w celu przygotowania stanowiska GUS,
  • Monitoruje projekty aktów prawnych zamieszczanych na stronie RCL lub na stronach internetowych (w BIP) ministerstw i urzędów centralnych w celu zapoznania się z dokumentami, które nie zostały nadesłane do zaopiniowania, a mogą być istotne dla statystyki publicznej i przygotowuje informacje o takich projektach, w celu przygotowania stanowiska GUS,
  • Bierze udział w spotkaniach, zgodnych z celem istnienia stanowiska, z instytucjami międzynarodowymi, rządowymi i pozarządowymi, w Sejmie, w Senacie, itp., w celu reprezentowania stanowiska Prezesa GUS,
  • Analizuje unijne dokumenty urzędowe, co wymaga znajomości jednego z roboczych języków Unii Europejskiej, w celu przygotowania informacji o nich na potrzeby służb statystyki publicznej.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończenie aplikacji legislacyjnej lub wyższe prawnicze i 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów związanych ze stanowieniem i ogłaszaniem prawa
  • Dokładna znajomość zasad techniki prawodawczej i umiejętność zastosowania ich w praktyce
  • Znajomość etapów rządowego procesu legislacyjnego
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Poszukiwanie informacji
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja interpersonalna
  • Komunikacja pisemna
  • Współpraca
  • Kreatywność
  • Myślenie analityczne
  • Orientacja na klienta/interesanta
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe: 4 lata w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych w komórkach prawnych administracji publicznej
  • Studia podyplomowe z zakresu prawa europejskiego
  • Znajomość jednego z języków roboczych UE na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Znajomość organizacji służb statystyki publicznej
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Stołówka pracownicza
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego i ukończenia aplikacji legislacyjnej lub kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego i 4 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 4 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych w komórkach prawnych administracji publicznej
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia studiów podyplomowych z zakresu prawa europejskiego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości jednego z języków roboczych UE na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości jednego z języków roboczych UE na poziomie bardzo dobrym – B2
calendar icon

Aplikuj

do 9 czerwca 2021

na adres:
W związku z trudną sytuacją związaną z epidemią, dokumenty można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl.

z dopiskiem: oferta nr 73/GP/2021
  • Dokumenty należy złożyć do: 09.06.2021
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Halina Rowińska

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 26.05.2021

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×