Warszawa - panorama
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
00-925 Warszawa al. Niepodległości 208
print as PDF
Ogłoszenie nr 94504 / 10.03.2022
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

na Samodzielnym stanowisku pracy - służba bezpieczeństwa i higieny pracy w Biurze Organizacji i Kadr
#administracja publiczna #BHP #statystyka publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Kontroluje warunki pracy oraz prowadzi dokumentację w celu ustalenia stanu faktycznego i wydaje zalecenia pokontrolne. Uczestniczy w opracowaniu i aktualizacji dokumentacji oceny ryzyka zawodowego dla stanowisk pracy w celu zmniejszenia wystąpienia zagrożeń dla zdrowia i życia pracowników podczas wykonywania pracy, uczestniczy w opracowaniu wewnętrznych aktów prawnych w celu zapewnienia przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
  • Prowadzi szkolenia wstępne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej w celu dopuszczenia nowozatrudnionych pracowników do wykonywania pracy.
  • Ustala okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy, wypadków w drodze do pracy lub z pracy, sporządza, kompletuje, przechowuje dokumentację wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz w przypadku wypadków przy pracy i chorób zawodowych przesyła ją na wniosek poszkodowanego do ZUS w celu uzyskania przez pracownika uprawnień odszkodowawczych.
  • Współdziała z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami w celu określenia szkodliwości, uciążliwości i zagrożeń występujących na danym stanowisku pracy i sposobów ich eliminacji.
  • Koordynuje wszystkie przedsięwzięcia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapewnienia pracownikom GUS bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
  • Interpretuje przepisy prawne i doradza w zakresie ich stosowania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w celu realizacji wymagań przepisów i zasad bhp w urzędzie.
  • Doradza w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz w zakresie doboru środków ochrony zbiorowej i indywidualnej w celu zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych w GUS.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej pięcioletni staż pracy w służbach bhp
  • Doświadczenie zawodowe: patrz wymagania w pozycji: wykształcenie
  • Przeszkolenie: szkolenie okresowe dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów prawnych i innych regulacji związanych z p.poż., bhp, OC i przepisów prawa pracy oraz kpa
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja pisemna
  • Komunikacja interpersonalna
  • Współpraca
  • Orientacja na klienta/interesanta
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Uprawnienia inspektora ochrony przeciwpożarowej lub kwalifikacje do wykonywania zawodu technik pożarnictwa
Co oferujemy
  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna) – na czas trwania epidemii
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i jego bliskich oraz przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Bogata oferta szkoleń, w tym m.in. możliwość uczestniczenia w zajęciach z języka angielskiego w godzinach pracy
  • Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Stołówka pracownicza
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu

 

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/.
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U.Nr 218, poz. 1695).
  • Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 35/BK/2022.

Wynagrodzenie brutto: 4 226 zł + dodatek stażowy. 

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) - dla zachowania bezpieczeństwa, w związku z wystąpieniem epidemii, przeprowadzana w formie wideokonferencji
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studiów podyplomowych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej pięcioletniego stażu pracy w służbach bhp
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy: patrz wymagania w pozycji: wykształcenie
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania przeszkolenia: szkolenia okresowego dla służby bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie uprawnień inspektora ochrony przeciwpożarowej lub kwalifikacji do wykonywania zawodu technik pożarnictwa
calendar icon

Aplikuj

do 24 marca 2022

na adres:
W związku z trudną sytuacją związaną z epidemią, dokumenty można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl

z dopiskiem: oferta nr 35/BK/2022
  • Dokumenty należy złożyć do: 24.03.2022
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

    I.        Administrator

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Urząd Statystyczny z siedzibą al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa.

     

    II.        Inspektor ochrony danych

    Z inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez administratora może się Pani/Pan kontaktować:

    a.        pocztą tradycyjną na adres: IOD GUS, al. Niepodległości 208, 00-925 Warszawa,

    b.       pocztą elektroniczną na adres e-mail: IODGUS@stat.gov.pl.

    Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

    III.        Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowisko pracy w GUS, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO  – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z art. 221 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.); oraz art. 26 ust. 1 i art. 33 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 poz. 1233).

    Podanie przez kandydata innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.  

    IV.        Odbiorcy danych osobowych

    Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty współpracujące z administratorem, w tym dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przechowywanie dokumentacji, dostawcy usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy przetwarzaniu; osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

    V.        Okres przechowywania danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.

    VI.        Prawa osoby, której dane dotyczą

    Przysługuje Pani/Panu prawo:

    1.       dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

    2.       do sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 

    3.       do usunięcia danych osobowych;

    4.       do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

    5.       do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych;

    6.       do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

    VII.        Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postepowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.

    VIII.        Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

    Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

     

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Eliza Witkowska

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 10.03.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×