Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
02-591 Warszawa Ul. Stefana Batorego 5
print as PDF
Ogłoszenie nr 92306 / 04.02.2022
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: ewidencji ludności i dowodów osobistych w Wydziale Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych w Departamencie Spraw Obywatelskich
#administracja publiczna #praca #sprawy wewnętrzne
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi postępowania administracyjne z zakresu działania Wydziału, przygotowuje pisma procesowe do sądów administracyjnych dotyczące rozstrzygnięć Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz reprezentuje Ministra w rozprawach przed sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu działania Wydziału.
  • W imieniu Ministra sprawuje nadzór nad organami realizującymi zadania związane z ewidencją ludności w obszarze obowiązku meldunkowego oraz wydawaniem dowodów osobistych, prowadzi bieżącą analizę realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych przez urzędy wojewódzkie i organy gmin, prowadzi szkolenia dla komórek organizacyjnych organów urzędów wojewódzkich właściwych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz przygotowuje materiały niezbędne do realizacji czynności kontrolnych i prowadzi kontrolę wojewodów w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych.
  • Przygotowuje interpretacje, opinie i wyjaśnienia w sprawach przepisów prawa stanowiących podstawę działania Wydziału. Przygotowuje wyjaśnienia i opinie w sprawach z zakresu działania Wydziału przedstawiane w skargach, wnioskach, petycjach i zapytaniach medialnych oraz projekty stanowisk w sprawach z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych, przedstawiane w interpelacjach i zapytaniach poselskich oraz wystąpieniach Rzecznika Praw Obywatelskich.
  • Prowadzi bieżącą analizę przepisów prawnych i inicjuje zmiany oraz opracowuje projekty przepisów prawa dotyczące ewidencji ludności i dowodów osobistych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi departamentu.
  • Przygotowuje projekty stanowisk w sprawach indywidualnych z zakresu działania Wydziału, wpływające bezpośrednio z nadzorowanych jednostek oraz innych podmiotów.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych i dokumentów rządowych w ramach uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych.
  • Opracowuje analizy i informacje z zakresu działania Wydziału.
  • Wykonuje zadania związane z nadzorem merytorycznym nad CPD.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub administracji.
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych.
  • Znajomość ustawy: o ewidencji ludności; o dowodach osobistych wraz z aktami wykonawczymi; kodeksu postępowania administracyjnego.
  • Znajomość pakietu MS Office.
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa w zakresie kodeksu postępowania administracyjnego, umiejętność analizy stanu prawnego i inicjowania ewentualnych zmian.
  • Umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność, orientacja na klienta.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Znajomość na poziomie komunikacyjnym jednego spośród języków roboczych UE.
  • Doświadczenie zawodowe: co najmniej rok w zakresie interpretacji przepisów prawa.
Co oferujemy
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • "Ruchomy czas pracy”  (możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00-9.00).
  • Możliwość zakupu przez pracowników pakietu opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla nich i ich bliskich.
  • Możliwość rozwoju zawodowego, uczestniczenia w szkoleniach oraz częściowej refundacji kosztów nauki języka obcego, studiów podyplomowych.
  • Różnorodny pakiet socjalny i pakiet benefitów (w szczególności dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, dofinansowanie do pobytu pracownika na leczeniu sanatoryjnym lub wczasach profilaktyczno-leczniczych, możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej, uzyskania wsparcia finansowego z tytułu urodzenia lub przysposobienia dziecka, a także wsparcia finansowego w trudnych sytuacjach).
  • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo Pożyczkowej.
  • Możliwość korzystania z pobytów leczniczych w wybranych Sanatoriach Uzdrowiskowych MSWiA w ramach dostępnych miejsc oraz możliwość korzystania z miejsc w ośrodkach wypoczynkowych współpracujących z pracodawcą.
  • Stojaki / miejsce na rowery w lokalizacji przy ul. Batorego 5 i przy ul. Domaniewskiej 36/38.
  • Bufet w budynku MSWiA na ul. Batorego 5.     
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego w zakresie prawa lub administracji – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (co najmniej rok w zakresie interpretacji przepisów prawa), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość jednego z języków roboczych UE na poziomie komunikatywnym.
calendar icon

Aplikuj

do 25 lutego 2022

na adres:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
ul. Stefana Batorego 5,
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: np.DSO-WEL-3 – główny specjalista

Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00

Aplikacje można składać także przez ePUAP

Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(22) 60 139 66 lub (22) 60 156 20
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 25.02.2022
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Udostępnił: Ewa Okrasa

Komórka organizacyjna: Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji

Wprowadzono: 04.02.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×