Warszawa - panorama
Urząd Zamówień Publicznych w Warszawie
02-676 Warszawa ul. Postępu 17A
print as PDF
Ogłoszenie nr 152224 / 23.05.2025
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: systemów serwerowych i baz danych w Wydziale Informatyki i Bezpieczeństwa Systemów Teleinformatycznych w Departamencie Danych i Informatyzacji
#administracja publiczna #IT
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Wdraża i zarządza serwerami fizycznymi i wirtualnymi, w tym instaluje i konfiguruje systemy operacji serwerowych, zarządza wirtualizacją oraz środowiskami chmurowymi.
  • Projektuje, wdraża i utrzymuje bazy danych (PostgreSQL, MS SQL, inne), w tym zarządza ich wydajnością, optymalizuje zapytania, konfiguruje replikacje oraz zapewnienia wysoką dostępność.
  • Zarządza systemem ReCourt oraz innymi kluczowymi systemami informatycznymi Urzędu, w tym monitoruje wydajność, rozwiązuje problemy, wdraża aktualizacje oraz współpracuje z dostawcami oprogramowania.
  • Tworzy i zarządza kopiami zapasowymi systemów i baz danych oraz planuje i realizuje strategie odtwarzania po awarii, w tym testowanie procedur przywracania danych.
  • Wykonuje hardening systemów operacyjnych i zarządza aktualizacjami systemów serwerowych, w tym implementuje zabezpieczenia zgodnie z najlepszymi praktykami i standardami bezpieczeństwa.
  • Integruje systemy i zapewnia przepływy danych między aplikacjami, w tym projektuje i implementuje interfejsy wymiany danych oraz monitoruje poprawność integracji.
  • Zarządza uprawnieniami w systemach serwerowych i bazach danych, w tym implementuje polityki bezpieczeństwa, audyt uprawnień oraz kontrolę dostępu do danych.
  • Monitoruje wydajność i dostępności systemów oraz reaguje na alerty, w tym analizuje trendy wydajnościowe, optymalizuje wykorzystanie zasobów oraz proaktywnie rozwiązuje problemy.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne w zakresie informatyki, telekomunikacji lub pokrewne
  • Doświadczenie: powyżej 2 lat w administrowaniu złożonymi systemami informatycznymi o architekturze rozproszonej w środowisku lokalnym
  • Przeszkolenie: kursy i certyfikaty w zakresie administracji systemami IT
  • Znajomość języków obcych: język angielski – poziom wystarczający do czytania i rozumienia dokumentacji technicznych oraz posługiwania się anglojęzycznymi stronami internetowymi
  • Wiedza: zaawansowana znajomość systemów operacyjnych serwerowych (Windows Server, Linux)
  • Wiedza: dogłębna znajomość baz danych (PostgreSQL, MS SQL, inne)
  • Wiedza: podstawowa znajomość technologii wirtualizacji i dokeryzacji
  • Wiedza: znajomość zagadnień bezpieczeństwa systemów serwerowych i baz danych
  • Umiejętności: projektowania i optymalizacji baz danych
  • Umiejętności: zarządzania kopiami zapasowymi i odtwarzaniem po awarii
  • Umiejętności: rozwiązywania złożonych problemów technicznych
  • Umiejętności: myślenie analityczne i systemowe
  • Niepracowanie lub niepełnienie służby zawodowej w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie: powyżej 4 lat w administrowaniu złożonymi systemami informatycznymi o architekturze rozproszonej w środowisku hybrydowym
  • Przeszkolenie: certyfikaty z zakresu administracji bazami danych (np. Oracle, Microsoft SQL Server, PostgreSQL) lub systemami serwerowymi (np. MCSA, RHCE)
  • Wiedza: znajomość systemu ReCourt
  • Wiedza: zawansowana znajomość technologii konteneryzacji (Docker, Kubernetes)
  • Wiedza: znajomość publicznych rozwiązań chmurowych (Azure, AWS)
  • Wiedza: znajomość narzędzi do monitorowania systemów
  • Umiejętności: programowania skryptowego (PowerShell, Bash, Python)
  • Umiejętności: projektowanie i wdrażanie skalowalnych rozwiązań infrastrukturalnych
  • Umiejętności: doświadczenie w środowiskach wysokiej dostępności (HA)
Co oferujemy
  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna) – do 50% dni roboczych w miesiącu, w tym ruchomy czas rozpoczęcia pracy zdalnej pomiędzy 7.00 a 9.00,
  • indywidualny rozkład czasu pracy – na wniosek pracownika,
  • ruchomy czas pracy wykonywanej w siedzibie – na wniosek pracownika,
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
  • możliwość dofinansowania do zakupu okularów lub soczewek korekcyjnych do pracy przy komputerze,
  • wsparcie w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych,
  • pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki na cele mieszkaniowe, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
  • możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
Warunki pracy
  • konieczność reagowania na awarie krytycznych systemów, w tym systemu ReCourt, poza standardowymi godzinami pracy,
  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
  • opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie urzędu https://www.gov.pl/web/uzp/deklaracja-dostepnosci

 

Dodatkowe informacje
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów,
  • dokumenty należy przygotować w języku polskim -  do dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski; w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii pisemnej informacji o zagranicznym dyplomie wydanej przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej,
  • nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie (decyduje data wpływu do UZP – w przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważamy datę jej wpływu do Urzędu Zamówień Publicznych),
  • jeżeli ofertę składasz elektronicznie na adres mailowy, wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie z aktualną datą i przesłane w formie skanów/zdjęć lub podpisem elektronicznym kwalifikowanym lub podpisem zaufanym,
  • jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail),
  • nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze -  prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy,
  • zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca,
  • informacje na temat zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/uzp/zgloszenia-dotyczace-naruszen-prawa
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja formalna ofert
  • rozmowa kwalifikacyjna
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie powyżej 2 lat w administrowaniu złożonymi systemami informatycznymi o architekturze rozproszonej w środowisku lokalnym
  • Kopie dokumentów potwierdzających uczestnictwo w szkoleniach z zakresu administracji systemami IT
  • Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. - oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów
  • Najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci, którzy złożyli wymagane oświadczenia elektronicznie w formie skanów/zdjęć przekazują wszystkie oświadczenia w oryginale (skorzystaj z przygotowanego wzoru https://www.gov.pl/web/uzp/pracuj-z-nami3 )
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie powyżej 4 lat w administrowaniu złożonymi systemami informatycznymi o architekturze rozproszonej w środowisku hybrydowym
  • Kopie certyfikatów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego z zakresu administracji bazami danych (np. Oracle, Microsoft SQL Server, PostgreSQL) lub systemami serwerowymi (np. MCSA, RHCE)
calendar icon

Aplikuj

do 13 czerwca 2025

na adres:
URZĄD ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa - osobiście lub pocztą (z dopiskiem na aplikacji stanowiska i nr ogłoszenia)
- w formie elektronicznej - za pośrednictwem platformy ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/skargi-wnioski-zapytania-do-urzedu/UZP
Uwaga: załączniki udostępnione w internecie w przestrzeni dyskowej nie będą pobierane.
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 13.06.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    Administrator: Administratorem danych osobowych jest Prezes Urzędu Zamówień Publicznych,
    ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa.

    Inspektor ochrony danych: w sprawach danych osobowych można się kontaktować z inspektorem ochrony danych: Urząd Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa; e-mail: IOD@uzp.gov.pl

    Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.

    Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.

    Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

    Uprawnienia:

    • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    • prawo do usunięcia danych osobowych: żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    Podstawa prawna przetwarzania danych:

    • art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    • art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    • art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

    Informacje o wymogu podania danych: podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

    Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowane.

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Urząd Zamówień Publicznych w Warszawie

Udostępnił: Sylwia Borkowska

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 23.05.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×