Biuro - zdjęcie 5 - długopis
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6
print as PDF
Ogłoszenie nr 148951 / 12.03.2025
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

w Wydziale do spraw Finansowych, Departament Gospodarki Wodnej
#administracja publiczna #finanse #gospodarka wodna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Sporządza formularze do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP), wraz z celami i miernikami oraz je aktualizuje w oparciu o obowiązującą ustawę budżetową w zakresie części budżetowej: 22 – gospodarka wodna w tym weryfikuje i akceptuje formularze sporządzane przez jednostki podległe lub nadzorowane, weryfikuje zgłoszenia dysponentów do projektu ustawy budżetowej oraz WPFP w zakresie programów, weryfikuje zgłoszenia komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych Ministerstwu do projektu ustawy budżetowej i WPFP w zakresie dochodów i wydatków, aktualizuje katalog układu zadaniowego, przygotowuje wieloletnie prognozy wydatków, opracowuje cele i mierniki wraz z metodologią ich wyznaczania, dzieli wydatki wg klasyfikacji zadaniowej.
  • Opracowuje / uzgadnia / monitoruje plan finansowy i pozostałe plany w zakresie działalności jednostek podległych i nadzorowanych oraz w zakresie departamentu części budżetowej: 22 – gospodarka wodna, w tym weryfikuje wnioski o występowanie do ministra właściwego ds. finansów publicznych z wnioskami o dokonanie zmian w planie lub zgody na zmiany w planie, opiniuje dokumenty z wykonania przez jednostki podległe i nadzorowane sprawozdań i informacji z wykorzystania środków w tym budżetu zadaniowego dla części budżetowej 22 - gospodarka wodna, weryfikuje projekty/ plany finansowe przedkładane przez kierowników jednostek podległych, opracowuje projekty planów w układzie zadaniowym, przygotowuje wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym departamentu, weryfikuje wnioski do ministra właściwego ds. finansów o przeniesienie wydatków na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej pomiędzy działami i częściami budżetu państwa, opracowuje okresowe analizy z wykonania wydatków budżetowych przez jednostki podległe i nadzorowane.
  • Prowadzi sprawy związane z planowaniem i wydatkowaniem środków budżetowych z części budżetowej 22 gospodarka wodna w tym monitoruje wydatki lub dochody oraz dostępności środków budżetowych, prowadzi nadzór nad racjonalnym gospodarowaniem środkami finansowymi, zgłasza oraz stale monitoruje wydatki do planu postepowań o udzielenie zamówień publicznych oraz planu zakupów do których nie stosuje się ustawy prawa zamówieniach publicznych, zgłasza propozycje/ prognozy wydatków i dochodów na kolejne lata budżetowe, weryfikuje merytorycznie dowody księgowe w tym w zakresie zgodności z ustawą prawo zamówień publicznych, wnioskuje o zabezpieczenie środków finansowych, blokuje wydatki, prowadzi sprawy z zakresu składek ponoszonych z tytułu członkostwa Polski w organizacjach międzynarodowych w zakresie właściwości Departamentu, opracowuje informacje dla komisji sejmowych i senackich oraz członków kierownictwa Ministerstwa.
  • Udziela dotacji w zakresie środków finansowych przekazywanych na działalność państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno – meteorologicznej oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
  • Koordynuje proces kontroli zarządczej w zakresie departamentu oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
  • Współpracuje z organami kontroli zewnętrznych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub ekonomii lub matematyki lub prawa lub dowolne wyższe i studia podyplomowe z zakresu finansów publicznych lub z zakresu administrowania funduszami unijnymi
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w administracji publicznej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Znajomość ustaw: prawo wodne, prawo ochrony środowiska w zakresie finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy budżetowej, prawo zamówień publicznych
  • Znajomość procedury kontroli finansowej i zarządczej
  • Znajomość procedur administracyjnych
  • Myślenie analityczne
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • ciekawą pracę
  • udział w kluczowych dla kraju wydarzeniach
  • stabilną pracę w elastycznych godzinach (rozpoczynanie pracy w godz. 7.00-10.00) w bardzo przyjaznej lokalizacji (dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej, pociągami, SKM)
  • możliwość częściowej pracy zdalnej
  • dodatkowe wynagrodzenie tzw. „trzynastka”, dodatek za wysługę lat
  • bogaty pakiet szkoleń, refundację nauki języka obcego i studiów podyplomowych
  • atrakcyjny pakiet socjalny w formie systemu kafeteryjnego oferujący nie tylko dofinansowanie wypoczynku i kart sportowych, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, ale też ciekawe rabaty na bilety do kina i
    inne rozrywki
  • refundację okularów korekcyjnych
  • możliwość wykupienia w preferencyjnej cenie pakietu medycznego, polisy na życie i zniżkowej legitymacji PKP
  • udogodnienia dla rowerzystów - stojaki na rowery na terenie ministerstwa, prysznic
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 24 marca 2025

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 148951"
na adres:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa

Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DGW-12/25", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
22 630 18 24 lub 22 630 17 19
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 24.03.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Udostępnił: Anna Gawarecka

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 12.03.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×