Warszawa - panorama
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
00-925 Warszawa al. Niepodległości 208
print as PDF
Ogłoszenie nr 147110 / 20.01.2025
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

w Wydziale Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów
#administracja publiczna #audyt #IT #statystyka publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Tworzy, opiniuje i aktualizuje dokumenty SZBI, przygotowuje wytyczne, rekomendacje i standardy w zakresie bezpieczeństwa informacji w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Przedkłada zalecenia i opiniuje w zakresie bezpieczeństwa informacji projekty przepisów prawa, regulaminy, umowy, procesy, granty i projekty, rozwiązania IT itp. w celu zapewnienia ich zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Przegląda i monitoruje procesy i rozwiązania IT pod kątem dokumentacyjnym i procesowym poprzez opiniowanie i formułowanie zaleceń w zakresie bezpieczeństwa informacji, w tym cyberbezpieczeństwa, w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Nadzoruje proces zarządzania incydentami bezpieczeństwa informacji oraz realizuje zadania wynikające z wprowadzenia przez Prezesa Rady Ministrów stopni alarmowych CRP, w tym monitoruje, raportuje i pełni zdalne dyżury w przypadku wystąpienia stopnia alarmowego, w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Monitoruje, w tym opiniuje realizację zadań w zakresie identyfikacji i szacowania ryzyka bezpieczeństwa informacji, przygotowania planów postępowania z ryzykiem bezpieczeństwa informacji i modelowania zagrożeń dla rozwiązań IT w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Uczestniczy w opracowywaniu strategii bezpieczeństwa informacji w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Inicjuje i prowadzi działania podnoszące świadomość w zakresie bezpieczeństwa informacji, w tym cyberbezpieczeństwa, w celu zapewnienia zgodności z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Znajomość zagadnień dot. zarządzania bezpieczeństwem informacji, w szczególności ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, norm ISO serii 27000
  • Umiejętność oceny zgodności procesów i systemów IT z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa informacji
  • Umiejętność opiniowania dokumentów, procesów i rozwiązań IT w zakresie przepisów dotyczących bezpieczeństwa informacji
  • Umiejętność prowadzenia analiz ryzyka
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: studia podyplomowe lub wyższe z zakresu bezpieczeństwa informacji lub cyberbezpieczeństwa
  • Doświadczenie zawodowe: z zakresu tworzenia lub rozwoju systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu ochrony bezpieczeństwa informacji
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Umiejętność prowadzenia audytów
  • Wiedza z zakresu zarządzania incydentami bezpieczeństwa
Co oferujemy
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczynania pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Praca hybrydowa - możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie dobrym – B1
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie studiów podyplomowych lub wyższych z zakresu bezpieczeństwa informacji lub cyberbezpieczeństwa
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy z zakresu tworzenia lub rozwoju systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z zakresu bezpieczeństwa informacji
calendar icon

Aplikuj

do 3 lutego 2025

na adres:
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres rekrutacja@stat.gov.pl
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa

z dopiskiem: oferta nr 7/ST/2025
  • Dokumenty należy złożyć do: 03.02.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Dagmara Kruszewska

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 20.01.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×