Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
print as PDF
Ogłoszenie nr 141566 / 17.08.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: planów i sprawozdań, w tym finansowych oraz budżetu zadaniowego w Wydziale Instytucjonalnej Obsługi Rynku Pracy w Departamencie Rynku Pracy

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Przygotuje materiały do projektu ustawy budżetowej i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP) w zakresie właściwości departamentu:-zgłasza propozycje/ prognozy wydatków i dochodów na kolejne lata budżetowe; -aktualizuje katalog układu zadaniowego; -opracowuje cele i mierniki wraz z metodologią ich wyznaczania.
  • Opracowuje/uzgadnia/ monitoruje plan finansowy i pozostałe plany – w tym w szczególności Plan działalności Ministra: - opracowuje projekt planu finansowego i układu zadaniowego; -zgłasza wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym i układzie zadaniowym; -opracowuje roczny plan pracy, harmonogram zadań DRP.
  • Prowadzi sprawy organizacyjne Ministerstwa/ komórki organizacyjnej: -opracowuje zbiorcze informacje, statystyki, sprawozdania, analizy dotyczące pracy Ministerstwa/ komórki organizacyjnej – w szczególności sprawozdania z realizacji planów departamentu; -przedkłada propozycje zmian i usprawnień w zakresie procedur i sposobów realizacji zadań będących we właściwości Ministerstwa/ komórki organizacyjnej.
  • Nadzoruje realizację umów/ porozumień zawartych przez Ministerstwo z innymi podmiotami – w szczególności z samorządami województw: -aktualizuje/ doprecyzowuje warunki zawartej umowy/ porozumienia; -monitoruje proces realizacji postanowień umowy/ porozumienia; -wymienia informacje/ raportuje/ prowadzi sprawozdawczość.
  • Prowadzi analizy we współpracy z wydziałami Departamentu (m.in. społeczno-gospodarcze i terytorialne; finansowo-ekonomiczne; zarządczo-organizacyjne; na potrzeby przygotowania i realizacji koncepcji/ programów/ projektów; na potrzeby przygotowania dokumentów strategicznych/ polityk; analiz na potrzeby usprawnienia funkcjonowania systemu wdrażania) w obszarze rynku pracy oraz związane z wdrażaniem reformy w ramach Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): -formułuje założenia oraz analizuje i proponuje zmiany w już realizowanych badaniach; -gromadzi dane/ zamawia ekspertyzy; -aktualizuje dane; -formułuje raporty/ rekomendacje/ informacje; -przygotowuje akty prawne oraz wspiera realizację działań związanych z wdrażaniem reformy w ramach KPO.
  • Rozpatruje skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie oraz wydaje opinie, w szczególności wyjaśnienia przepisów w zakresie dotyczącym gospodarki finansowej Funduszu Pracy: -analizuje składane skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie i zbiera dodatkowe wyjaśnienia/ dokumenty; -udziela odpowiedzi na złożone skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie; -przekazuje do rozpatrzenia według właściwości.
  • Dokonuje analiz prawnych w zakresie zadań Wydziału: -opracowuje/ opiniuje projektów umów, porozumień, dokumentów; -przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny; -przygotowuje odpowiedzi i prowadzenie konsultacji w zakresie interpelacji i zapytań poselskich.
  • Inicjuje i sprawuje merytoryczny nadzór nad realizacją zadań, programów i projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy: -przygotowuje koncepcję zadań/projektów/programów; -przygotowuje dokumentację konkursową; -opiniuje zgłoszenia w ramach zadań/programów/projektów; -nadzoruje prawidłowy przebieg realizacji zadań/programów/projektów; -rozlicza realizację zadań/programów/projektów.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w instytucjach rynku pracy lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
  • znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz wybranych przepisów wykonawczych do ustawy (rozdział 1-4; 10-11; 17-18)
  • ­znajomość ustawy o finansach publicznych (Dział I, III)
  • znajomość przepisów w zakresie zamówień publicznych (Dział I,II rozdział 3; III, VII)
  • znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dział I, II, III rozdział 1 i 2, IV)
  • ­znajomość dokumentów strategicznych w zakresie rynku pracy (Krajowy Programu Działań na rzecz Zatrudnienia i Program Operacyjny Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego)
  • ­umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­komunikatywność
  • ­umiejętność współpracy
  • ­rzetelność
  • ­umiejętność analizy i syntezy informacji
  • ­umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office, w szczególności dobra znajomość programu Excel
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  •  Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  •  Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
  •  Bufet pracowniczy.
  •  Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  •  Dofinansowanie kosztów żłobków/przedszkoli/wyprawki szkolonej z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w
    materiałach drukowanych).
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
  • Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
  • Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
  • W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
    dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
    pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
    dokonane przez tłumacza przysięgłego.
  • Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów
    jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub
    wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.
  • Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
    dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
    oświadczenia.
  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
    Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
  • Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
    wymagania formalne.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja aplikacji pod względem spełniania wymagań formalnych
  • sprawdzian wiedzy lub umiejętności
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 2 września 2024

na adres:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DRP-5
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
538-117-567, 538-117-569, 538-117-565.
  • Dokumenty należy złożyć do: 02.09.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Dane osobowe – klauzula informacyjna

    • Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
    • Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrpips.gov.pl 
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrpips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
    • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
    • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
    • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
    • Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
    • Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
    • W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Udostępnił: Agnieszka Michniak-Kasprzyk

Komórka organizacyjna: Wydział Naborów i Ocen/Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 17.08.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×