Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Finansów w Warszawie
00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
print as PDF
Ogłoszenie nr 139358 / 25.06.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: celnych w Wydziale Procedur Celnych, Departament Ceł – jednostka organizacyjna Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)
#administracja publiczna #finanse publiczne
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Pełni nadzór nad funkcjonowaniem i rozwojem Systemu Zintegrowanej Rejestracji Przedsiębiorców i Obsługi Wniosków (SZPROT), monitoruje wpływ zmian przepisów prawa oraz zmian w otoczeniu IT na działanie systemu oraz bierze udział w pracach zespołów projektowych.
  • Analizuje dane statystyki celnej związanej z funkcjonowaniem w Polsce instytucji upoważnionego przedsiębiorcy (AEO), w szczególności ze stosowaniem ułatwień i uproszczeń celnych wobec przedsiębiorców, przygotowuje propozycje rozwiązań dotyczących pomiaru efektywności stosowania tych ułatwień i uproszczeń, jak również opracowuje i analizuje dane statystyczne o działalności Unii Europejskiej (Customs Union Performance – CUP) w zakresie m.in. funkcjonowania w Polsce instytucji upoważnionego przedsiębiorcy AEO.
  • Opracowuje wyjaśnienia o charakterze interpretacyjnym, instrukcje oraz dokonuje ocen i analiz rozwiązań prawnych.
  • Współpracuje z koordynatorami do spraw uproszczeń w zakresie tematyki związanej z upoważnionym przedsiębiorcą (AEO) oraz z ułatwieniami i uproszczeniami adresowanymi do przedsiębiorców, opracowuje we współpracy z innymi departamentami Ministerstwa Finansów oraz z organami administracji państwowej zasady wzajemnego uznawania kryteriów AEO.
  • Uczestniczy w opracowywaniu rozwiązań dotyczących prowadzenia analizy ryzyka w procesie m.in. wydawania pozwoleń AEO i zarządzania tymi pozwoleniami.
  • Bierze udział w analizie, projektowaniu, budowaniu, testowaniu i wdrażaniu celnych systemów (System Danych Referencyjnych (PDR PL/UE), Automatyczny System Importu (AIS) i Automatyczny System Eksportu (AES).
  • Uczestniczy w procesie legislacyjnym, w tym opracowuje i opiniuje projekty aktów prawnych w zakresie unijnego i krajowego prawa celnego.
  • Prowadzi szkolenia dla podległych jednostek organizacyjnych z zakresu funkcjonalności systemu SZPROT.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w obszarze implementacji wymagań biznesowych w systemach informatycznych lub realizacji projektów informatycznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi oraz czytanie i rozumienie tekstów z obszaru zadań wydziału
  • Znajomość przepisów unijnego i krajowego prawa celnego w zakresie decyzji celnych oraz w zakresie upoważnionego przedsiębiorcy AEO
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność argumentowania
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku ekonomia lub prawo
Co oferujemy
  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Możliwość okresowego świadczenia praca zdalnej, wykonywanej w pełnym wymiarze, za zgodą Dyrektora Generalnego
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 423)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 9 lipca 2024

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2024/101/DC

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(22) 694 43 87, 539 863 342
  • Dokumenty należy złożyć do: 09.07.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Finansów w Warszawie

Udostępnił: Sylwia Snitkiewicz

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 25.06.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×