Warszawa - panorama
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
00-925 Warszawa al. Niepodległości 208
print as PDF
Ogłoszenie nr 138609 / 06.06.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

w Wydziale Zarządzania Infrastrukturą Teleinformatyczną w Departamencie Systemów Teleinformatycznych, Geostatystyki i Spisów
#administracja publiczna #statystyka publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Koordynuje i realizuje przygotowanie strategii rozwoju infrastruktury teleinformatycznej, w tym Strategii Open Source, i długoterminowych planów w celu zapewnienia rozwoju infrastruktury teleinformatycznej zgodnego z celami i strategią statystyki publicznej oraz zwiększenia zakresu wykorzystania otwartego oprogramowania w statystyce publicznej.
  • Uczestniczy w realizacji zadań związanych z koordynacją i monitorowaniem działalności Centrum Informatyki Statystycznej w zakresie zarządzania systemami teleinformatycznymi w celu prawidłowej realizacji tych zadań przez Centrum Informatyki Statystycznej.
  • Koordynuje i uczestniczy w realizacji zadań dotyczących przygotowania i aktualizacji procedur i standardów zapewniających prawidłowe wdrożenie, utrzymanie, rozwój i zarządzanie systemami teleinformatycznymi w celu dostosowania systemów teleinformatycznych do potrzeb użytkowników i wymagań zawartych w Krajowych Ramach Interoperacyjności.
  • Wspiera realizację zadań związanych z zarządzaniem systemami teleinformatycznymi, w tym koordynacją inwentaryzacji sprzętu, systemów służących do przetwarzania informacji, dostosowania systemów teleinformatycznych do wymagań przepisów prawa, utrzymaniem i rozwojem systemów teleinformatycznych, analizy wpływu na działalność i bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych, a także opracowywaniem standardów dla systemów informatycznych, harmonogramów wykonania testów akceptacyjnych ujętych w planach ciągłości działania kluczowych systemów w celu prawidłowej realizacji tych zadań przez departamenty GUS.
  • Inicjuje stosowanie rozwiązań informatycznych w służbach statystyki publicznej, na podstawie oceny możliwości ich zastosowania dokonywanej przez Centrum Informatyki Statystycznej, w celu zapewnienia efektywnej realizacji zadań statystyki publicznej.
  • Koordynuje utrzymanie i rozwój systemów teleinformatycznych niezbędnych dla potrzeb badań statystycznych i spisów powszechnych w celu zapewnienia rozwiązań teleinformatycznych umożliwiających sprawną, efektywną i zgodną z założoną organizacją realizację badań statystycznych i spisów powszechnych.
  • Uczestniczy w spotkaniach zespołów krajowych i międzynarodowych o tematyce związanej z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w celu zapewnienia interoperacyjności i prawidłowego funkcjonowania budowanych, utrzymywanych i rozwijanych rozwiązań teleinformatycznych.
  • Uczestniczy w realizacji zadań dotyczących tworzenia i rozwoju architektury korporacyjnej organizacji w celu usprawnienia efektywności organizacji, optymalizacji wydajności procesów biznesowych i wykorzystania zasobów.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe informatyczne lub elektroniczne lub teleinformatyczne lub mechatroniczne albo wyższe i co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze IT
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym - B2
  • Wiedza z zakresu analizy i projektowania rozwiązań informatycznych
  • Wiedza z zakresu zarządzania usługami informatycznymi
  • Wiedza z zakresu sprzętu IT, systemów, aplikacji i sieci
  • Znajomość ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
  • Przeszkolenie: szkolenie z zakresu architektury korporacyjnej, np. TOGAF lub szkolenie z zakresu zarządzania usługami informatycznymi, np. ITIL, COBIT
  • Znajomość metodyk zarządzania projektami
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość Sparx Enterprise Architect
  • Znajomość GitLab
  • Znajomość języka UML
  • Znajomość procesów systemu statystyki publicznej, jej struktur organizacyjnych i zasad funkcjonowania
  • Wiedza z zakresu modelowania biznesowego
Co oferujemy
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Praca hybrydowa - możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Praca przy komputerze.
  • Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się 4 toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/download/gfx/bip/pl/bipofertypracykonfiguracja/3/konfiguracja/oswiadczenia_dla_kandydatow_na_stanowiska_niebedace_wyzszymi_w_sc.pdf
  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2021, poz. 141).
  • Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres rekrutacja@stat.gov.pl podając w temacie: Zapytanie dotyczące numeru oferty 53/ST/2024. Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 532 401 194.

Wynagrodzenie brutto: 8 411 zł + dodatek stażowy.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • Weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania niezbędne
  • Test wiedzy (opcjonalnie)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (z wymagań podanych w ogłoszeniu) prowadzona w formie wideokonferencji lub stacjonarnie w budynku GUS
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego informatycznego lub elektronicznego lub teleinformatycznego lub mechatronicznego albo kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego i co najmniej 1 roku doświadczenia zawodowego/stażu pracy w obszarze IT
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym – B2
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie biegłym – C1
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z zakresu architektury korporacyjnej, np. TOGAF lub z zakresu zarządzania usługami informatycznym, np. ITIL, COBIT
calendar icon

Aplikuj

do 20 czerwca 2024

na adres:
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres rekrutacja@stat.gov.pl
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa

z dopiskiem: oferta nr 53/ST/2024
  • Dokumenty należy złożyć do: 20.06.2024
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Dagmara Kruszewska

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 06.06.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×