Warszawa - panorama
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
00-950 Warszawa Al. Ujazdowskie 11
print as PDF
Ogłoszenie nr 133311 / 03.02.2024
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: do spraw legislacji i obsługi prawnej w Wydziale Prawa Ustroju Sądów Powszechnych, Administracyjnych i Wojskowych w Departamencie Legislacyjnym Ustroju Sądów
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Przygotowuje projekty aktów normatywnych w zakresie właściwości Wydziału oraz opracowuje pod względem redakcyjnym i legislacyjnym przedstawione przez departamenty (biura) lub zespoły resortowe projekty aktów normatywnych.
  • Prowadzi uzgodnienia międzyresortowe dotyczące projektów aktów normatywnych opracowanych w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz bierze udział w posiedzeniach komisji prawniczych i pracach parlamentarnych.
  • Prowadzi procedurę podpisywania aktów normatywnych przez Ministra, w tym przedstawia Ministrowi do podpisu projekty aktów wykonawczych do ustaw, wewnętrzne akty prawne Ministra oraz przygotowuje do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, a także w Dzienniku Urzędowym Ministra Sprawiedliwości akty normatywne i akty prawne Ministra.
  • Opracowuje teksty jednolite aktów prawnych z zakresu właściwości Ministra Sprawiedliwości.
  • Prowadzi sprawy związane z udziałem Ministra Sprawiedliwości w posiedzeniach Stałego Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów, Sejmu RP, Senatu RP, komisji i podkomisji sejmowych i senackich oraz innych organów, a także opracowuje notatki na posiedzenia Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz w razie potrzeby Komitetu do Spraw Europejskich, Komitetu do Spraw Cyfryzacji, Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów, Komitetu Społecznego Rady Ministrów oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych, w zakresie projektów aktów prawnych prowadzonych przez Wydział.
  • Przygotowuje projekty opinii o projektach aktów normatywnych i projektach innych dokumentów rządowych opracowywanych przez inne komórki organizacyjne Ministerstwa Sprawiedliwości lub inne organy państwowe.
  • Uczestniczy w pracach zespołów resortowych i międzyresortowych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata na stanowisku związanym z opracowywaniem i uzgadnianiem projektów aktów prawnych
  • Znajomość przepisów Konstytucji RP, ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Regulaminów Sejmu RP i Senatu RP oraz zasad techniki prawodawczej
  • Znajomość przepisów regulujących organizację i funkcjonowanie sądów powszechnych, wojskowych, administracyjnych, Sądu Najwyższego, Krajowej Rady Sądownictwa i Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury
  • Umiejętność formułowania opinii prawnych o projektach aktów normatywnych
  • Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, otwartość na zmiany, myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, komunikacja, zorientowanie na osiąganie celów
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Ukończona aplikacja legislacyjna lub podyplomowe studium zagadnień legislacyjnych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Co oferujemy

Pracownikom oferujemy:

- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,

- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),

-  możliwość udziału w szkoleniach,

- możliwość refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,

- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe, możliwość zakupu karty sportowej, dopłatę do żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),

- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,

- możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,

- pokój do pracy dla rodzica z dzieckiem,

- parking dla rowerów,

- elastyczny czas pracy.

Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego (fakultatywnie)
calendar icon

Aplikuj

do 13 lutego 2024

na adres:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Biuro Dyrektora Generalnego
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(22) 52 12 743 lub (22) 52 12 707
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 13.02.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Udostępnił: Julita Piątek

Komórka organizacyjna: Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi/Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 03.02.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×