Warszawa - panorama
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
00-925 Warszawa al. Niepodległości 208
print as PDF
Ogłoszenie nr 124260 / 20.07.2023
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

w Wydziale Archiwalnym w Gabinecie Prezesa
#administracja publiczna #archiwa/archiwistyka #statystyka publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Administruje systemem EZD, prowadzi ewidencję i audyt uprawnień nadawanych użytkownikom systemu. Realizuje prace wdrożenia zmian i modyfikacji systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją, koordynuje tworzenie i wdrażanie procesów obiegu dokumentów oraz aktualizuje stronę intranetową wydziału oraz stronę systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w celu zapewniania prawidłowego funkcjonowania systemu.
  • Przygotowuje i świadczy wsparcie dla użytkowników systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją poprzez aktualizację udostępnianych informacji o systemie, udzielanie odpowiedzi na pytania i rozwiązywanie problemów użytkowników systemu a także opracowuje materiały do szkoleń e-learning i szkoleń stacjonarnych oraz prowadzi szkolenia stacjonarne i on-line w celu odpowiedniego przygotowania użytkowników systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją.
  • Opracowuje naukowo dokumentację wchodzącą w skład zasobu historycznego (zasób powierzony) sporządzając pomoce ewidencyjne, w tym inwentarze archiwalne i wykonuje podstawowe prace konserwatorskie oraz współpracuje z ośrodkami naukowymi i archiwalnymi w zakresie archiwoznawstwa w celu zapewnienia właściwe standardu zabezpieczenia i opisu materiałów archiwalnych.
  • Sprawuje nadzór nad ewidencją elektroniczną zasobu i rejestracją działalności Archiwum, wprowadza dane oraz monitoruje wykonywanie przez innych pracowników zadań związanych z wprowadzaniem danych na temat materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej, kontroluje ich kompletność, spójność w celu usunięcia błędów w ewidencji i uzyskania pewnych informacji na temat zasobu archiwalnego.
  • Udziela pracownikom GUS wskazówek dotyczących przygotowania dokumentacji do przekazania do archiwum, sprawdza stan uporządkowania oraz fizycznego zabezpieczenia dokumentacji przekazywanej przez komórki organizacyjne GUS, przyjmuje do archiwum dokumentację zgromadzoną w składach chronologicznych oraz składach informatycznych nośników danych, układa i rozmieszcza w magazynach archiwalnych nowoprzyjęte materiały w celu właściwego gromadzenia i przechowywania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej GUS.
  • Nadzoruje brakowanie dokumentacji niearchiwalnej w postaci dokumentu elektronicznego oraz przekazywanie materiałów archiwalnych w postaci dokumentu elektronicznego do archiwów państwowych w celu zapewnienia zgodnego z przepisami prawa postępowania z dokumentacją elektroniczną.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe o profilu archiwalnym lub wyższe i studia podyplomowe z zakresu archiwistyki
  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata
  • Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Umiejętność obsługi programów komputerowych bazodanowych
  • Orientacja na klienta /interesanta
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Otwartość na zmiany i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Dzielenie się wiedzą
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe: praca w archiwum państwowym lub zakładowym
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
  • Znajomość systemów EZD
  • Podstawowa wiedza na temat relacyjnych baz danych
  • Podstawy programowania w T-SQL lub VBA
Co oferujemy
  • Elastyczny czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00 - 9.00
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową (dostosowanie wymiaru etatu/indywidualny rozkład czasu pracy)
  • Dogodna lokalizacja – centrum Warszawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Praca hybrydowa - możliwość łączenia pracy stacjonarnej z pracą zdalną
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), dodatek za wysługę lat (dodatek stażowy), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość uczestniczenia w szkoleniach o różnorodnej tematyce
  • Dofinansowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych (studia I i II stopnia, studia podyplomowe i studia doktoranckie)
  • Możliwość udziału w programie dofinansowania kosztów kształcenia i wsparcia dla doktorantów oraz osób przygotowujących rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników (tzw. wczasy pod gruszą)
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, bezzwrotne zapomogi finansowe, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej)
  • Możliwość wykupienia pakietu medycznego dla pracownika i jego bliskich oraz przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • Dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub do biletów na imprezy kulturalne
  • Kort tenisowy i boisko do siatkówki na terenie urzędu
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego o profilu archiwalnym lub kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia wyższego i studiów podyplomowych z zakresu archiwistyki
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze uzyskania dostępu
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (zgodne ze wzorem załączonym przez GUS)
  • Dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.: oświadczenie o braku pracy, pełnieniu służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy w archiwum państwowym lub zakładowym
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2 lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym – A2
calendar icon

Aplikuj

do 3 sierpnia 2023

na adres:
Dokumenty można składać w formie elektronicznej lub papierowej:
- w formie elektronicznej:
na adres rekrutacja@stat.gov.pl
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- w formie papierowej:
w kancelarii Urzędu (pn.-pt. w godz. 7:00-16:15)
lub wysyłając na adres:
Główny Urząd Statystyczny
Biuro Organizacji i Kadr
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
  • Dokumenty należy złożyć do: 03.08.2023
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Udostępnił: Dagmara Kruszewska

Komórka organizacyjna: Biuro Organizacji i Kadr

Wprowadzono: 20.07.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×