Biuro - zdjęcie 2
Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie
02-514 Warszawa Al. Niepodległości 100
print as PDF
Ogłoszenie nr 123716 / 11.07.2023
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: kontroli w Zespole Stanowisk Samodzielnych Biura Kontroli Komendy Głównej Straży Granicznej
#administracja publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • realizuje czynności doradcze na rzecz kierownictwa oraz funkcjonariuszy i pracowników Biura w zakresie działalności kontrolnej i skargowej, polegające na wypracowywaniu rozwiązań i umiejętnym argumentowaniu w sprawach bezprecedensowych lub w razie niejednoznaczności przepisów w celu zapewnienia optymalnej jakości realizowanych zadań;
  • przeprowadza z upoważnienia Komendanta Głównego Straży Granicznej kontrole w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej i komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej oraz sporządza dokumentację kontroli zgodnie z przepisami ustawy o kontroli w administracji rządowej, uregulowaniami w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Standardami kontroli w administracji rządowej oraz obowiązującym w Biurze Programem Zapewnienia Jakości, polegające na przeprowadzaniu analizy przedkontrolnej, opracowywaniu programu kontroli, przeprowadzaniu czynności kontrolnych, opracowywaniu dokumentów pokontrolnych, dokonywaniu oceny kontrolowanej działalności pod względem m.in.: legalności, gospodarności, rzetelności i celowości, sformułowaniu zaleceń i wniosków w celu usunięcia nieprawidłowości lub uchybień oraz/lub usprawnienia funkcjonowania kontrolowanych podmiotów, monitorowaniu realizacji zaleceń i wniosków pokontrolnych, w tym argumentowaniu i negocjowaniu z uwagi na obowiązującą w procesie kontrolnym zasadę kontradyktoryjności (sporu), w celu dostarczenia kierownictwu SG wiarygodnych informacji o stanie realizacji zadań w kontrolowanych podmiotach – wymagane upoważnienie wydane przez Komendanta Głównego SG;
  • kieruje zespołem kontrolerów polegającym na przeprowadzaniu kontroli, organizowaniu pracy zespołu kontrolerów, zapewnieniu prawidłowego i terminowego przebiegu kontroli, rozstrzyganiu rozbieżności merytorycznych między członkami zespołu na tle dokonanych ustaleń kontrolnych w tym argumentowaniu i negocjowaniu, zapewnieniu sporządzenia dokumentów pokontrolnych oraz prowadzenia akt kontroli, w celu pełnienia nadzoru merytorycznego nad prowadzoną kontrolą, wyczerpania zakresu kontroli i osiągnięcia jej celu – wymagane upoważnienie wydane przez Komendanta Głównego SG;
  • wykonuje czynności koordynatora wybranych kontroli w zakresie wskazanym przez kierownictwo Biura, w tym argumentowanie i negocjowanie w celu pełnienia nadzoru merytorycznego nad realizowanymi zadaniami i osiąganiem zamierzonych wyników;
  • udziela merytorycznego wsparcia funkcjonariuszom i pracownikom Biura w realizacji zadań kontrolnych oraz zadań dotyczących rozpatrywania skarg, wniosków i petycji;
  • realizuje zadania w ramach nadzoru sprawowanego przez Biuro nad działalnością komórek organizacyjnych realizujących kontrole w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej w celu ustalenia stanu faktycznego monitorowanej działalności oraz ujednolicenia metodyki działania nadzorowanych komórek w skali całej formacji;
  • aktualizuje obowiązujący w Biurze Program Zapewnienia Jakości oraz Rejestr ryzyk w celu zapewnienia optymalnej jakości realizacji zadań w Biurze;
  • przeprowadza wewnętrzne i zewnętrzne oceny spełniania przez komórki do spraw kontroli wymogów wynikających z przepisów ustawy o kontroli w administracji rządowej, uregulowań w zakresie zasad i trybu przeprowadzania kontroli w urzędach obsługujących organy lub w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i Standardów kontroli w administracji rządowej.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat w działalności kontrolnej lub audycie
  • Pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
  • Język obcy: angielski - umiejętność komunikacji, co najmniej poziom A2
  • Znajomość przepisów w zakresie kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość przepisów dotyczących działalności służbowej SG
  • Znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych
  • Znajomość przepisów o ochronie danych osobowych
  • Umiejętność analitycznego myślenia i formułowania wniosków
  • Umiejętność wyrażania myśli w mowie i piśmie
  • Łatwość komunikacji
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność negocjacji
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne lub informację o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe - studia podyplomowe z zakresu kontroli lub audytu
  • Prawo jazdy kat. B
  • Język obcy: przynajmniej jeden z poniżej wymienionych: niemiecki, hiszpański, francuski, rosyjski, ukraiński - umiejętność komunikacji, poziom co najmniej A2
Co oferujemy
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych (praca przy komputerze powyżej 4 godzin),
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • Stabilną i ciekawą pracę,
  • Regularnie wypłacane wynagrodzenie,
  • Dodatek stażowy,
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne,
  • Nagrody - w zależności od wyników pracy,
  • Możliwość rozwoju zawodowego,
  • Wsparcie na etapie wdrażania do pracy,
  • Szkolenia,
  • Możliwość rozwoju zawodowego,
  • Korzystną ofertę dodatkowej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie.

 

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca samodzielna biurowo-administracyjna,
  • praca w siedzibie urzędu,
  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • praca w pomieszczeniu biurowym,
  • praca w terenie,
  • praca w godzinach 8:15 – 16:15,
  • stanowisko pracy głównego specjalisty zlokalizowane jest na I piętrze budynku,
  • dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
  • budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych - wyposażony jest w windę, sanitariaty
    na parterze i poddaszu budynku dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
  • praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym,
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz.,
  • obsługa urządzeń biurowych (komputer, drukarka, kserokopiarka, faks, niszczarka, skaner).

 

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

UWAGA !

- LIST MOTYWACYJNY, ŻYCIORYS (CV), ORAZ WSZYSTKIE WYMAGANE OŚWIADCZENIA NALEŻY WŁASNORĘCZNIE PODPISAĆ ORAZ OPATRZYĆ DATĄ,

- Z DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH WYMAGANE DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE MUSI JEDNOZNACZNIE WYNIKAĆ DŁUGOŚĆ DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO,

- W PRZYPADKU APLIKOWANIA DO KOMENDY GŁÓWNEJ STRAŻY GRANICZNEJ NA KILKA STANOWISK JEDNOCZEŚNIE NALEŻY ZŁOŻYĆ ODRĘBNY KOMPLET DOKUMENTÓW NA KAŻDE OGŁOSZENIE.

Przykładowa prawidłowo przygotowana aplikacja dostępna jest na stronie: http://strazgraniczna.pl/pl/straz-graniczna/brak/nabor-na-stanowiska-w-k/2487,Korpus-sluzby-cywilnej.html

Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy rozumieć:

- świadectwa pracy/służby,

- zaświadczenia o zatrudnieniu,

- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,

- zaświadczenia o odbytych praktykach, stażach, wolontariacie,

- referencje ze skonkretyzowanym stanowiskiem lub zakresem obowiązków,

- zakresy obowiązków na stanowisku pracy z dołączonym świadectwem pracy potwierdzającym zatrudnienie na tym stanowisku.

• wynagrodzenie na powyższym stanowisku wynosi ok. 5700,00 zł netto + dodatek za wysługę lat,

• dokumenty należy składać osobiście w siedzibie urzędu lub listownie,

• oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane – decyduje data przyjęcia oferty w urzędzie lub data stempla pocztowego,

• rozpatrzeniu nie będą podlegać oferty niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu a także oferty, które nie zawierają kompletu wymaganych oraz uwiarygodnionych (opatrzonych datą i własnoręcznym podpisem kandydata) dokumentów i oświadczeń, • kandydaci zakwalifikowani będą informowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o terminie rozmowy kwalifikacyjnej,

• przyjmujemy tylko kompletne kserokopie dokumentów,

• oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Rozmowa kwalifikacyjna

Test wyboru

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie kandydata, że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
  • Kopie dokumentów (dyplomów, świadectw, certyfikatów, zaświadczeń lub innych) potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie A2 lub wyższym
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów/oświadczenia potwierdzające przydatne dodatkowe kwalifikacje i uprawnienia (prawo jazdy kat. B)
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych: przynajmniej jeden z poniżej wymienionych: niemiecki, hiszpański, francuski, rosyjski, ukraiński, poziom: umiejętność komunikacji – co najmniej A2
calendar icon

Aplikuj

do 21 lipca 2023

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 123716"
na adres:
Biuro Kadr i Szkolenia
Komendy Głównej Straży Granicznej
Al. Niepodległości 100
02-514 Warszawa
z dopiskiem: „oferta pracy – główny specjalista w ZSS BK KGSG oraz numer ogłoszenia"
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 21.07.2023
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Główny Straży Granicznej, Al. Niepodległości 100, 02-514 Warszawa
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: Dyrektor Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej, Al. Niepodległości 100, 02-514 Warszawa
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: brak
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Główny Straży Granicznej

Jednostka organizacyjna: Komenda Główna Straży Granicznej w Warszawie

Udostępnił: Małgorzata Szulim

Komórka organizacyjna: Biuro Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 11.07.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×