Biuro - zdjęcie 2
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
print as PDF
Ogłoszenie nr 119777 / 25.04.2023
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

w Wydziale Legislacji w Departamencie Prawa Pracy

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: zgłaszanie propozycji do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów; opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych; uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami; monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości z procesu legislacyjnego nad poszczególnymi projektami.
  • Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii; analizowanie planowanych zmian prawnych; przekazywanie informacji zainteresowanym.
  • Prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego, w tym: przygotowywanie i/ lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa; przygotowywanie materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa; prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i posiedzeniach; przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących; monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach.
  • Dokonywanie interpretacji i wyjaśnień aktualnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie indywidualnego prawa pracy, w tym udzielanie, w formie pisemnej, odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej/inne wnioski i zapytania.
  • Udział w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach dotyczących kompetencji Wydziału, w tym: analizowanie wniosków o wydanie orzeczenia prejudycjalnego i konsultowanie opinii na temat zasadności udziału Rządu RP w postępowaniu; konsultowanie stanowisk strony polskiej w postępowaniach (m.in. konsultowanie projektów odpowiedzi na zarzuty formalne i uzasadnioną opinię).
  • Przygotowywanie materiałów informacyjnych oraz upowszechnianie informacji w zakresie dotyczącym spraw prowadzonych przez Wydział, w tym: udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy; reagowanie na krytykę prasową, przygotowywanie polemik, sprostowań; przygotowywanie materiałów pomocniczych dla Kierownictwa na potrzeby wystąpień medialnych oraz projektów wypowiedzi Kierownictwa resortu (artykuły, wywiady, odpowiedzi na pytania, wydawnictwa okazjonalne itp.).
  • Dokonywanie analiz prawnych z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: sporządzanie opinii prawnych; przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/oceny.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
  • Znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych wydanych na podstawie przepisów zawartych w działach IV, V, VII-IX i XV Kodeksu pracy
  • Znajomość ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
  • Znajomość ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
  • Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
  • Znajomość Zasad techniki prawodawczej
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Komunikatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Rzetelność
  • Umiejętność obsługi komputera MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem.
  • Pokój dla rodzica z dzieckiem. Tzn. pokój, w którym pracownik może wykonywać obowiązki służbowe (np. posiada komputer i telefon), a dziecko może się bawić (pokój wyposażony w zabawki i miejsce dla dziecka).
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną.
  • Dopłaty do żłobka, przedszkola i klubu dziecięcego oraz opieki sprawowanej przez opiekuna dziennego z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników.
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych.
  • Refundacja wydatków na cele kulturalne.
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 9 maja 2023

na adres:
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą

z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DPP-3
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRiPS)

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
538-117-566, 538-117-570, 538-117-569, 538-117-567,
538-117-565.
  • Dokumenty należy złożyć do: 09.05.2023
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Udostępnił: Monika Jankowska

Komórka organizacyjna: Wydział Naborów i Ocen/Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 25.04.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×