Warszawa - panorama
Ministerstwo Finansów w Warszawie
00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
print as PDF
Ogłoszenie nr 115570 / 10.02.2023
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: legislacji w zakresie raportowania i dokumentacji cen transferowych w Wydziale Cen Transferowych do Raportowania i Dokumentacji, Departament Podatków Dochodowych
#administracja publiczna #finanse publiczne
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Inicjuje i opracowuje projekty aktów prawnych w zakresie raportowania i dokumentacji cen transferowych, w tym Informacji o cenach transferowych, lokalnej i grupowej dokumentacji, wymiany informacji podatkowych o jednostkach wchodzących w skład grupy podmiotów (ang. Country by Country Reporting) oraz przepisów w zakresie restrukturyzacji.
  • Opracowuje legislacyjne rozwiązania związane z wymianą informacji z administracjami podatkowymi innych państw w zakresie przepisów dotyczących informacji podatkowych o jednostkach wchodzących w skład grupy podmiotów (ang. Country by Country Reporting).
  • Opracowuje wyjaśnienia, objaśnienia, interpretacje ogólne oraz broszury informacyjne, w tym współpraca z Departamentem Polityki Podatkowej w zakresie zasadności wydania interpretacji ogólnej lub ogólnych wyjaśnień przepisów prawa podatkowego dotyczących stosowania przepisów.
  • Dokonuje ocen i analiz obowiązujących rozwiązań prawnych obejmujących analizę orzecznictwa sądów administracyjnych, rozstrzygnięć organów podatkowych i przepisów prawa oraz ich stosowania w praktyce w zakresie raportowania i dokumentacji cen transferowych, w tym Informacji o cenach transferowych, lokalnej i grupowej dokumentacji, przepisów w zakresie restrukturyzacji oraz przepisów w zakresie wymiany informacji podatkowych o jednostkach wchodzących w skład grupy podmiotów (ang. Country by Country Reporting).
  • Analizuje i opiniuje akty prawne, projekty aktów prawnych i innych dokumentów, w tym przygotowywanych przez instytucje Unii Europejskiej i OECD.
  • Opracowuje odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów, senatorów, petycje, zapytania prasy i innych mediów oraz pytania podatników i innych podmiotów zewnętrznych oraz współpracuje z właściwymi komórkami Ministerstwa Finansów w tym zakresie
  • Współuczestniczy w opracowywaniu wzorów dokumentów elektronicznych, formularzy podatkowych, opisów reguł kontroli tych formularzy, broszur informacyjnych w zakresie Informacji o cenach transferowych i dokumentacji cen transferowych oraz współpracuje w zakresie opracowywania merytorycznych założeń funkcjonowania Systemu analizy danych pozyskanych z Informacji TPR (tzw. System TPR).
  • Organizuje konsultacje podatkowe i inne formy współpracy ze środowiskiem naukowym, eksperckim oraz przedstawicielami przedsiębiorców w zakresie cen transferowych, w tym uczestniczy w spotkaniach grup roboczych FCT i merytorycznie obsługuje spotkania grup i ich prace.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku ekonomia lub prawo lub finanse lub rachunkowość lub wyższe uzupełnione o studia podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo podatkowe lub finanse lub rachunkowość
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w obszarze prawa podatkowego lub rachunkowości lub finansów
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiający płynne i swobodne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych w zakresie realizowanych zadań.
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • Znajomość zagadnień rachunkowości, ekonomii i kodeksu spółek handlowych
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi, redagowania tekstów
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w obszarze cen transferowych
Co oferujemy
  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV w języku polskim (Kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 23 lutego 2023

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2023/029/DD

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: 532 404 708
  • Dokumenty należy złożyć do: 23.02.2023
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Finansów w Warszawie

Udostępnił: Agnieszka Skipirzepska

Komórka organizacyjna: BDG

Wprowadzono: 10.02.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×