Warszawa - panorama
Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54
print as PDF
Ogłoszenie nr 102832 / 21.07.2022
Dołącz do nas jako:

główny specjalista

Do spraw: obsługi prawnej i legislacyjnej w Wydziale ds. Rządowych, Biuro Ministra
#administracja publiczna #klimat #legislacja #prawo #środowisko
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Kształtujemy zasoby środowiska naturalnego w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, rozwijamy postawy proekologiczne oraz tworzymy nowoczesną politykę klimatyczno-energetyczną państwa. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Analizuje treść projektów dokumentów rządowych kierowanych do Ministerstwa tj. ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów lub Ministra, zarządzeń Prezesa Rady Ministrów, oraz innych dokumentów, w szczególności sprawozdań, informacji, stanowisk Rządu do pozarządowych projektów ustaw lub innego stanowiska, przewidzianego w obowiązujących przepisach, zleconego przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów,
  • Opiniuje oraz koordynuje opiniowanie przez inne komórki organizacyjne Ministerstwa projektów, o których mowa w zadaniu 1
  • Uzgadnia, we współpracy z pracownikami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz z pracownikami Rządowego Centrum Legislacji (RCL), zagadnienia dotyczące zgłoszonych uwag, stanowisk do uwag oraz brzmienia przepisów
  • Przygotowuje projekty stanowiska Ministra do projektów, o których mowa w zadaniu 1 oraz dokumentów im towarzyszących
  • Współpracuje przy uzgadnianiu projektów wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez Ministra w zakresie właściwości Biura
  • Przygotowuje notatki na posiedzenia Rady Ministrów, Stałego Komitetu RM (SKRM), Komitetu Społecznego Rady Ministrów (KSRM), Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów (KERM), Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC), Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego (KWRziST), Komitetu do Spraw Europejskich (KSE)
  • Monitoruje bieżący stan prawny, planowane zmiany i orzecznictwo w zakresie działania Wydziału ds. Rządowych oraz przekazuje informacje pracownikom Wydziału
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe o kierunku prawo
  • doświadczenie zawodowe: powyżej 4 lat w jednostkach sektora finansów publicznych albo 1,5 roku w obszarze obsługi rządowego procesu legislacyjnego
  • znajomość: ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Zarządzenia w sprawie Stałego Komitetu RM, aktów regulujących pracę Komitetu Ekonomicznego RM, Komitetu Społecznego RM, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Komitetu RM do Spraw Cyfryzacji, Regulaminu pracy Sejmu RP, Regulaminu pracy Senatu RP
  • znajomość procesu legislacyjnego i zasad techniki prawodawczej
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone"
  • kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), gratyfikacja finansowa za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • praca hybrydowa (w zależności od charakteru pracy) 
  • ruchomy czas pracy
  • pakiet świadczeń socjalnych, w tym m. in. dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • świadczenia dodatkowe: karty sportowe, zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów, pakiet medyczny oraz ubezpieczenie na życie na preferencyjnych warunkach
  • możliwość rozwoju zawodowego (m. in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
  • przyjazne miejsce pracy: pomieszczenie i stojaki na rowery na terenie urzędu oraz prysznice, bufet w siedzibie urzędu, pokój relaksu
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:

  • zagrożenie korupcją
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
  • praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem

 

Dodatkowe informacje
  • Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa Klimatu i Środowiska zapraszamy do zapisania się do newslettera: https://ankiety.mos.gov.pl/762824/lang-pl
  • Zapraszamy do obejrzenia filmu "Ludzie od klimatu" https://www.youtube.com/watch?v=Y0L_ws9SGnI
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja dokumentów pod względem formalnym
  • rozmowa kwalifikacyjna

Możemy przeprowadzić dodatkowe etapy naboru z użyciem następujących metod i technik:

  • analiza dokumentów
  • sprawdzian wiedzy
  • sprawdzian umiejętności
  • wywiad behawioralny
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
  • Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-oswiadczen/
  • Kopię upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone" lub zgodę na wydanie upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone"
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
calendar icon

Aplikuj

do 16 sierpnia 2022

na adres:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: BMgłsp144/2022

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
734 115 497
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 16.08.2022
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Przed przystąpieniem do procesu naboru proszę zapoznać się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych, dostępną na stronie: https://www.gov.pl/web/klimat/dane-osobowe---klauzula-informacyjna

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie

Udostępnił: Nikandra Wiśniewska

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 21.07.2022

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×