Biuro - zdjęcie 5 - długopis
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki ul. Gospodarcza 1
print as PDF
Ogłoszenie nr 131563 / 14.12.2023
Dołącz do nas jako:

główny księgowy

Samodzielne stanowisko pracy ds. finansów
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Umowa na czas
określony (np. projektu)
available for project time

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up · Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • 1. Sprawowanie nadzoru w imieniu Komendanta Powiatowego PSP nad gospodarką finansową.
  • 2. Planowanie i realizacja budżetu Komendy Powiatowej PSP.
  • 3. Prowadzenie rachunkowości Komendy Powiatowej PSP.
  • 4. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
  • 5. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
  • 6. Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych, będących w dyspozycji Komendy Powiatowej PSP.
  • 7. Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych.
  • 8. Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej PSP.
  • 9. Dokonywanie wstępnej kontroli: a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • 10. Opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
  • 11. Opracowywanie i bieżąca aktualizacja projektów przepisów wewnętrznych Komendanta Powiatowego PSP z zakresu prowadzenia rachunkowości oraz spraw finansowych.
  • 12. Sporządzanie programów działania oraz planów pracy Komendy Powiatowej PSP, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań, w tym do Głównego Urzędu Statystycznego i jednostek samorządowych.
  • 13. Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań.
  • 14. Naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.
  • 15. Prowadzenie spraw z zakresu ZUS i ubezpieczeń pracowniczych.
  • 16. Zatwierdzanie pod względem finansowym rozliczeń dotacji finansowych dla jednostek OSP pochodzących ze środków MSWiA.
  • 17. Sporządzanie analiz wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej.
  • 18. Realizacja zadań związanych z gospodarką finansową w ramach Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej.
  • 19. Uzgadnianie wartościowe sald kont magazynowych oraz ilościowo-wartościowe kont środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych z Sekcją Logistyki.
  • 20. Przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie Zainteresowana osoba musi spełniać jeden z poniższych warunków: a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów, d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
  • Znajomość ustaw: o rachunkowości i finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o zamówieniach publicznych, o Państowej Straży Pożarnej, o służbie cywilnej, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ubezpieczeniu społecznym, o ubezpieczeniu zdrowotnym, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego.
  • Znajomośc przepisów płacowych i rozliczeń związanych z uposażeniem pracowników.
  • Umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi, obsługi komputera, w tym pakietu MS Office oraz programów finansowo-księgowych.
  • Znajomość przepisów prawa w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków w jednostkach budżetowych oraz archiwizacji dokumentów.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Umiejętność analitycznego myślenia.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Prawo jazdy kat. B
  • Umiejętność obsługi Płatnik ZUS, SJO BeSTi@ System sprawozdawczości budżetowej oraz innych programów kadrowo-płacowych (Fortech, Nowiński)
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
Dostępność
Warunki pracy
Dodatkowe informacje
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopia Prawa Jazdy kat. B
calendar icon

Aplikuj

do 27 grudnia 2023

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 131563"
na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim
ul. Gospodarcza 1, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
22 765 81 30 wew. 5
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 27.12.2023
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej

Jednostka organizacyjna: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Mazowieckim

Udostępnił: Iwona Lis

Komórka organizacyjna: Samodzielne stanowisko ds. organizacyjno-kadrowych

Wprowadzono: 14.12.2023

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×