-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek: Wieliczka, ul. Zamkowa 2
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy Rynku Górnym, u zbiegu ulic Zamkowej i Kilińskiego.
Jak dojechać do urzedu
Do urzędu możez dojechać:
własnym środkiem transportu – przy budynku znajdują się 3 miejsca parkingowe przeznaczone dla klientów urzędu, w tym jedno wydzielone i oznakowane dla osób niepełnosprawnych. Można również zaparkować na miejscach postojowych wytyczonych przez służby miejskie, przy ulicach w pobliżu budynku. Teren Rynku oraz ulice będące w pobliżu siedziby Urzędu Skarbowego w Wieliczce objęte są strefą płatnego parkowania. Przed wejściem do budynku zainstalowano stojak dla rowerów.
komunikacją publiczną – najbliższy przystanek „Wieliczka Kopalnia Soli" znajduje się ok. 400 m. od budynku urzędu. Na przystanku tym zatrzymują się autobusy MPK Kraków linii 304. W pobliżu znajduje się również stacja kolejowa „Wieliczka Rynek Kopalnia" na której zatrzymują się pociągi podmiejskie Kolei Małopolskich relacji Kraków Balice – Kraków Dworzec Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia oraz lokalne autobusy podmiejskie. Dojście do budynku Urzędu z przystanku i ze stacji jest możliwe wytyczonymi chodnikami, zrobionymi z kostki brukowej lub płyt kamiennych.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku znajduje się od ul. Zamkowej na poziomie chodnika. Drzwi wejściowe są automatycznie rozsuwane. Wycieraczki są „wpuszczone" w posadzkę i nie stanowią bariery w przejściu do środka budynku. Wejście prowadzi bezpośrednio na salę obsługi.
Korytarze, schody i windy
Na wyższe piętra budynku można wejść schodami lub wjechać dostępną windą, dostosowaną dla osób ze szczególnymi potrzebami. Schody posiadają oznaczenia kontrastowe. Po obu stronach klatki schodowej, zamontowane są poręcze. Korytarze na piętrach są szerokie i nie posiadają barier architektonicznych.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze budynku. Stanowiska obsługi bezpośredniej usytuowane są naprzeciw wejścia. Są one oznaczone numerami od 1 do 6 i tabliczką „Obsługa Bezpośrednia". Obsługa klienta odbywa się po wcześniejszym umówieniu wizyty na podatki.gov.pl. Nie wymaga umówienia wizyty złożenie pisma, deklaracji lub zeznania podatkowego. Przy jednym ze stanowisk zainstalowaliśmy pętlę indukcyjną, ułatwiającą komunikowanie się osobom niedosłyszącym, używającym aparatów słuchowych posiadającym odpowiednią funkcję. Stanowiska nie posiadają obniżonych lad, ale osoby ze szczególnymi potrzebami mogą zostać obsłużone przy specjalnie w tym celu przygotowanym stoliku. Na sali obsługi znajduje się kącik dla dzieci.
Toalety
Na parterze budynku w pobliżu sali obsługi znajduje się ogólnie dostępna toaleta, częściowo przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami. Barierę może stanowić skorzystanie z umywalki. Toaleta nie ma zamontowanego systemu pozwalającego na przywołanie kogoś do pomocy w razie potrzeby. Toalety na wyższych kondygnacjach w budynku nie są przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres pocztowy: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wieliczce, ul. Zamkowa 2, 32‑020 Wieliczka,
na skrytkę ePUAP: /962ph3jxsy/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu na sali obsługi,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.