-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek ul. Legionów 22 Wadowice
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Legionów 22 w Wadowicach, w niedalekiej odległości od centrum miasta, obok dworca kolejowego i autobusowego.
Jak dojechać do urzędu
Do Urzędu możesz dojechać:
własnym środkiem transportu – przed wejściem do budynku posiadamy parking. Udostępniamy go klientom bezpłatnie w godzinach pracy Urzędu. Jedno miejsce parkingowe wytyczyliśmy dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się ono na wprost wejścia do budynku. Nie ma barier utrudniających osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim dotarcie do podjazdu prowadzącego do wejścia głównego. Zamontowaliśmy również stojak dla rowerów,
komunikacją miejską –najbliższy przystanek znajduje się przy dworcu autobusowym w odległości ok. 200 m od budynku urzędu. Dojechać można również koleją. Dworzec kolejowy położony jest obok dworca autobusowego.
Wejścia do budynku
Do wejścia do budynku prowadzi chodnik wykonany z kostki brukowej. Posiada on wysokie krawężniki. Do wejścia do budynku prowadzą schody (cztery stopnie) oraz zadaszony podjazd ułatwiający wejście do budynku osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Do środka prowadzą duże, dwuskrzydłowe, ciężkie, ręcznie otwierane drzwi, wyposażone w klamki w kształcie litery C. Za drzwiami wejściowymi znajduje się przedsionek, a za nim hol prowadzący bezpośrednio do sali obsługi.
Korytarze, schody i windy
W budynku zamontowana jest winda pozwalająca osobom ze szczególnymi potrzebami dotarcie na wyższe kondygnacje. Winda posiada system informujący na którym piętrze się zatrzymała. Na przyciskach nie ma oznaczeń w języku Brille. Na wyższe piętra można wejść również schodami, których nie oznaczyliśmy kontrastowo. Poręcze zamontowaliśmy po obu stronach schodów. Nie mają one przedłużonych pochwytów ani oznaczeń Brilla. Na każdej kondygnacji znajdują się drzwi, które otwierają się ręcznie. Na korytarzach nie ma barier utrudniających poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Brak różnic w poziomach podłoża.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze budynku i jest przestronna. Stanowiska, przy których obsługiwani są klienci, mają obniżone lady. Przed nimi zapewniliśmy dużą przestrzeń manewrową. Na wprost wejścia na salę obsługi znajduje się stanowisko wyposażone w pętlę indukcyjną. Obsługa klientów odbywa się wyłącznie na parterze budynku, po wcześniejszej rezerwacji wizyty na podatki.gov.pl. Nie wymaga umówienia się sprawa związana ze złożeniem pisma, deklaracji czy zeznania. W przypadku obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, istnieje możliwość skorzystania z pomieszczeń odciętych od bodźców zewnętrznych. Nie zapewniamy również kącika zabaw dla dzieci.
Toalety
Toaleta na parterze znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Jest częściowo przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami. Nie zamontowaliśmy w niej przewijaka dla dzieci. Na wyższych kondygnacjach budynku nie posiadamy toalet dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie pocztą na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wadowicach, ul. Legionów 22, 34-100 Wadowice,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /qy1tra985l/SkrytkaESP,
w siedzibie Urzędu Skarbowego w Wadowicach,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.