-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Budynek ul. Mickiewicza 36 Sucha Beskidzka
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest w centrum miasta przy głównej ulicy A. Mickiewicza
Jak dojechać do urzędu
Do Urzędu można dojechać:
własnym środkiem transportu. Samochód można zaparkować na parkingu obok sklepu Inter Marche. Na parkingu wyznaczone i oznakowane są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Postój samochodem do 120 minut jest bezpłatny. Urząd nie posiada parkingu. Rower można przypiąć do stojaka przy wejściu do budynku od strony ul. Mickiewicza.
komunikacją publiczną. Przystanki autobusowe: Dworzec Autobusowy, Liceum Ogólnokształcące. Przystanki kolejowe: Stacja Sucha Beskidzka Zamek, Stacja Dworzec PKP.
Z przystanków do budynku urzędu można dojść chodnikiem dla pieszych. Przejście przez ulicę główną oraz ulice boczne możliwe jest przez wyznaczone przejścia dla pieszych. Chodniki dla pieszych nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wejścia do budynku
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
wejście główne dostępne jest od strony wschodniej budynku. Znajduje się bezpośrednio przy jezdni z chodnikiem. Chodnik nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących. Drzwi wejściowe do budynku otwierane są ręcznie. Aby wejść do budynku należy pokonać 2 stopnie. Tuż za wejściem, obok Sali Obsługi, znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas pracy urzędu. Można tutaj uzyskać podstawowe informacje jak poruszać się po budynku. Wejście to nie jest dostępne dla potrzeb osób poruszających się na wózku;
drugie wejście dostępne jest od strony ulicy Mickiewicza. Znajduje się bezpośrednio przy jezdni z chodnikiem. Chodnik nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących. Wejście do budynku znajduje się na poziomie chodnika i umożliwia poruszanie się osób z niepełnosprawnościami na wózkach. Drzwi otwierane są ręcznie. W celu przywołania pracownika i otwarcia drzwi należy nacisnąć dzwonek na ścianie.
Na tablicach po stronie prawej przy obydwóch wejściach do budynku umieszczona jest informacja o godzinach pracy urzędu.
Budynek nie posiada systemu informacji głosowej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabowidzących.
Korytarze, schody i windy
Budynek nie jest wyposażony w windy. Dostęp na pierwsze i drugie piętro budynku możliwy jest tylko po schodach. Budynek posiada dwie klatki schodowe.
Sala obsługi
Sala obsługi bezpośredniej znajduje się na parterze budynku. Sala oddzielona jest od wejść krótkimi przedsionkami z otwieranymi ręcznie drzwiami. Stanowiska pracy na sali nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny. Nie ma obniżonej lady. Stanowisko nr 2 wyposażone jest w pętle indukcyjną. Na sali nie ma „kącika dla dzieci".
Toalety
Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suchej Beskidzkiej: 34-200 Sucha Beskidzka ul. Mickiewicza 36,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /i4ut69pu7c/SkrytkaESP
w siedzibie urzędu na sali obsługi klienta,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.