Biuro - zdjęcie 22 - skoroszyty
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu
32-300 Olkusz Al. 1000 - lecia 2c
print as PDF
Ogłoszenie nr 155661 / 29.08.2025
Dołącz do nas jako:

starszy specjalista

Do spraw: organizacyjno - kadrowych Sekcja ds. organizacyjno - kadrowych
#administracja publiczna #zasoby ludzkie (sprawy kadrowe)
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • obsługa Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), system kadry FORTECH
  • prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych, emerytów i rencistów Komendy Powiatowej.
  • planowanie i rozliczanie czasu służby i pracy strażaków i pracowników Komendy Powiatowej
  • przygotowywanie projektów decyzji w sprawie mianowania i zmian warunków pracy i służby
  • przygotowywanie wniosków na awanse i odznaczenia
  • analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego
  • prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Powiatowego
  • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Powiatowego.
  • prowadzenie dokumentacji związanej z wykorzystaniem przez pracowników komendy powiatowej przysługujących im urlopów wypoczynkowych, dodatkowych, okolicznościowych oraz szkoleniowych
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy na stanowiskach związanych z realizacją zadań zarządzania kadrami/zasobami ludzkimi
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych w tym programu elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz pakietu typu MS Office
  • znajomość przepisów ustawy o Służbie Cywilnej
  • znajomość przepisów ustawy Kodeks pracy.
  • znajomość przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • dokładność, samodzielność, komunikatywność i terminowość
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe studia wyższe, studia podyplomowe, szkolenia, kwalifikacje lub kursy przydatne w zakresie zarządzania kadrami
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok Praca w administracji i/lub w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
  • umiejętność sporządzania pism urzędowych.
  • umiejętność obsługi programu kadrowego, ewidencji czasu służby/pracy
Co oferujemy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

Oferowane warunki płacowe:

  • Płaca zasadnicza: 4 967,95 zł brutto
  • Dodatek za wysługę lat pracy (od 5% do 20 % lat wynagrodzenia)
  • Nagroda roczna ("trzynastka")
  • Nagroda jubileuszowa

 

  • Nagrody uznaniowe, dodatki zadaniowe – zależne od osiąganych wyników
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Praca biurowo – administracyjna w siedzibie urzędu w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30;
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;
  • praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym;
  • praca pod presją czasu;
  • praca wymaga kontaktów bezpośrednich, telefonicznych i e-mailowych;
  • budynek nie jest w całości przystosowany dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu, drzwi w pomieszczeniach nie są przystosowane do wózków inwalidzkich, budynek nie posiada windy;
  • stanowisko pracy zorganizowane na I piętrze budynku.
Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

1. Terminy oraz miejsca etapów podane w powyższym harmonogramie mogą ulec zmianie z powodu zdarzeń niezależnych od Komendy.

2. Komisja rekrutacyjna przyzna każdemu z kandydatów numer identyfikacyjny, pod którym będzie następowała publikacja wyników poszczególnych etapów postępowania kwalifikacyjnego,
Celem uzyskania informacji o nadanym numerze identyfikacyjnym, kandydaci winni skontaktować się ze stanowiskiem ds. kadr do dnia 19 września 2025r. pod nr tel. (47) 831 73 51.

3. Nieobecność na którymkolwiek etapie postępowania wiąże się z wykluczeniem kandydata z dalszego postępowania kwalifikacyjnego,

Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • sprawdzenie spełnienia wymagań formalnych i dodatkowych – analiza dokumentów, test wiedzy, rozmowa kwalifikacyjna.
  • dokumenty i oświadczenia dodatkowe: -
    • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających korzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek.

 

I etap – weryfikacja dokumentów pod względem spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze. Ogłoszenie wyników (protokół z I etapu naboru) nastąpi dnia 22 września 2025 r. do godz. 15.00 na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Olkuszu, a także w gablocie informacyjnej Komendy (korytarz - I piętro) oraz na Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Komendy.

UWAGA! W protokole z I etapu naboru zostanie zamieszczona informacja z terminem kolejnego etapu. Zależnie od ilości kandydatów istnieje możliwość realizacji zarówno etapu II oraz III w tym samym terminie.

 

II etap – sprawdzian wiedzy ze znajomości przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Cywilnej, Kodeksu Pracy oraz w zakresie realizowanych zadań służbowych w formie testu pisemnego składającego się z 20 pytań.

W celu uzyskania pozytywnego wyniku testu oraz przejścia do etapu III postępowania należy uzyskać co najmniej 11 pkt.

Możliwe do uzyskania na tym etapie: 20 punktów.

Miejsce: KP PSP w Olkuszu, al. 1000-lecia 2c, 32-300 Olkusz.

 

III etap – Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona w dniu sprawdzianu wiedzy wskazanego w II etapie z kandydatami, którzy uzyskają wymaganą ilość punktów (co najmniej 11 na 20 punktów możliwych z testu wiedzy).

Maksymalna liczba punktów z rozmowy kwalifikacyjnej wynosi 60 (po maksymalnie 15 punktów od każdego członka komisji naborowej). W celu uzyskania pozytywnego wyniku z III etapu postępowania należy uzyskać co najmniej 20 pkt.

Możliwe do uzyskania na tym etapie: 60 punktów.

Miejsce: KP PSP w Olkuszu, al. 1000-lecia 2c, 32-300 Olkusz.

 

Rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami przeprowadza komisja kwalifikacyjna powołana Zarządzeniem Komendanta Powiatowego PSP w Olkuszu. Podczas rozmowy oceniane są umiejętności i kwalifikacje kandydatów na podstawie 4 kryteriów:

a)      przygotowanie merytoryczne,

b)      treść i poprawność wypowiedzi,

c)      odporność na stres,

d)      umiejętność autoprezentacji,

 

Po III etapie naboru komisja sporządza wspólny protokół z II i III etapu, w którym wyłania nie więcej niż 5 kandydatów z największą ilością uzyskanych punktów łącznie ze wszystkich etapów naboru oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawia Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu celem wyboru kandydata do zatrudnienia.

Wyniki III etapu naboru ogłoszone zostaną na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Olkuszu, a także w gablocie informacyjnej Komendy (korytarz - I piętro) oraz na Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Komendy.

 

Etap IV - rozmowa kwalifikacyjna z Komendantem Powiatowym PSP w Olkuszu.

Termin: Wskazany w protokole z II i III etapu naboru.

(lista kandydatów z godziną rozmowy zostanie określona w protokole z III etapu).

Wyniki końcowe ogłoszone na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Olkuszu, a także w gablocie informacyjnej Komendy (korytarz - I piętro) oraz na Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Komendy.

Pracę możesz rozpocząć od: 2025-11-01
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 18 września 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 155661"
na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu
al. 1000 - lecia 2c, 32-300 Olkusz
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(47) 831 73 51
  • Dokumenty należy złożyć do: 18.09.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu 32-300 Olkusz, al.1000-lecia 2c, tel. 47 831 73 00
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: daneosobowe@malopolskie.straz.gov.pl
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Wyłącznie te podmioty, którym dane mogą być przekazywane na gruncie obowiązujących przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej

Jednostka organizacyjna: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu

Udostępnił: Grzegorz Broczkowski

Komórka organizacyjna: Sekcja ds. organizacyjno-kadrowych

Wprowadzono: 29.08.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×