-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek ul. Barbackiego 10
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Barbackiego 10, w pobliżu centrum miasta.
W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się ogródki działkowe, tereny zielone, zakład energetyczny i domy jednorodzinne.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu mozesz dojechać:
własnym środkiem transportu – urząd posiada parking wewnętrzny, na którym wyznaczonych zostało 5 miejsc postojowych dla klientów, w tym 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Na parkingu, w pobliżu budynku znajdują się stojaki na rowery.
komunikacją miejską – przystanek komunikacji miejskiej: Barbackiego – Przedszkole dla linii autobusowych nr: 51, 52 znajduje się w odległości około 450 m od budynku urzędu.
W drodze z przystanku do budynku urzędu występują bariery architektoniczne w postaci nierówności kostki brukowej, krawężników przy chodnikach.
Również wejście główne do budynku urzędu nie jest przystosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Wejście z tyłu budynku urzędu od strony parkingu umożliwia wejście osobom z dziećmi
w wózkach oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Jest tam zainstalowana metalowa pochylnia prowadząca do wyjścia ewakuacyjnego.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku usytuowane jest od strony ulicy. Do środka prowadzą otwierane ręcznie drzwi przeszklonego pomieszczenia (wiatrołapu).
W pomieszczeniu tym znajduje się urna, do której można wrzucać dokumenty, bez potwierdzenia faktu ich złożenia. Na salę obsługi interesantów oraz do pomieszczeń biurowych zlokalizowanych na parterze wchodzi się po 7 stopniach. Wiatrołap oddzielony jest od sali obsługi przeszkloną ścianą, z drzwiami otwieranymi ręcznie. Na sali obsługi,
w pobliżu wejścia znajduje się stanowisko ochrony, czynne w godzinach otwarcia urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dotyczące możliwości załatwienia sprawy.
Obiekt nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Dostępne jest jeszcze wejście z tyłu budynku urzędu od strony parkingu, gdzie zainstalowana została metalowa pochylnia prowadząca do wyjścia ewakuacyjnego. Umożliwia ono wejście osobom z dziećmi w wózkach oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się jedynie w obrębie parteru. Wejście na piętro możliwe jest po 20 stopniach, przedzielonych podestem po 10 stopniu. Budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze. Od głównego wejścia do budynku urzędu – wchodzi się do niej po 7 stopniach, znajdujących się w przeszkolonympomieszczeniu (wiatrołapie). Można do niej dotrzeć również drugim wejściem z tyłu budynku urzędu od strony parkingu, gdzie zainstalowana została metalowa pochylnia prowadząca do wyjścia ewakuacyjnego.
Stanowiska obsługi nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny - brak obniżonych lad. Na sali obsługi zainstalowana jest pętla indukcyjna oraz znajduje się kącik dla dzieci.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności
w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu,33-300 Nowy Sącz, ul. Barbackiego 10,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /0o1u65xdkq/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu: 33-300 Nowy Sącz, ul. Barbackiego 10, sala obsługi,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie Skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.