-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek ul. Sienkiewicza 44
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu usytuowany jest przy ul. Sienkiewicza 44, na obrzeżach miasta.
W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się drugi budynek urzędu, centrum krwiodawstwa oraz osiedle mieszkaniowe.
Jak dojechać do urzędu:
własnym środkiem transportu – urząd posiada parking wewnętrzny, na którym wyznaczone zostały 3 miejsca postojowe, w tym 1 miejsce dla osób
z niepełnosprawnościami. W pobliżu wejścia głównego do budynku znajdują się stojaki na rowery;
komunikacją miejską – przystanek komunikacji miejskiej: Sienkiewicza – Szujskiego dla linii autobusowych nr: 51, 52 znajduje się w odległości około 140 m od budynku urzędu.
W drodze z przystanku do budynku urzędu występują bariery architektoniczne w postaci nierówności kostki brukowej, krawężników przy chodnikach.
Również wejście główne do budynku urzędu nie jest przystosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami ruchowymi, poruszających się na wózkach inwalidzkich, z uwagi na wysoki parter, do którego prowadzą schody o 7 stopniach.
Wejście z tyłu budynku urzędu umożliwia wejście, osobom z dziećmi
w wózkach oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, wyłącznie na klatkę schodową na parterze oddzieloną od holu głównego 10 stopniami schodów.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku usytuowane jest od strony ulicy i znajduje się na wysokim parterze. Prowadzą do niego schody o 7 stopniach.
Do środka prowadzą otwierane ręcznie drzwi pomieszczenia (wiatrołapu). W pomieszczeniu tym znajduje się urna, do której można wrzucać dokumenty, bez potwierdzenia faktu ich złożenia. Na parterze, w korytarzu pomiędzy wiatrołapem a holem, oddzielonym przeszklonymi drzwiami, znajduje się stanowisko ochrony, czynne w godzinach otwarcia urzędu, gdzie można uzyskać podstawowe informacje dotyczące możliwości załatwienia sprawy.
Obiekt nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Dostępne jest jeszcze wejście z tyłu budynku urzędu będące wyjściem ewakuacyjnym. Osoby z dziećmi w wózkach oraz osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich bez przeszkód wejdą jedynie na klatkę schodową na parterze oddzieloną od holu głównego 10 schodami.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodne poruszać się jedynie w obrębie części klatki schodowej, po wejściu tylnymi drzwiami budynku. Wejście na parter i piętra możliwe jest wyłącznie po schodach, gdyż budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
W budynku nie ma sali obsługi.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności
w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu,33-300 Nowy Sącz, ul. Barbackiego 10,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /0o1u65xdkq/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu: 33-300 Nowy Sącz, ul. Barbackiego 10, sala obsługi,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie Skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.