-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek ul. Hipolita Cegielskiego 2
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu Skarbowego w Myślenicach jest usytuowany przy ul. Hipolita Cegielskiego 2,
w odległości około dwóch kilometrów od centrum miasta, w obszarze przemysłowym. W bezpośrednim sąsiedztwie urzędu znajdują się między innymi budynki firmy TELE - Fonika Kable S.A oraz CEMEX Polska Wytwórnia Betonu Towarowego Myślenice. Urząd nie stoi bezpośrednio przy głównej ulicy. Do urzędu prowadzi utwardzona droga wraz z chodnikiem
dla pieszych. Tuż przy budynku należy zachować ostrożność, ponieważ przebiega tam droga wewnętrzna, po której poruszają się samochody osobowe, samochody ciężarowe
oraz specjalistyczne.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dojechać:
własnym środkiem transportu – po wjeździe na teren znajdujący się w pobliżu urzędu, po prawej stronie jest parking z wydzielonymi trzemamiejscami parkingowymi dla klientów zewnętrznych. Przed budynkiem jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsce to jest oznaczone znakami drogowymi pionowym oraz poziomym w postaci koperty. Możliwy jest dojazd samochodem dowożącym osobę z niepełnosprawnościami bezpośrednio do podjazdu dla wózków inwalidzkich, który prowadzi do wejścia głównego budynku. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc parkingowych obok budynku urzędu, przy głównej drodze znajdują się dwa ogólnodostępne, bezpłatne parkingi. Na jednym z nich wyznaczone jest miejsce dla osoby z niepełnosprawnościami. Dodatkowo przy głównych drzwiach wejściowych do budynku urzędu znajduje się stojak dla rowerów.
komunikacją miejską – przy głównej drodze w odległości ok. 120 metrów od urzędu znajduje się przystanek autobusowy dla komunikacji podmiejskiej. Nazwa przystanku: Urząd Skarbowy, numery linii A16 i M0. Droga z przystanku do urzędu jest oznaczona kierunkowskazem. Do budynku urzędu prowadzi chodnik z wysokimi krawężnikami. Do wejścia głównego prowadzą szerokie schody (3 stopnie). Przy wejściu do urzędu po prawej stronie znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, wyposażony w poręcz.
Wejścia do budynku
Do środka budynku prowadzą duże oszklone drzwi, ręcznie otwierane na zewnątrz. Otwieranie drzwi nie wymaga użycia dużej siły. Drzwi wejściowe oraz drzwi na salę obsługi posiadają odpowiednią szerokość, która umożliwia swobodne wejście osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Pierwsze drzwi prowadzą do przeszklonego przedsionka. Następne drzwi prowadzą do holu z dostępnym polem manewrowym. Po prawej stronie, zaraz przy drzwiach wejściowych jest pomieszczenie ochrony czynne przez cały czas otwarcia urzędu. Można tam uzyskać informację jak poruszać się po budynku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Hol jest przystosowany kolorystycznie z zachowaniem zasad kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzka ciemniejsza niż powierzchnia ścian).
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodnie poruszać się jedynie na parterze. Pozostałe kondygnacje są niedostępne dla osób na wózkach. W budynku nie ma wind
ani platform pionowych lub przyschodowych. Na piętra budynku prowadzą schody
z balustradą po lewej stronie.
Sala obsługi
Sala Obsługi Klienta znajduje się na parterze budynku. Prowadzą do niej szerokie szklane drzwi bezpośrednio z holu, widoczne od wejścia głównego. Obsługa klienta odbywa się przy stanowiskach po lewej stronie od wejścia. Pracownik Sali Obsługi załatwia sprawę lub zapewnia pomoc pracownika komórki merytorycznej właściwej do załatwienia sprawy. Stanowisko nr 1 „Rejestracja wizyt" jest wyposażone w pętlę indukcyjną. Żadne ze stanowisk nie posiada obniżonej lady, przystosowanej do obsługi osób poruszających się na wózku inwalidzkim, dlatego też zostało wydzielone osobne pomieszczenie, odcięte od bodźców zewnętrznych, przeznaczone do obsługi tych osób.Sala Obsługi Klienta ma jasną kolorystykę, nie posiada kontrastujących kolorów, które ułatwiałyby poruszanie się osobom z upośledzeniem wzroku. Po prawej stronie, pod ścianą znajdują się kanapy oraz stolik, a obok jest kącik zabaw dla dzieci, wyposażony w małe stoliki oraz krzesełka, pluszowe zabawki, kredki i kolorowanki.
Toalety
Na parterze budynku, w pobliżu Sali Obsługi Klienta znajdują się dwie toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Jedna bezpośrednio przy holu, wejście z korytarza. Drzwi toalety w kontrastowym kolorze do ścian, ręcznie otwierane na zewnątrz. W środku toaleta
przystosowana do wymagań dla osób z niepełnosprawnościami. Wyposażona między innymi w podnoszone uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno - sanitarnych, przestrzeń pod umywalką, uchwyt przy lustrze, odpowiednią powierzchnię manewrową. Dodatkowo w pomieszczeniu zamontowany jest profesjonalny przewijak dla niemowląt.
Druga toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajdująca się za Salą Obsługi Klienta wymaga przejścia przez podwójne, oszklone, otwierane ręcznie drzwi. Toaleta mieści się po lewej stronie korytarza. Drzwi wejściowe w kolorze zbliżonym do koloru powierzchni ścian. Toaleta tylko częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, posiada ruchome uchwyty. Mała powierzchnia manewrowa.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Myślenicach, ul. Hipolita Cegielskiego 2, 32-400 Myślenice,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /em8455nrb2/skrytka ESP,
w siedzibie urzędu: ul. Hipolita Cegielskiego 2, 32-400 Myślenice,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.