-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Dostępność architektoniczna
Limanowa
Budynek ul. Matki Boskiej Bolesnej 9
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Matki Boskiej Bolesnej w obrębie centrum.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dojechać:
własnym środkiem transportu – na dziedzińcu urzędu dostępne są miejsca postojowe, w tym jedno dla osób z niepełnosprawnościami oraz parking dla rowerów;
komunikacją miejską – najbliższy przystanek „Rynek" znajduje się w odległości około 500 m od budynku, linia: Limanowa ul. Zygmunta Augusta – Limanowa ul. Bednarzy.
Z przystanku do budynku należy udać się w kierunku ul. Matki Boskiej Bolesnej. Droga do urzędu jest dobrze oświetlona w okresie jesienno-zimowym. Na drodze od przystanku występują bariery architektoniczne w postaci wysokich krawężników oraz kostki brukowej. Wejście na dziedziniec urzędu znajduje się od strony ul. Matki Boskiej Bolesnej. Do wejścia głównego budynku należy przejść przez dziedziniec. Na dziedzińcu zlokalizowane są ogólnie dostępne miejsca postojowe, w tym miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Ogólna dostępność dziedzińca urzędu może stanowić barierę dostępności w dniach i godzinach wzmożonego ruchu klientów. Przy wejściu głównym do budynku znajduje się parking dla rowerów. Przy schodach wejściowych znajduje się pochylnia zewnętrzna dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wejścia do budynku
Wejście główne do budynku znajduje się od zachodniej strony budynku. Do wejścia prowadzą schody o liczbie 4 stopni. Przy schodach wejściowych zamontowana została pochylnia zewnętrzna dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście do budynku jest dobrze oświetlone i zadaszone. Wejście posiada próg o wysokości 1,5 cm. Drzwi wejściowe posiadają samozamykacz. Za opisanym wejściem znajduje się przedsionek, jego drzwi posiadają samozamykacz.
Korytarze, schody i windy
Ciągi komunikacyjne w budynku są bezkolizyjne, bez przeszkód zawężających szerokość korytarzy. Korytarze w budynku mają zapewnioną szerokość minimalną. Kolor ścian nie kontrastuje z kolorem podłogi. Kolor drzwi do pomieszczeń odpowiednio kontrastuje z kolorem ścian. Oznaczenia kierunkowe i oznaczenia pięter umieszczone na ścianach są skontrastowane kolorystycznie z tłem. Budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
Urząd posiada salę obsługi klienta, która znajduje się na parterze budynku B. Można do niej dotrzeć bezpośrednio wejściem głównym do budynku. Sala obsługi posiada stanowiska obsługi wyznaczone ladą. Lada bez obniżeń, które zapewniałyby dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Na stanowisku numer 3 zainstalowana jest pętla indukcyjna. W pobliżu sali obsługi znajduje się toaleta przeznaczona dla osób ze szczególnymi potrzebami. Sala obsługi klienta posiada koordynatora, służącego pomocą między innymi osobom ze szczególnymi potrzebami.
Toalety
Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku B, w bezpośrednim sąsiedztwie sali obsługi klienta. Wejście do toalety zostało oznakowane za pomocą właściwego piktogramu. Toaleta nie posiada instalacji wzywania pomocy. W toalecie znajduje się naścienny przewijak dla niemowląt.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Limanowej, 34-600 Limanowa, ul. Matki Boskiej Bolesnej 9,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /cqs12a75x1/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu, w budynku B na sali obsługi klienta,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.
Nowy Targ
Budynek al. Tysiąclecia 33
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu Skarbowego przy Al. 1000-lecia 33 położony jest nieopodal dworca autobusowego. Stanowi centrum rozliczeniowe, które nie obsługuje bezpośrednio klientów zewnętrznych.
Jak dojechać do urzędu:
własnym środkiem transportu – budynek nie posiada miejsc parkingowych dla klientów. Możliwe jest skorzystanie z okolicznych miejsc parkingowych płatnych, zlokalizowanych wzdłuż Al. 1000-lecia, w tym przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem znajdują się stojaki na rowery.
komunikacją miejską – budynek Urzędu znajduje się w odległości do 100 m od Dworca Autobusowego.
Wejścia do budynku
Budynek nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Do głównego wejścia prowadzą 5-cio stopniowe schody oraz dwie pary ręcznie otwieranych drzwi z wydzielonym wiatrołapem. Budynek nie posiada pochylni dla osób z niepełnosprawnościami, nie jest wyposażony w platformy, nie ma systemu informacji głosowych ani pętli indukcyjnych.
Korytarze, schody i windy
Na piętra budynku można dostać się schodami lub windą, która nie jest dostosowana do osób poruszających się na wózkach.
Sala obsługi
Brak sali obsługi. Sala obsługi znajduje się tylko w głównej siedzibie Urzędu przy ul. Parkowej 13.
Toalety
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Targu,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /9vi5fbi143/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu: ul Parkowa 13, 34-400 Nowy Targ – Rezerwacja Wizyt stanowisko nr 2,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na platformę usług elektronicznych skarbowo-celnych PUESC.