-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Budynek: Kraków, ul. Grodzka 65
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto położony jest w centrum miasta przy ul. Grodzkiej 65, w sąsiedztwie Wzgórza Wawelskiego.
Jak dojechać do urzędu
Jak dojechać do urzędu:
Własnym środkiem transportu: urząd nie posiada własnego parkingu, jednak bezpośrednio przed budynkiem urzędu od strony ul. Podzamcze 2 znajdują się dwa miejsca parkingowe, wydzielone przez Urząd Miasta Krakowa, przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
Komunikacją miejską: w odległości ok 230 m znajduje się przystanek tramwajowy „Wawel" obsługiwany przez następujące linie: 8, 10, 13, 18, 72.Z przystanku należy kierować się chodnikiem w kierunku ul. Grodzkiej, prowadzącej do Rynku Głównego. Utrudnieniem w poruszaniu się mogą być krawężniki na obrzeżach chodników.
Przed budynkiem oraz na dziedzińcu urzędu dostępny jest stojak na rowery.
Wejścia do budynku
Budynek Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto położony jest w centrum miasta przy ul. Grodzkiej 65, w sąsiedztwie Wzgórza Wawelskiego. Wejście do budynku urzędu możliwe jest z dwóch stron – od strony ul. Grodzkiej oraz od strony ul. Podzamcze. Główne wejście usytuowane jest od strony ul. Grodzkiej 65, bezpośrednio przy chodniku. Do środka prowadzą duże, dwuskrzydłowe drzwi, otwierane ręcznie. Za drzwiami wejściowymi znajduje się przedsionek oraz drzwi szklane. Brak możliwości przejścia na salę obsługi klienta. Drugie wejście znajduje się przy ul. Podzamcze, poprzez metalową bramę zewnętrzną, która prowadzi na dziedziniec budynku. Przewiązka prowadząca na dziedziniec ma pochylenie 5%. Dziedziniec wyłożony jest kostką brukową o niejednolitej powierzchni. Bezpośrednio z dziedzińca przechodzi się do sali obsługi klienta, która jest usytuowana na parterze.
Korytarze, schody i windy
Budynek ma parter i trzy piętra. Klienci mogą poruszać się w obrębie parteru, gdzie znajduje się sala obsługi. Hol jest szeroki, korytarze również. Wejście na piętro możliwe wyłącznie po schodach lub windą. Wejście do windy możliwe jest przez dziedziniec wyłożony kostką brukową o niejednolitej powierzchni.
Sala obsługi
Sala obsługi nie jest widoczna z ulicy Podzamcze, widoczna jest po wejściu na dziedziniec. Sala obsługi znajduje się na parterze. Prowadzą do niej dwuskrzydłowe drewniane drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz. W przedsionku za drzwiami wejściowymi znajdują się drzwi szklane, które oddzielają wiatrołap od sali obsługi klientów.
Na sali znajduje się 6 stanowisk umożliwiających obsługę osób z niepełnosprawnościami, w tym jedno stanowisko nr 4 posiadające dodatkowe udogodnienie dla osób niedosłyszących (pętla indukcyjna).
Toalety
W korytarzu obok sali obsługi znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. W toalecie jest również przewijak dla dzieci.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków – Stare Miasto ul. Grodzka 65, 31-001 Kraków,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /gvx944tf5y/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu ul. Grodzka 65, 31-001 Kraków,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.