-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek Izby Administracji Skarbowej w Krakowie przy Alei Zygmunta Krasińskiego 11B
Otoczenie i dojazd do urzędu
Do budynku można dotrzeć chodnikiem przy al. Krasińskiego (wejście główne oraz przejście przez budynek na parking) oraz od strony ul. Wygoda (od strony parkingu).
Jak dojechać do urzędu: własnym środkiem transportu – Przy budynku, na dziedzińcu znajduje się niewielki parking. Nie wyznaczono na nim miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami. Parking z reguły jest bardzo zatłoczony i posiada bardzo wąski wjazd od ul. Wygody; Można również skorzystać z parkingu ogólnodostępnego przy ul. Wygody parking znajduje się w strefie płatnego parkowania (podstrefa A2). Jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe. Informacje dla osób niepełnosprawnych dot. parkowania w strefach na terenie miasta Krakowa. W pobliżu budynku od strony al. Krasińskiego jak i ul. Wygody znajdują się ogólnodostępne parkingi dla rowerów; komunikacją miejską – Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej znajduje się w odległości niepowodującej nadmiernego zmęczenia (przystanki Jubilat – ok. 150 m i 250 m od wejścia do budynku. Obsługuje on linie autobusowe o numerach 124, 144, 164, 169, 173, 179, 194, 300, 301, 304, 424, 494, 503, 513, 608, 609, LR0). Korzystanie z przystanku komunikacji publicznej jest możliwe i wygodne dla większości osób użytkujących.
Ciąg pieszy wzdłuż al. Krasińskiego, prowadzący do wejścia głównego, posiada równą, gładką i antypoślizgową nawierzchnię i pozbawiony jest stopni i uskoków. Szerokość chodnika pozwala na swobodne przejście i manewrowanie wózkiem.
W obrębie dojścia do budynku brak barier architektonicznych (wysokich krawężników, stopni, uskoków przekraczających 20 mm). Nawierzchnia ciągu jest w dobrym stanie technicznym (bez znacznych ubytków i nierówności), równa i gładka (wykonana z materiałów, które nie powodują trudności w poruszaniu się).
Budynek został czytelnie oznakowany (tablicą z nazwą instytucji – fot. 01) a wejście jest możliwe do odnalezienia również dla osób z niepełnosprawnością wzroku
Wejścia do budynku
Wejście od strony al. Krasińskiego nie jest w pełni dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, w szczególności osób na wózkach i z wózkami dziecięcymi. Drzwi wejściowe nie
otwierają się automatycznie a ich otwarcie wymaga znacznej siły, mogą być one barierą dla osób mających problemy w poruszaniu się czy o mniejszej sile. Szerokość drzwi wynosi 0,80 m i może zostać powiększona poprzez otwarcie drugiego skrzydła. Jednak możliwe jest to wyłącznie przez obsługę budynku. Przed wejściem (na chodniku) i za drzwiami zapewniono odpowiednią przestrzeń manewrową. Drzwi wejściowe zostały wyposażone w duży, wygodny, ale nieskontrastowany pochwyt przez co może być trudny do zauważenia dla osób z niepełnosprawnością wzroku i mających problemy z koncentracją. W strefie wejściowej brak możliwości bezpiecznego zaparkowania skutera / wózka dziecięcego. Na wprost wejścia znajduje się pomieszczenie portierni.
Wejście od parkingu (ul. Wygody) możliwe jest jedynie za pomocą schodów zewnętrznych brak pochylni i innych rozwiązań (np. podnośnika), pozwalających na pokonanie różnicy wysokości i dostanie się do wnętrza Instytucji od tej strony. Stopnie schodów nie zostały oznaczone kontrastowo. Schody nie zostały wyposażone w obustronne poręcze. Drzwi są wąskie (0,80 m), co może stanowić barierę dla osób korzystających z pomocy ortopedycznych lub psa asystującego. Brak odpowiedniej przestrzeni manewrowej. Drzwi zostały wyposażone w małą, niewygodną klamkę od zewnątrz. Drzwi nie zostały oznaczone kontrastowo, przez co mogą być trudne do zauważenia a w konsekwencji – niebezpieczne dla osób z niepełnosprawnością wzroku lub mających problem z koncentracją.
Korytarze, schody i windy
Korytarze mają odpowiednią szerokość, zapewniają także swobodną możliwość manewrowania wózkiem. W ramach jednej kondygnacji brak zmian poziomów i pojedynczych stopni. Stosowane materiały wykończeniowe ścian i posadzek częściowo odbijają światło (w niesprzyjających warunkach mogą powodować zjawisko olśnienia). Miejscami mogą zdarzyć się bariery w postaci wysokich progów. Włączniki światła na korytarzu zamontowano zbyt wysoko. Drzwi do wszystkich pomieszczeń zbyt wąskie (0,80 m) jednak bardzo dobrze skontrastowane w stosunku do ścian i z łatwymi do zauważenia klamkami.
Komunikację pionową w budynku stanowią: klatka schodowa (od poziomu wysokiego parteru do kondygnacji +7) i winda (od poziomu wysokiego parteru do kondygnacji +6). Brak możliwości dostania się do windy bez pokonywania biegu schodów w holu głównym. Szerokość użytkowa biegu schodów oraz spoczników mała. Schody nie zostały wyposażone w obustronne poręcze. Poręcze są wystarczająco skontrastowane w stosunku do tła (łatwe do zauważenia wygodne w użytkowaniu (średnica i kształt) i zakończone w sposób pozwalający na bezpieczne użytkowanie. Stopnie schodów nie zostały oznaczone kontrastowo.
Schody w budynku można ominąć za pomocą dźwigu osobowego, jednak nie ma możliwości dostania się do niego bez pokonywania biegu schodów w holu głównym i dostania się windą na poziom +7. Drzwi do kabiny są zbyt wąskie (0,80 m). Kabina dźwigu jest mała, jej wymiary to 0,95 m szerokości i 1,20 m długości. Przyciski wewnętrznego panelu sterowania nie zostały wyposażone w oznaczenia wypukłe / brajlowskie (mają jedynie wklęsłe oznaczenia)
Dziennik podawczy
Dziennik podawczy zlokalizowany jest po lewej stronie od wejścia przy al. Krasińskiego w głębi holu. Nie wyróżnia się przez kontrast kolorystyczny przez co może być trudniejszy do odnalezienia. Lada została umieszczona zbyt wysoko.
Toalety
W budynku brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Wstęp z psem asystującym Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
W budynku zastosowano czytelną informację wizualną o drogach ewakuacji w postaci piktogramów i strzałek kierunkowych. Brak informacji dotykowej o drogach ewakuacji. W budynku nie wyznaczono miejsca oczekiwania na ewakuację, brak też sprzętu do ewakuacji lub innych rozwiązań, zapewniających możliwość ewakuacji osób, które nie mogą szybko poruszać się po schodach (materacy, wózków ewakuacyjnych, krzesełek transportowych – płachtowych).
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Krakowie, ul. Wiślna 7, 31-007 Kraków,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /9ew9t75coj,
w siedzibie urzędu:Izba Administracji Skarbowej w Krakowie, ul. Wiślna 7, 31-007 Kraków,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego.