-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Budynek ul. Władysława Łokietka 20
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu jest usytuowany u zbiegu ulic Władysława Łokietka i Oboźnej.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu możesz dotrzeć:
własnym środkiem transportu – nie mamy miejsc parkingowych dla klientów oraz miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością. Można skorzystać z okolicznych miejsc parkingowych. W okolicy urzędu obowiązuje płatna strefa parkowania.
komunikacją miejską – autobusem linii nr 130. Najbliższe przystanki znajdują się przy ul. Wrocławskiej:przystanek pn. „Friedleina" znajduje się w odległości około 700 m od urzędu, z przystanku do urzędu należy dojść ul. Łokietka;
przystanek pn. „Wrocławska" znajduje się w odległości około 450 m od urzędu. Z tego przystanku do urzędu należy dojść ul. Oboźną.
Wejścia do budynku
Wejście do budynku znajduje się na wysokim parterze. Prowadzą do niego pięciostopniowe schody. Budynek jest wyposażony w zewnętrzną platformę schodową dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przy platformie, w elewacji budynku, znajduje się dzwonek przywołujący obsługę. W przedsionku, za drzwiami wejściowymi, znajduje się pomieszczenie ochrony, czynne przez cały czas otwarcia urzędu. Tam można uzyskać podstawowe informacje dot. możliwości załatwienia sprawy. W wiatrołapie/przedsionku znajduje się urna do której można wrzucić dokumenty w tym deklaracje podatkowe, bez konieczności oczekiwania w kolejce na obsługę.
Korytarze, schody i windy
Na piętra budynku można dostać się po schodach lub windą.
Sala obsługi
Sala obsługi klienta znajduje się na parterze, w bocznym skrzydle budynku. Nie jest dobrze widoczna od wejścia.Stanowiska obsługi nie są zaprojektowane w sposób uniwersalny – metalowe panele przykręcone do stolików frontem.W poczekalni sali obsługi znajduje się kolejkomat oraz kącik dla dzieci. W poczekalni znajdują się dwa stanowiska komputerowe przeznaczone dla klientów. Na sali obsługi, przy stanowisku nr 6 jest zainstalowana pętla indukcyjna.
Toalety
Na parterze budynku w pobliżu sali obsługi znajduje się toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Ewakuacja
Procedury w budynku uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków – Krowodrza: 30-016 Kraków, ul. Władysława Łokietka 20,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /7j915wbdbu/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu: Kraków ul. Władysława Łokietka 20,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.