Biuro - zdjęcie 22 - skoroszyty
Archiwum Narodowe w Krakowie
31-510 Kraków ul. Rakowicka 22E
print as PDF
Ogłoszenie nr 155333 / 25.08.2025
Dołącz do nas jako:

młodszy archiwista

w Oddziale III udostępniania zasobu archiwalnego
#archiwa/archiwistyka

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Misją Archiwów Państwowych jest trwałe zachowanie świadectw przeszłości i zapewnienie do nich powszechnego dostępu w celu wspierania rozwoju państwa i społeczeństwa. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Udostępnia pośrednio - realizuje kwerendy, w tym prowadzone w trybie KPA i związane z tym postępowania administracyjne (skutkujące wydawaniem uwierzytelnionych reprodukcji, zaświadczeń) oraz innych (genealogiczne, socjalne, własnościowe, popularyzacyjne).
  • Udostępnia bezpośrednio w czytelni (także prowadzi ewidencję udostępnień) oraz udziela informacji o zasobie i sposobach jego udostępniania.
  • Wypożycza materiały archiwalne podmiotom zewnętrznym, w tym do postępowań prowadzonych przez właściwe organy.
  • Wykonuje reprodukcje materiałów archiwalnych samodzielnie oraz we współpracy z pracownią reprografii.
  • Przygotowuje materiały archiwalne do digitalizacji (współpracuje z oddziałami II i IV) oraz publikuje opisy i kopie cyfrowe on-line.
  • Ewidencjonuje zasób (tworzy i uzupełnia opisy w bazach danych, sporządza inwentarze i inne pomoce ewidencyjne).
  • Wykonuje podstawowe zadania z zakresu zabezpieczania zasobu dla zapewnienia należytych warunków przechowywania, ochrony przed zniszczeniem bądź utratą. Współpracuje z pracownią konserwacji przy zgłaszaniu obiektów wymagających konserwacji i wydaje zamawiającym decyzje o odmowie udostępnienia zgodnie z ustawą archiwalną
  • Wypożycza i sprowadza reprodukcje materiałów archiwalnych dla zamawiających.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie
  • dobra znajomość obsługi komputera w tym pakietu MS Office
  • umiejętność dobrej organizacji pracy
  • komunikatywność
  • dokładność
  • umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe
  • znajomość języków obcych: angielski lub niemiecki lub rosyjski – poziom A2
  • podstawowa znajomość przepisów z zakresu udostępniania materiałów archiwalnych
  • podstawowa znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego
  • podstawowa znajomość metodyki archiwalnej
  • znajomość paleografii łacińskiej, ruskiej lub neografii gotyckiej
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Możliwość zapisania do ubezpieczenia grupowego
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Dodatek za wysługę lat od 5 do 20% w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy

Praca wykonywana jest przez 8 godzin dziennie w systemie jednozmianowym. Praca biurowa, użytkowanie sprzętu biurowego. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca związana z bezpośrednią obsługą klienta. Pracownik pełni dyżury w czytelni poza zwyczajowymi godzinami pracy. Pracownik ma z góry wyznaczone dyżury (w tym też jeden dzień wychodzący poza zwyczajowe godziny pracy urzędu) i do nich musi dostosować inne obowiązki. Pracownik kontaktuje się (osobiście, telefonicznie lub mailowo) ze zleceniodawcami kwerend. Także w trakcie dyżurów w czytelni ma kontakt z czytelnikami. Kontakty takie (przy kwerendach i w czytelni) są obarczone potencjalną stycznością z klientem niezadowolonym ze świadczonych usług, co wymaga odpowiedniego podejścia i odporności na stres pracownika.

Praca w oświetleniu naturalnym i sztucznym.

Możliwy kontakt z czynnikami biologicznymi (grzyby, bakterie, pleśnie, pył osiadły).

Praca na wysokości do 2,5 m

Praca w odzieży ochronnej (maski, rękawiczki, fartuchy ochronne). 

Budynek jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Stanowisko pracy usytuowane na trzecim piętrze budynku.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • weryfikacja formalna ofert;
  • sprawdzian wiedzy/umiejętności 
  • rozmowa kwalifikacyjna 
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-10-01
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języków obcych
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu naboru
calendar icon

Aplikuj

do 10 września 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 155333"
na adres:
Archiwum Narodowe w Krakowie,
31-510 Kraków
ul. Rakowicka 22E

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
12 37 05 630
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 10.09.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Archiwum Narodowe w Krakowie z siedzibą w Krakowie (kod 31-510) przy ul. Rakowickiej 22E, tel. 12 370 56 00 , e-mail: sekretariat@ank.gov.pl;
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: tel. 12 370 56 31, e-mail: iod@ank.gov.pl
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą mogły być przekazane wyłącznie podmiotom, które będą posiadały podstawę prawną do ich przetwarzania wynikającą z odrębnych przepisów. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Archiwum Narodowe w Krakowie

Udostępnił: Edyta Lelek

Komórka organizacyjna: starszy specjalista ds. kadr i rozwoju zawodowego

Wprowadzono: 25.08.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×