-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek przy ul. Garncarska 9, 32-500 Chrzanów
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Garncarskiej, w sąsiedztwie Placu Tysiąclecia.
Jak dojechać do urzędu
Do urzędu można dotrzeć:
własnym środkiem transportu – w bezpośredniej okolicy budynku urzędu znajdują się ogólnodostępne, niepłatne miejsca parkingowe. Bezpośrednio przed wejściem znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością. Na sąsiednim parkingu znajdują się cztery tego typu miejsca parkingowe. Przed wejściem na salę obsługi znajduje się stojak na rowery.
komunikacją miejską – najbliższy przystanek autobusowy to Chrzanów-Plac Tysiąclecia, jest to pierwszy przystanek linii autobusowych wyjeżdżający z Dworca Autobusowego. Przystanek znajdujący się około 200m od budynku urzędu.
Wejście do budynku jest usytuowane od strony Placu Tysiąclecia, nad którym góruje pomnik w kształcie orła. Chodniki prowadzące do budynku zbudowane są z kostki granitowej oraz brukowej.
Wejścia do budynku
Do środka budynku prowadzą dwa, oddalone od siebie w bliskiej odległości wejścia: główne i na salę obsługi podatnika:
wejście główne – jest podwójne, dwuskrzydłowe z przedsionkiem. Prowadzą do niego siedmiostopniowe schody. To wejście nie jest dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
wejście na salę obsługi – prowadzi bezpośrednio z chodnika przez podwójne, ręcznie otwierane drzwi z przedsionkiem.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami, przed wejściem głównym, zamontowany jest dzwonek ułatwiający komunikację z pracownikiem ochrony.
Korytarze, schody i windy
Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą swobodne poruszać się jedynie w obrębie sali obsługi podatnika. Wejście na piętra jest możliwe wyłącznie po schodach, ponieważ budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
Sala obsługi zlokalizowana jest na parterze budynku. Stanowiska obsługi mają wysoką ladę, która nie jest dostosowana do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
Stanowisko obsługi numer 1 wyposażone jest w pętlę indukcyjną.
Na sali obsługi znajduje się kącik zabaw dla dzieci.
Toalety
Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się w drugiej, wyższej części parteru budynku. Prowadzi do niej podjazd w formie szyn opuszczanych ręcznie.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
Procedury w budynku uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraztermin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Chrzanowie ul. Garncarska 9, 32-500 Chrzanów,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /0kb6ojw335/SkrytkaESP,
w siedzibie urzędu, na sali obsługi,
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowym przy użyciu pisma ogólnego,
z konta na PUESC.