-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu –
nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji
zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek przy ul. Gołębiej 3, 32-700 Bochnia
Otoczenie i dojazd do urzędu
Budynek urzędu usytuowany jest przy ul. Gołębiej 3 w obrębie centrum miasta. Obok terenu Urzędu znajduje się Park Miejski Bochni, nazywany „Plantami Salinarnymi".
Jak dojechać do urzędu
Do Urzędu można dotrzeć:
własnym środkiem transportu – urząd posiada 1 miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością ruchową. Znajduje się ono na terenie Urzędu od strony ulicy Gołębiej, zaraz za bramą wjazdową, po lewej stronie. Urząd nie posiada parkingu dla pozostałych klientów. Pojazd można zaparkować wzdłuż ulicy Gołębiej, miejsca parkingowe są płatne. Przy wejściu do budynku jest stojak na rowery – 4 miejsca;
komunikacją miejską – linia nr 1, 1a, 2, 3, 4, 5a, 7, 9, 10, 12, 13, 15, koleje małopolskie – linia nr A3, A4, A20, A26. Najbliższy przystanek znajduje się przy ulicy Regis-Planty. Przystanek nie jest zlokalizowany bezpośrednio przy Urzędzie – konieczność dojścia.
Do wejścia głównego budynku trzeba podejść od strony ul. Gołębiej, wchodząc w wewnętrzną drogę, która biegnie wzdłuż budynku. Za miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się podwyższony chodnik, który kończy się obniżeniem i podjazdem do wejścia głównego. Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżkę naprowadzającą dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wejścia do budynku
Do wejścia do budynku prowadzą również schody – trzy stopnie. Z lewej strony znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Przed drzwiami wejściowymi do budynku z lewej strony umieszczony jest dzwonek do przywołania obsługi, w sytuacji trudności, gdy samodzielne wejście jest utrudnione. Drzwi są otwierane ręcznie, posiadają pionowy pochwyt. Za drzwiami głównymi jest przedsionek. Drugie drzwi, otwierane tak samo, prowadzą na salę obsługi.
Korytarze, schody i windy
Budynek ma parter i dwa piętra oraz poddasze. Klienci mogą poruszać się w obrębie parteru, gdzie znajduje się sala obsługi. Sala jest szeroka, w kształcie prostokąta z wnęką. Wejście na piętro możliwe wyłącznie po schodach. Budynek nie posiada windy.
Sala obsługi
Sala obsługi znajduje się na parterze. Jest widoczna od wejścia głównego. Posiada 7 ponumerowanych stanowisk od nr 2 do 8.
Stanowisko nr 8 usytuowane jest na końcu Sali, po prawej stronie. Ma obniżony blat, pętlę indukcyjną, uchwyty do odłożenia laski, parasola oraz ramkę do składania podpisów dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na sali obsługi nie ma systemu informacji głosowej. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Po prawej stronie od wejścia, we wnęce, znajduje się kącik dla dzieci i miejsce dla klientów. Tablice informacyjne na sali obsługi mają oznaczenia w kolorze żółto-niebieskim dla osób słabowidzących.
Toalety
W budynku jest jedna toaleta częściowo przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażona w dzwonek „sos" do przywołania pomocy. Nie ma przewijaka dla dzieci. Ta toaleta jest usytuowana na parterze, po lewej stronie od wejścia –obok sali obsługi. Bezpośrednio nie jest widoczna, znajduje się w zaułku korytarza.
Wstęp z psem asystującym
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ewakuacja
W budynku procedury uwzględniają ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabo słyszących
Korzystanie z pomocy osoby przybranej
Jeśli jesteś osobą uprawnioną tj. osobą doświadczającą trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, masz prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z nami. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw m.in. w organach administracji publicznej.
Korzystanie z pomocy tłumacza PJM, SJM i SKOGN
Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy, po przedstawieniu orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność:
masz prawo zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, SJM i SKOGN jeśli chcesz skorzystać z usług Urzędu; usługa tłumacza jest bezpłatna,
musisz to zrobić co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w naszej jednostce,
wskaż preferowaną przez Ciebie metodę komunikowania się z nami,
wskaż sprawę z którą chcesz przyjść do naszego urzędu oraz termin, kiedy tłumacz powinien Ci pomóc w komunikacji z nami podczas jej załatwiania.
Zgłoszenie w tej sprawie możesz wnieść:
pisemnie na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Bochni, ul. Gołębia 3, 32-700 Bochnia,
na elektroniczną skrytkę ePUAP: /25bt8i7qll/skrytka,
na adres doręczeń elektronicznych AE: PL-81000-96277-REGIG-25,
w siedzibie urzędu: ul. Gołębia 3, 32-700 Bochnia (sala obsługi klienta),
z konta osoby fizycznej na e-Urzędzie skarbowy