Gorzów Wielkopolski - panorama
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Jagiellończyka 13
print as PDF
Ogłoszenie nr 159143 / 18.12.2025
Poszukujemy osoby na stanowisko:

specjalista

Do spraw: rezerwatów przyrody Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000 Oddział Planowania i Ochrony Obszarów Chronionych
#administracja publiczna #środowisko
quote-up Korzystamy z rzetelnej wiedzy, by zapewnić równowagę pomiędzy potrzebami przyrody i człowieka. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • sporządza, publikuje na BIP, weryfikuje oraz aktualizuje mapy/mapę wrażliwości przyrody na potrzeby planów Obszarów Przyśpieszonego Rozwoju Odnawialnych Źródeł Energii (OPRO);
  • prowadzi sprawy związane z opiniowaniem i uzgadnianiem planów obszarów przyśpieszonego rozwoju OZE wraz z aktualizacją map;
  • prowadzi sprawy związane ze zgłaszaniem realizacji inwestycji OZE w granicach OPRO oraz lokalizowania na nim urządzeń, instalacji i sieci niezbędnych do jej przyłączenia do sieci;
  • prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem projektów zarządzeń w sprawie planów ochrony, zadań ochronnych, uznawania i likwidacji rezerwatów przyrody, wyznaczana szlaków pieszych i rowerowych, miejsc dla celów zbioru dziko występujących roślin i grzybów oraz dróg udostępnionych dla ruchu pojazdów;
  • prowadzi sprawy związane z wydawaniem zezwoleń na odstępstwa od zakazów obowiązujących w rezerwatach przyrody wraz z prowadzeniem nadzoru nad przestrzeganiem zakazów i ograniczeń funkcjonujących w rezerwatach;
  • realizuje lustracje stanu obiektów chronionych i nadzoruje przestrzeganie prawa z zakresu ochrony przyrody w tym w szczególności, prowadzi sprawy związane z przepisami karnymi w zakresie rezerwatów przyrody;
  • obsługuje elektroniczne bazy danych w zakresie dotyczącym rezerwatów przyrody.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe w dziedzinie nauk ścisłych (biologia, geografia i pokrewne), leśnictwa, ochrony środowiska, nauk technicznych (geodezja, kartografia, inżynieria środowiska i pokrewne)
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze ochrony środowiska
  • Znajomość przepisów z zakresu ochrony przyrody i ogólna wiedza przyrodnicza na temat ochrony rezerwatów przyrody, gatunków i siedlisk przyrodniczych oraz zasad ich funkcjonowania;
  • Znajomość przepisów z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego;
  • Posiadanie czynnego prawa jazdy kat. „B”.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Umiejętność wykonywania zdań przy udziale programów analiz danych przestrzennych, np. QGIS.
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych do 500 zł.
  • Kasa zapomogowo-pożyczkowa.
  • Grupowe ubezpieczenie na życie i zdrowie.
  • Możliwość do przystąpienia do ubezpieczenia OC funkcjonariusza publicznego.
  • Paczki świąteczne dla dzieci.
  • 4h na urodziny.
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy
  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Obsługa komputera powyżej 4 godz. dziennie.
  • Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Prowadzenie samochodu służbowego.
  • Obiekt posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz windę.
  • Pomieszczenia biurowe zlokalizowane są na parterze budynku i I oraz III piętrze.
  • Oświetlenie naturalne i sztuczne.
  • Brak klimatyzacji
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Pamiętaj o zgodzie na przetwarzanie Twoich danych osobowych na potrzeby rekrutacji. 
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • test wiedzy (gdy zakwalifikuje się więcej niż 10 kandydatów);
  • rozmowa kwalifikacyjna
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
calendar icon

Aplikuj

do 28 grudnia 2025

w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 159143"
na adres:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
ul. Jagiellończyka 13
66-400 Gorzów Wielkopolski

(Sekretariat - I piętro)
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
887-101-281
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 28.12.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    • Administrator danych i kontakt do niego: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim ul. Jagiellończyka 13 66-400 Gorzów Wlkp. tel. 887-101-300
    • Kontakt do inspektora ochrony danych: iod.gorzowwlkp@rdos.gov.pl
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych: Dane przetwarzane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim oraz Komisję rekrutacyjną w skład, której wchodzą pracownicy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim.
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska

Jednostka organizacyjna: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim

Udostępnił: Katarzyna Wojciechowska-Kwintal

Komórka organizacyjna: Wydział Organizacyjny oraz Informacji o Środowisku

Wprowadzono: 18.12.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×