Łódź - panorama
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
90-436 Łódź al. Kościuszki 83
print as PDF
Ogłoszenie nr 136729 / 22.04.2024
Dołącz do nas jako:

referent

w Dziale Spraw Wierzycielskich w Urzędzie Skarbowym Łódź-Śródmieście
Umowa o pracę
na czas zastępstwa
contract for replacement
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Nabór zdalny
remote recruitment

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Prowadzi sprawy w szczególności w zakresie: ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, orzekania o zabezpieczeniu wykonania zobowiązań podatkowych oraz wystawia zarządzenia zabezpieczenia, przeniesienia własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz Skarbu Państwa skutkującego wygaśnięciem zobowiązań podatkowych, nadaje decyzjom rygor natychmiastowej wykonalności, wstrzymuje wykonania decyzji, odpowiedzialności osób trzecich za zaległości podatkowe, udziela ulgi w spłacie kary grzywny nałożonej w drodze mandatu karnego, odracza terminy prawa podatkowego. Wydaje zaświadczenia dotyczące udzielonej pomocy publicznej, w celu monitorowania wielkości pomocy publicznej udzielanej podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą; wyraża zgody na przekazanie środków zgromadzonych na rachunku VAT. Obsługuje interesanta w zakresie działania komórki organizacyjnej.
  • Poszukuje majątku: ewidencjonuje i analizuje zaległości, w przypadku których postępowanie egzekucyjne okazało się bezskuteczne, zbiera i analizuje informacje w celu ponownego wszczęcia postępowania egzekucyjnego, podejmuje działania dyscyplinujące wobec dłużników, w przypadku których postępowanie egzekucyjne nie przynosi oczekiwanych rezultatów, obsługuje Rejestr Należności Publicznoprawnych oraz wnioski o wpisy zaległości w Krajowym Rejestrze Sądowym, sporządza wnioski o ustanowienie lub wykreślenie hipoteki przymusowej oraz prowadzi ewidencję wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych, w celu zabezpieczenia spłaty należności podatkowych Skarbu Państwa oraz innych należności pieniężnych, obsługuje rejestr zastawów skarbowych, dokonuje wpisów i wykreśleń, w celu zabezpieczenia spłaty należności.
  • Wykonuje czynności poprzedzające wszczęcie postępowania egzekucyjnego oraz wykonuje zadania wierzyciela w ramach postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego, w tym w egzekucji sądowej po zbiegu egzekucji poprzez: analizę zapisów na kartach kontowych, wykonywanie czynności informacyjnych i dyscyplinujących podatników mających na celu wygaśnięcie zobowiązań podatkowych („miękka egzekucja”), wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz ich aktualizacje, informowanie właściwych komórek o naruszeniu przepisów prawa mogących stanowić przestępstwo lub wykroczenie skarbowe, zajmowanie stanowiska wierzyciela w zakresie skarg na postępowanie egzekucyjne/ wniosku o jego umorzenie.
  • Koordynuje oceny i analizy ryzyka dotyczącego braku wykonania zobowiązań podatkowych w wyniku ich przedawnienia.
  • Inicjuje i bierze udział w postępowaniach: wieczystoksięgowym w tym występuje o wpis do hipoteki przymusowej również na zabezpieczenie należności celnych i innych należności pieniężnych państw członkowskich i państw trzecich.
  • Prowadzi wymagane ewidencje i rejestry, obsługuje aplikacje informatyczne oraz ewidencjonuje dokumenty źródłowe w systemach informatycznych.
  • Przygotowuje korespondencję do organów podatkowych, skarbowych, administracji państwowej, samorządowej, ZUS, organów ścigania, komorników sądowych celem przekazania lub uzyskania informacji niezbędnych w prowadzonych czynnościach i postępowaniach.
  • Dokonuje czynności sprawdzających w przypadkach uzasadnionych potrzebami Urzędu oraz podejmuje inne działania służące zabezpieczeniu i wykonaniu zobowiązań podatkowych w zakresie nienależącym do zadań innych komórek organizacyjnych.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie
  • Podstawowa znajomość przepisów prawa podatkowego, ustawy Ordynacja podatkowa, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji, przepisów o pomocy publicznej.
  • Grzeczność i uprzejmość.
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami.
  • Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu.
  • Umiejętność obsługi aplikacji biurowych. Obsługa MS Office: Word oraz Excel.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe preferowane wyższe prawnicze, administracyjne lub ekonomiczne.
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy pracy w administracji lub pracy biurowej
  • Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.
Co oferujemy
  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Stabilne zatrudnienie,
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
  • Wypłaty z funduszu nagród – uzależnione od wyników pracy,
  • Nagrody jubileuszowe,
  • Pakiet socjalny (dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych, dopłata do biletów na imprezy kulturalne, niskooprocentowane pożyczki),
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych do pracy przy komputerze,
  • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi uczestniczyła w projekcie „ Procedury bez barier”.

W ramach tego projektu, jeżeli jesteś osobą posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności
i chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu naboru napisz na adres: monika.wojtczyk@mf.gov.pl, bądź zadzwoń: tel. 42 25 47 159.

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, laptop, drukarka, niszczarka, itp.).

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
  • Urząd zlokalizowany w kompleksie kilku budynków: budynek A – dwupiętrowy, budynek B – jednopiętrowy, budynki A1 i C – parterowe,
  • stanowisko zlokalizowane w budynku B,
  • żaden z budynków nie jest wyposażony w windę, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynków,
  • na parterze budynku A znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
    budynki wyposażone są  w podjazdy dla wózków inwalidzkich,
Dodatkowe informacje

ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).

W PRZYPADKU SKŁADANIA OFERTY W FORMIE PAPIEROWEJ: WYMAGANE OŚWIADCZENIA I KWESTIONARIUSZ OSOBOWY MUSZĄ BYĆ OPATRZONE TWOIM WŁASNORĘCZNYM PODPISEM.

Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie.

Długość i rodzaj doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać ze złożonych przez Ciebie dokumentów. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego, o jego miejscu i terminie powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.

Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze zniszczymy po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru – po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.

Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen

Dodatkowe informacje możesz uzyskać pod numerem telefonu  (42)25-47-159.

 

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Weryfikacja formalna ofert oraz rozmowa kwalifikacyjna  są etapami obligatoryjnymi. W zależności od liczby kandydatów zastosujemy dodatkowe metody selekcji – analizę merytoryczną ofert, test wiedzy i kompetencji, sprawdzian praktyczny.

 

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie:: http://www.lodzkie.kas.gov.pl/pl/izba-administracji-skarbowej-w-lodzi/ogloszenia/nabor/wzory-oswiadczen
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 29 kwietnia 2024

na adres:
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
al. Kościuszki 83
90-436 Łódź
Kancelaria, pokój nr 1
z dopiskiem: ogłoszenie nr 136729
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 29.04.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Administrator

    Administratorem Państwa danych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
    z siedzibą przy al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź (nr tel. 42 25 47 000, adres e-mail: ias.lodz@mf.gov.pl.

    Inspektor ochrony danych

    Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem:

    - al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź;

    - e-mail: iod.lodz@mf.gov.pl.

    Cel i podstawy przetwarzania danych

    Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[i] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[ii].

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[iii] na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Odbiorcy danych osobowych

    Państwa dane mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być ujawnione podmiotom, z którymi Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.

    Okres przechowywania danych

    Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku przeprowadzania naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska[iv].

    Prawa osób, których dane dotyczą
    Mają Państwo prawo do:

    - dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
    - sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
    - ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    - usunięcia danych osobowych,
    - wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    Informacja o wymogu podania danych
    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy
    o służbie cywilnej (imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia) jest niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy (imię, nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia) jest niezbędne aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym na stanowisko pracy poza korpusem służby cywilnej.

    Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

    Inne informacje

    Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowane.    



    [i] Art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) (dalej: Kp) oraz rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2369).

    [ii] Art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kp w zw z. z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO). W przypadku danych określonych w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kp podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

    [iii] Art. 6 ust. 1 lit a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO

    [iv] Art. 33 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 409).

     

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi

Udostępnił: Marlena Frontczak

Komórka organizacyjna: Wydział Personalny

Wprowadzono: 22.04.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×