Czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, czynniki stresogenne związane z koniecznością dotrzymania ustawowych terminów w celu uniknięcia naruszenia dyscypliny finansów publicznych
Kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie: kontakty z pracownikami jednostek samorządu terytorialnego/organizacji niepublicznych realizującymi projekty/programy finansowane z budżetu Wojewody Łódzkiego / państwowych funduszy celowych / Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 / Funduszu Pomocy w celu prowadzenia uzgodnień roboczych, przedstawienia stanowiska Oddziału w zakresie spornej kwestii w zakresie zawieranych umów/porozumień.
Wymagana jest umiejętność konsultacji kwestii drażliwych, umiejętność przekonywania i argumentowania oraz przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
kilka razy w tygodniu: kontakt z pracownikami Wydziałów Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego i podległych Wojewodzie jednostek w zakresie wprowadzania umów do aplikacji e-CEU.
Kilka razy w miesiącu: kontakty z pracownikami resortowych Ministerstw w celu udzielenia informacji w zakresie przepływów finansowych oraz w zakresie skomplikowanych zagadnień finansowych.
Kilka razy w roku: kontakty z pracownikami Najwyższej Izby Kontroli w celu przygotowywania dokumentów finansowych oraz udzielania wyjaśnień w zakresie prowadzonych przez NIK kontroli.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.